Pagina 1 van 1
Snelle uitlaat past niet op cilinder
Geplaatst: 09 jul 2012, 21:30
door zwalper
Hallo,
Heb mij zonet een nieuwe snelle fs1 uitlaat aangeschaft MAAR bij het monteren zag ik dat de draad van de cilinder veel kleiner was dan De moer van de snelle uitlaat. Nu ben ik bij mijn maat langs geweest die ook enkele fs1 cilinders in zijn bezit heeft en zag dat die snelle uitlaat op z1 en FS1 cilinders wel paste.
Op mijn cilinder staat F3.
Nu is mijn vraag hoe dit komt en wat ik kan doen om deze uitlaat toch te doen passen. + heb ik zo een speciale cilinder dat deze niet past?
Zie enkele foto's hieronder:
Alvast bedankt!
Geplaatst: 09 jul 2012, 21:58
door marco
Die langzame pijp met ori wartel past wel?
Past die wartel wel goed op die andere fs1 cilinders?
Geplaatst: 09 jul 2012, 22:09
door zwalper
=> langzame pijp past op mijn huidige f3 cilinder
=> snelle pijp, die nieuw is aangekocht, past niet op mijn f3 cilinder wel op fs1 en z1 cilinder
=> langzame pijp getest op 4 andere losse cilinders ( z1 en fs1 cilinders)= past op geen enkel ( scheelt ongeveer 3 mm)(wartel te klein van langzame pijp)
Conclusie = mijn f3 cilinder heeft een kleinere maat van schroefdraad dan de andere cilinders voor een fs1, mijn langzame pijp heeft kleinere wartel dan snelle uitlaat fs1 en andere fs1 uitlaten..
Grt
Geplaatst: 09 jul 2012, 22:12
door marco
Word dus een andere wartel op je snelle pijp zetten (doorslijpen en weer lassen) of een andere fs1 cilinder.
Geplaatst: 09 jul 2012, 22:19
door zwalper
Weet je soms ook de reden waarom dit zo verschillend is van maat?
Waar kan ik dan zo een kleinere maat van wartel vinden?
Andere cilinder is niet echt een optie, is pas geboord tot maximum + originele zuiger en segmenten bij Yamaha Merelbeke. Trekt momenteel goed op en rijdt vlot 60- 70km/h
Grt
Geplaatst: 09 jul 2012, 22:28
door BJ
zwalper schreef:Weet je soms ook de reden waarom dit zo verschillend is van maat?
Waar kan ik dan zo een kleinere maat van wartel vinden?
Andere cilinder is niet echt een optie, is pas geboord tot maximum + originele zuiger en segmenten bij Yamaha Merelbeke. Trekt momenteel goed op en rijdt vlot 60- 70km/h
Grt
de wartel van je vorige pijp hergebruiken op die nieuwe na het slijpen en lassen?
Geplaatst: 09 jul 2012, 22:38
door zwalper
Volgens het eerste zicht zal de wartel van de trage pijp zelf niet rond de snelle pijp gaan, het verschil is echt wel groot.
+ zal ik ook in mijn originele uitlaat moeten slijpen..
Best is met de originele uitlaat blijven rijden denk ik..
Een verklaring voor het schroefdraadverschil heb ik nog steeds niet gevonden op het net... Zelf mijn cilinder f3 is precies heel zeldzaam..
Geplaatst: 09 jul 2012, 22:41
door BJ
zwalper schreef:Volgens het eerste zicht zal de wartel van de trage pijp zelf niet rond de snelle pijp gaan, het verschil is echt wel groot.
+ zal ik ook in mijn originele uitlaat moeten slijpen..
Best is met de originele uitlaat blijven rijden denk ik..
Een verklaring voor het schroefdraadverschil heb ik nog steeds niet gevonden op het net... Zelf mijn cilinder f3 is precies heel zeldzaam..
door je ori pijp hoef je niet te slijpen, enkel die flens losser draaien en je bocht kan los en dus ook je wartel
Geplaatst: 09 jul 2012, 22:44
door NIX
Ik ben nog nooit een cilinder met afwijkende draad tegengekomen. En een F3 cilinder ken ik ook niet.
Geplaatst: 09 jul 2012, 22:52
door zwalper
Motorbloknummer 380 101378

Geplaatst: 09 jul 2012, 22:54
door marco
Volgens mij had Sam ook zn cilinder.
Geplaatst: 09 jul 2012, 23:21
door marco
YamaSam schreef:een F3 uitlaatflens

Geplaatst: 10 jul 2012, 11:01
door NIX
Waar komt zoiets vanaf? Het is bij mijn weten dan de enige cilinder met afwijkende draad.
Geplaatst: 10 jul 2012, 13:43
door YamaSam
NIX schreef:Waar komt zoiets vanaf? Het is bij mijn weten dan de enige cilinder met afwijkende draad.
leer je ook nog es wat bij
het zijn wel heel mooi gepoortte cilinders, met behoorlijk wat potentieel..
als ik me niet vergis, komen die cilinders van een vroeg ty model, een crosser dus..
ook te herkennen aan de grotere afstand tussen de koelribben, de schuine afloop aan de carterkant..
ik heb er zo ook maar één, dus idd vrij zeldzame dingen..