Pagina 1 van 4
					
				Is dit een warmloper?
				Geplaatst: 24 jan 2012, 16:42
				door Vincent2
				Warmlopervideo:
http://www.youtube.com/watch?v=7syXDbdG9uE
bekijk 2:13, kdenk dak dan ne warmloper krijg
Als ik dit heb voorgehad moet ik 20 seconden wachten, terug kicken en dan gaat hij weer. Maar heb ik wel meermaals voor op een rit.
Mijn setup:
Ori f5b
16mm carb
ori uitlaat
sproeier:
in de video 120 (bougiekop was mooi koffiebruin maar puntje was wit dus iets grotere sproeier geprobeerd)
nu 150 maar zelfde probleem (bougiekleur is niks veranderd, electrode is terug iets witter dan rest van bougie)
Edit: ook tussen kop en cilinder brubbelt het soms, heb de 4 tapeinden nogtans heel strak aangedraaid en durf ni harder.
Kan iemand mij tips geven dat ik terug langere ritjes dan 2 km kan doen?
 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 16:50
				door mpro09
				hoe warm was hij? kan zijn dat je benzine gewoon niet goed doorloopt
			 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 16:56
				door Vincent2
				mpro09 schreef:hoe warm was hij? kan zijn dat je benzine gewoon niet goed doorloopt
Hoe warm weet ik nie. Ben net terug van een korte rit (2km, 1x stilgevallen) en 10 min na aankomst was de bougie nog gloeiend heet.. (Nu ist even bougie met warmtegraad 6 terug, vroeger 8 ). Maar beiden bougies geven hetzelfde resultaat.
 Tis meestal wel als ik een lang stuk heb zitten rijen, en ik dan terugschakel dat hij het dikwijls voorheeft. En tis altijd een blaaaaaaaarp geluid
Edit: nogis een nieuw kraantje steken, maar denk nie da het daar aan ligt.
vlotter is ook inorde en blijft drijven. Luchtschroef is anderhalve uit enzo (heb de faq gevolgd)
 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 17:00
				door marco
				Je moet niet zo op de motor afremmen daar kan geen enkele 2takt goed tegen.
Heb je de cilinder/zuiger wel eens goed bekeken?
edit:
Vincent2 schreef:Tis meestal wel als ik een lang stuk heb zitten rijen, en ik dan terugschakel dat hij het dikwijls voorheeft. En tis altijd een blaaaaaaaarp geluid
Je bevestigd het hier zelf 

 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 17:05
				door Vincent2
				marco schreef:Je moet niet zo op de motor afremmen daar kan geen enkele 2takt goed tegen.
Heb je de cilinder/zuiger wel eens goed bekeken?
edit:
Vincent2 schreef:Tis meestal wel als ik een lang stuk heb zitten rijen, en ik dan terugschakel dat hij het dikwijls voorheeft. En tis altijd een blaaaaaaaarp geluid
Je bevestigd het hier zelf 

 
Nja kzou het idd beter niet doen, kgeef wel atijd gas als ik rem op de motor hahaha. Ironisch he. 
Ik rem dus met achterrem, en op de motor tegelijk, maar omdat dat slecht is geef ik af en toe wat gas om te blijven smeren. Slechte gewoonte maarja.
Cilinder en zuiger nog nie bekeken..
 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 17:07
				door marco
				Remmen is angst 
 
Beter een b7hs gebruiken met een wat grotere sproeier(zie net pas dat je nu 150 hebt moet wel goed wezen)
Maar eerst de schade maar eens bekijken voordat je weer verder gaat rijden.
Als je geluk hebt kun je het nog wat bijwerken.
 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 17:11
				door marco
				Vincent2 schreef:ook tussen kop en cilinder brubbelt het soms, heb de 4 tapeinden nogtans heel strak aangedraaid en durf ni harder.
Heb je soms 4 strepen in je cilinder?
 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 17:13
				door Vincent2
				marco schreef:Vincent2 schreef:ook tussen kop en cilinder brubbelt het soms, heb de 4 tapeinden nogtans heel strak aangedraaid en durf ni harder.
Heb je soms 4 strepen in je cilinder?
 
Zal eens kijken straks
 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 17:16
				door marco
				Maak maar een paar foto's.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 18:09
				door Vincent2
				Buiten een grote hoeveelheid roetaanslag op de piston en in de kop is er niks mis eigenlijk. Geen zwarte vegen in de cilinder of op de piston. Foto's met m'n gsm zijn heel onduidelijk wel
Edit: onduidelijke foto's hier te zien
https://plus.google.com/105793912118377 ... t1db4n1ZU6 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 18:24
				door mpro09
				lijkt nog wel goed te zijn. ik gok nog steeds op brandstof toevoer. en je mag hem weleens schoonmaken! 

 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 18:27
				door Vincent2
				mpro09 schreef:lijkt nog wel goed te zijn. ik gok nog steeds op brandstof toevoer. en je mag hem weleens schoonmaken! 

 
Ja dies echt smerig. Maarja das mijn brommer voor nach de kroeg enzo te rijden. Die heeft maar een doel en das sjeeze!
 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 19:08
				door yamaha_fs1_2ru
				this geen warmloper want dan rol je niet zo makkelijk terwijl je op de motor afremt.
een FS1 hoor je te koesteren..
			 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 19:34
				door Vincent2
				yamaha_fs1_2ru schreef:this geen warmloper want dan rol je niet zo makkelijk terwijl je op de motor afremt.
een FS1 hoor je te koesteren..
Ik hou van m'n fs1, maarja laatem ook graag afzien.
Hoe kan ik die piston vanbove en die kop vanonder wat ontkolen? Beetje staalwol en cif  

 ?
 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2012, 19:53
				door NIX
				bovenop met een niet te scherpe schroevendraaier, aan de zijkant overal afblijven.
Maak je kraantje schoon en laat je tank eens goed leeglopen door het kraangat. Of een paar keer.