Pagina 1 van 3

2RU nog sneller Maken?

Geplaatst: 25 feb 2012, 13:17
door Franco
Beste forumleden,

Het zit zo. Over een paar maanden ga ik een lange trip maken samen met een Honda SS en een Flandria.
Het probleem is, dat die dingen van hun, makkelijk de 80-90 aantikken. En ik loop daar met iets meer als 60 per uur als max, een beetje achteraan.
Ik zou graag in mn vierde comfortabel 70 per uur willen gaan, zonder vol gas te moeten blijven geven, net zoals die anderen.
En dit liefst zonder overdreven uitgaven of dat mn blok uit elkaar moet.

Ik heb uiteraard de faq gelezen, en ik dacht een andere carburateur, want de mijne is een 10millimetertje. EN eventueel een snelle uitlaat. Ik heb de ori 28.

De vraag is dus, wat kan voldoende zijn? Of zijn er dingen die jullie afraden?
Dus, hoe ga ik zo snel mogelijk, sneller?

Alvast bedankt!

Geplaatst: 25 feb 2012, 13:18
door Jeti
Vertel eerst eens met welke cilinder je rijdt..
Cilinder, carb en uitlaat zijn de hoofd-onderdelen die de snelheid bepalen. En dan je afstelling natuurlijk.

Je blok hoeft niet uit elkaar om wat sneller te kunnen.
Tenzij het één gare bende is daarbinnen. Maar dan wil je ook geen 60 rijden ermee.

Geplaatst: 25 feb 2012, 13:28
door Franco
Ik heb de f5b cillinder die er op zat, enkele maanden geleden op een overmaat laten honen.
Ook is het hele blok open geweest en compleet gereviseerd. vooral de versnellingsbak werd vernieuwd
Een gare bende is het dus niet, het is een verdomd betrouwbaar blok en hij rijdt zeer goed.

Maar nu mag hij dan wel wat sneller trekken vind ik, want eer dat hij op toeren komt duurt net iets te lang
volgens mij kan ik mn zuiger met rust laten, of niet?

Geplaatst: 25 feb 2012, 13:33
door the_destroyers
Zoals jet zegt vermeld je setup effe:

dus:
-cilinder
-carb (16mm, 10mm)
-uitlaat (hoge, lage, 32mm, 28mm?)
-vertanding, door te zwaar vertanden kan ie ook trager rijden natuurlijk

Geplaatst: 25 feb 2012, 13:41
door Franco
Oke, Cillinder is dus 40.5, de carb 10mm en een lage originele gedempte 28mm. Alleen bij de vertanding kan ik geen cijfers noemen, helaas, maar daar heb ik ook niets aan veranderd (toch niet met opzet).
Echt gewoon de basis uitvoering van de 2ru

Geplaatst: 25 feb 2012, 13:45
door the_destroyers
Om sneller te gaan, kan je zowiezo al een 32mm uitlaat monteren en een 16mm carb natuurlijk.
En mss een fs1cilinder, die is hoogtoeriger dan een f5b, en is ook meestal de snelste.

Geplaatst: 25 feb 2012, 13:48
door Franco
Dacht ik dus ook, nieuwe carb en uitlaat, maar zijn er dan geen nadelen?

Geplaatst: 25 feb 2012, 13:49
door the_destroyers
Franco schreef:Dacht ik dus ook, nieuwe carb en uitlaat, maar zijn er dan geen nadelen?


Hij zal wss meer gaan verbruiken en je moet hem natuurlijk volledig opnieuw afstellen.

Geplaatst: 25 feb 2012, 13:50
door the_destroyers
Ik rijd ook met een F5B, met 16mm en 32MMuitlaat. Ik haal iets meer dan 70.
Dat is dus wat jij ook ongeveer zal gaan halen. Als je sneller wilt, moet je opzoek naar een goeie FS1 cilinder.

Geplaatst: 25 feb 2012, 13:51
door Franco
Ja uiteraard, heb je toevallig enig idee of er veel vermogen en snelheid zal bijkomen?
bedankt!

Geplaatst: 25 feb 2012, 13:55
door Franco
En mn vertanding, valt daar nog iets uit te halen, stel dat ie veel te zwaar staat?

Geplaatst: 25 feb 2012, 14:02
door Franco
Stel dat ik er een grotere carburateur opzet, en de grootte van de opening van de inlaatschijf aanpas?
Iemand daar ervaring mee?

Geplaatst: 25 feb 2012, 14:03
door the_destroyers
Welja, met een 16mm gaat hij meer snelheid krijgen natuurlijk.
vermogen weet ik zo niet direct.
ja, als hij echt te zwaar vertand is, dan kan het zijn dat hij nietmeer tot het einde van zn toeren geraakt, dan maak je ook minder snelheid.
Door iets lichter te vertanden gaat hij net dat meer toeren maken, waardoor je iets meer vermogen hebt in elke versnelling.
Maar om dat te bepalen moet je eerst effe je vertanding vermelden kan ook zijn datie goed is.
6o is ene mooie snelheid met een 10mm carb

Geplaatst: 25 feb 2012, 14:05
door the_destroyers
Franco schreef:Stel dat ik er een grotere carburateur opzet, en de grootte van de opening van de inlaatschijf aanpas?
Iemand daar ervaring mee?


Daar hebben de toptjoeners verstand van.
Hoe snel wil je eigenlijk datie gaat?
Oja, je hebt een schijfblok? Dan kan je er ook nog een snelle schijf in steken, kan zijn dat er nu een trage schijf inzit.
maar hoe je dat kan weten, weet ikzelf ook niet echt.

Geplaatst: 25 feb 2012, 14:25
door Franco
oke bedankt!
vertanding is normaal denk ik, 44/14.
Ik zou blij zijn met alles vanaf 75km/u, ze zijn nochtans gebouwd om 90 te halen, dat zou helemaal te gek zijn. Van mij mag hij zo snel gaan als hij aankan, zonder hem te vernaaien.

Vreemd dat ik je nooit zie rijden, je bent toch ook van gent?