Pagina 1 van 2
feeler verkoop van 1 fs1.
Geplaatst: 05 mar 2012, 16:08
door fs1man
Doordat ik mijn werkplaats ga opzeggen en ook de fs1 hobby een beetje in wil laten krimpen vanwegen veel minder ruimte.
wil ik een fs1 gaan verkopen zonder kenteken.
ik dacht eerst aan de 71er fs1 met dus het fs1 frame van 71 maar dat gaat het niet worden omdat er een 378 plaatjes tank op komt en een 378 gereviseerd blokje.
Wat gaat het wel worden.
het frame een 378-00xxxx frame van 73 met de candy gold plaatjestank.
er zal veel chroom op zitten zoals zijkappen, koplamp oren en schokbrekers.
ook de twee kettingkastjes en het luchtfilter worden chroom.
motorblok 378 voorvork met de rem rechts en uiteraard een carbarateur met stuur choke.
De velgen zijn grijs gespoten maar wel met nieuwe banden voor uiteraard 2.25-17 en achter
een 2.50-17 beiden banden michelin m 45.of een metzeller 3.00-17.
waarom schrijf ik dit hier neer ! ik wil weten wat een 378 van 73 op kan brengen in deze staat zonder kenteken.
of het de moeite loont of dat ik beter de boel op kan gaan slaan en wachten op betere tijden lees meer ruimte.
dit is een beetje het idee maar dan met de 73er tank en sport buddy.
De brommer moet ik nog bouwen dus niet meteen zeggen die wil ik

Geplaatst: 05 mar 2012, 16:13
door Jeti
De tijd, moeite en geld die je er zelf in stopt (of hebt gestopt) krijg je er nooit meer voor terug. Zo simpel is het.
Je hebt een vrij unieke smaak (veel chroom).. Dat zal niet elke potentiële koper aanstaan. Brommers zonder kenteken leveren een stuk minder op dan met. Maar de geld en moeite van een kenteken (180 euro + benzine + tijd etc..), zal je er ook niet terug uithalen.
Als het je om het geld (en de ruimte) gaat, kun je het denk ik het beste in onderdelen verkopen. Aangezien het toch al een beetje een "bij elkaar geraapt" zooitje is, en naar eigen smaak is opgebouwd. Dan loop je wel het risico dat je met onderdelen blijft zitten.
En tsjah, als het je niet om het geld gaat, dan zijn hier genoeg mensen die nog wel een goedkoop FS1tje erbij willen
Voor velen zal het model, uitvoering en opbouw niet eens uitmaken..
Re: feeler verkoop van 1 fs1.
Geplaatst: 05 mar 2012, 16:18
door eriks
joscabrio schreef:Doordat ik mijn werkplaats ga opzeggen en ook de fs1 hobby een beetje in wil laten krimpen vanwegen veel minder ruimte.
wil ik een fs1 gaan verkopen zonder kenteken.
ik dacht eerst aan de 71er fs1 met dus het fs1 frame van 71 maar dat gaat het niet worden omdat er een 378 plaatjes tank op komt en een 378 gereviseerd blokje.
Wat gaat het wel worden.
het frame een 378-00xxxx frame van 73 met de candy gold plaatjestank.
er zal veel chroom op zitten zoals zijkappen, koplamp oren en schokbrekers.
ook de twee kettingkastjes en het luchtfilter worden chroom.
motorblok 378 voorvork met de rem rechts en uiteraard een carbarateur met stuur choke.
De velgen zijn grijs gespoten maar wel met nieuwe banden voor uiteraard 2.25-17 en achter
een 2.50-17 beiden banden michelin m 45.of een metzeller 3.00-17.
waarom schrijf ik dit hier neer ! ik wil weten wat een 378 van 73 op kan brengen in deze staat zonder kenteken.
of het de moeite loont of dat ik beter de boel op kan gaan slaan en wachten op betere tijden lees meer ruimte.

dit is een beetje het idee maar dan met de 73er tank en sport buddy.
De brommer moet ik nog bouwen dus niet meteen zeggen die wil ik

Ik wil het rijwiel gedeelte wel mits de prijs ok is
Geplaatst: 05 mar 2012, 16:23
door fs1man
nou jet je stelt t wel heel erg zwart wit een bij elkaar geraapt zootje is het zeker niet.
Alles wat er op zit past bij het bouwjaar 1973.
Natuurlijk snap ik dat er hier wel mensen zijn die een goedkoop fs1,tje erbij willen hebben
maar goedkope fs1,tjes zijn over het algemeen niet de plaatjestank modellen.
en ja mijn smaak is vrij uitgesproken maar de fs1 is wel zoals ze rond reden in de jaren 70.
Er zijn mensen van mijn leeftijd die een fs1 uit nostalgie kopen en daar past deze dan weer precies.
Geplaatst: 05 mar 2012, 16:26
door eriks
joscabrio schreef:nou jet je stelt t wel heel erg zwart wit een bij elkaar geraapt zootje is het zeker niet.
Alles wat er op zit past bij het bouwjaar 1973.
Natuurlijk snap ik dat er hier wel mensen zijn die een goedkoop fs1,tje erbij willen hebben
maar goedkope fs1,tjes zijn over het algemeen niet de plaatjestank modellen.
en ja mijn smaak is vrij uitgesproken maar de fs1 is wel zoals ze rond reden in de jaren 70.
Er zijn mensen van mijn leeftijd die een fs1 uit nostalgie kopen en daar past deze dan weer precies.
Beter in onderdelen denk ik jos ....
Geplaatst: 05 mar 2012, 16:37
door ginofs1
Jos ik denk dat hij 1000/ 1250 euro mag kosten als alles in goede staat is.
Dus geen gespoten wielen.
Waar zit je zelf aan te denken?
Gr gino
Geplaatst: 05 mar 2012, 16:51
door pee67
In onderdelen verkopen zou ik niet doen Jos
(maar dat wist je al)
Geplaatst: 05 mar 2012, 17:01
door fs1man
ik dacht zelf aan 800/900 euro dan wil ik m wel gaan bouwen het frame moet zowieso nog gedaan worden.
en ja de wielen ik heb geen ongespoten voorwiel meer oud type, wel een naaf ik zou er dus eventueel een kunnen laten spaken, dan zitten er weer chromen wielen in.
maar dan moet ie zeker 900 op brengen.
in onderdelen is eigenlijk geen optie de plaatjestank zal zo weg zijn maar de rest niet denk ik.
en ik heb nu al frame,s over, die min of meer onverkoopbaar zijn vanwegen de aanschafprijs.
Dat is uiteraard niet de kopers schuld maar ik heb gewoon te voordvarend ingekocht
en een beetje verlies nemen is niet erg maar meer dan de helft verlies is een beetje teveel.
maar wij hebben binnenkort een keer contact gino ik heb hier nog een huigens fs1 die jij mag beoordelen
en eventueel bewerken indien nodig, kunnen we mischien meteen over je chromen tank praten

Geplaatst: 05 mar 2012, 17:09
door wannesfs1
ik zou hem niet in onderdelen verkopen omdat het dan ook zonde is van al het werk dat je eraan hebt gehad om hem zo te krijgen.
maar als je hem op een goede manier verkoopt dan kan je er toch 2000 of meer van krijgen denk ik
Geplaatst: 05 mar 2012, 17:31
door Jeti
Nòg een optie:
Je kunt ook kijken of je hem in onderdelen als compleet project kunt slijten aan een liefhebber, voor de prijs die jij in gedachte hebt.
Dat scheelt je weer opbouwen, tijd, energie, gereis etc. Zou je voor jezelf de kosten en baten moeten afwegen.
Geplaatst: 05 mar 2012, 17:42
door eriks
Jeti schreef:Nòg een optie:
Je kunt ook kijken of je hem in onderdelen als compleet project kunt slijten aan een liefhebber, voor de prijs die jij in gedachte hebt.
Dat scheelt je weer opbouwen, tijd, energie, gereis etc. Zou je voor jezelf de kosten en baten moeten afwegen.
dat bedoel ik dus iemand die er tijd en energie in wil steken
Geplaatst: 05 mar 2012, 17:48
door pee67
Opgebouwd geeft een veel beter beeld van het totaal plaatje dan in onderdelen
Geplaatst: 05 mar 2012, 17:57
door Pa_Tombo
Zet hem in Juni op de Goffert.(bromfietsbeurs)
Of 30April dan weet ik zeker dat je hem verkoopt.
Vraag Gunther en doe hem gelijk de groeten.
Jullie noemen me allemaal patombo,maar ik heb ook een echte naam gekregen.
Gewoon Wilfred.

Geplaatst: 05 mar 2012, 17:59
door eriks
pee67 schreef:Opgebouwd geeft een veel beter beeld van het totaal plaatje dan in onderdelen
Juist niet denk ik maargoed Jos succes met de verkoop !!
Geplaatst: 05 mar 2012, 18:29
door Tombo
Persoonlijk ben ik eerder geneigd om een bromfiets te kopen die in elkaar zit (ook al is het een project), dan een berg losse onderdelen.