Pagina 1 van 3

Rijd even top dan bluuhh piefje plofje dan stilstand.

Geplaatst: 10 jul 2012, 17:48
door miran72
Uitgevijlde f5b luhacpijp 16mm Mikuni 160 ori sproeier 13-39 twv

Gaat vlot naar 75 dan gaat ie langzamer langzamer af en toe piefje dan staat ie ff stil, paar minuten gaat ie weer als de brandweer en dan weer bluuhh. Andere bougie er in, gelijk weer lopen maar dan begint het weer opnieuw. NGK bougies 6 en een 7 geprobeerd ontsteking gecontroleerd die staat op 1,8 zit trouwens een gevlakte kop op.

Carb is ook helemaal schoon.

Schiet mij maar lek??

Geplaatst: 10 jul 2012, 17:55
door fs1_1j6
Had ik overlaatst ook, bij volgas begon hij opeens te pruttelen en viel hij stil.
Bij mij bleek het mijn benzinekraantje te zijn dat niet goed doorliep.

Geplaatst: 10 jul 2012, 18:04
door miran72
Die gaat ik ff naklijken!!

Geplaatst: 10 jul 2012, 18:26
door rob-w-c
gooi er is een NGK 8 in gaat zeker beter en let op zonder ontstorings rommel er in hoor.

Geplaatst: 10 jul 2012, 19:34
door miran72
kraan loopt als een trein iig. Gaat morgen ff een b8 scoren.

Geplaatst: 10 jul 2012, 19:56
door YamaSam
en loopt je carb evengoed door?

als je een schroefje onderaan heb is dat makkelijk te checken..

darmpje erop en kijken of ie echt goed blijft lopen,
is dat ok, kan je je vlotterhoogte ook even nakijken, door het darmpje langszij omhoog te houden, het niveau oet dan halthouden op de naad van het onderkuipje..

Geplaatst: 10 jul 2012, 20:04
door fs1willem
miran72 schreef:kraan loopt als een trein iig. Gaat morgen ff een b8 scoren.


Heb je er nog een extra benzinefilter tussen ?

Inderdaad oppassen met ontstoorde bougies... een paar weken geleden zelf ook slechte ervaring mee gehad die me bijna een zuiger kostte :? .

Geplaatst: 10 jul 2012, 20:40
door miran72
Carb loopt ook prima door benzinefilter zit er ook tussen.
Ben net weer terug van testritje blijft gewoon rot doen.
Gaat prima in toeren dan zakt ie heel snel, gaat ik terug in 3 eventjes rustig dan kan ik weer30 seconde naar top snelheid.

Bougie kan het zijn door de hoge piefjes plofjes denk ik dat ie slecht vonkt als ie beetje warm word.

Geplaatst: 10 jul 2012, 20:51
door scirocco
kijk ook even of hij vonkt tussen de punten kan zijn dat je condensator is overleden

Geplaatst: 10 jul 2012, 22:37
door Triforce
fs1willem schreef:
miran72 schreef:kraan loopt als een trein iig. Gaat morgen ff een b8 scoren.


Heb je er nog een extra benzinefilter tussen ?

Inderdaad oppassen met ontstoorde bougies... een paar weken geleden zelf ook slechte ervaring mee gehad die me bijna een zuiger kostte :? .


Nog nooit last gehad van een ontstoorde bougie, ze zijn iets eerder stuk maar verder nog nooit geen problemen mee gehad!

Geplaatst: 10 jul 2012, 23:22
door YamaSam
blijvend op en neer goed draaien en weer rust nodighebben, is 95% zeker benzinetoevoer als je't mij vraagt..

bobijn of condensator in tweede idee dan misschien..

..
of je moest hem telkens tegen koken aan gereden hebben, maar dat zou niet zolang duren dan waarschijnlijk..

piston aflezen zou ik zeggen, als ie op temperatuur grippeert, kan je dat zeker zien,
een bobijn of condenser die de geest geeft op temp laat een vettig boeltje achter doorgaans :lol:

Geplaatst: 15 jul 2012, 18:44
door miran72
Bougie b8 erin en het was opgelost, soms is het simpel.
Maar rijdt nog niet zoals ik het wil, die f5b zingt gewoon niet mooi op 75 km/u zoals ik dat gewend ben van een Z1 of een ori fs1 cilinder, sproeier 160 nu ontsteking 1,6- 1,7 -1,8 geprobeerd maakt maar niet zo heel gek veel uit allemaal.

Geplaatst: 15 jul 2012, 21:50
door the_destroyers
rob-w-c schreef:gooi er is een NGK 8 in gaat zeker beter en let op zonder ontstorings rommel er in hoor.


Hoe kan je zien of er van die rommel opzit?

Geplaatst: 15 jul 2012, 21:53
door ginofs1
the_destroyers schreef:
rob-w-c schreef:gooi er is een NGK 8 in gaat zeker beter en let op zonder ontstorings rommel er in hoor.


Hoe kan je zien of er van die rommel opzit?


Dan staat er ook een R op je bougie. :wink:

Geplaatst: 15 jul 2012, 21:55
door the_destroyers
ginofs1 schreef:
the_destroyers schreef:
rob-w-c schreef:gooi er is een NGK 8 in gaat zeker beter en let op zonder ontstorings rommel er in hoor.


Hoe kan je zien of er van die rommel opzit?


Dan staat er ook een R op je bougie. :wink:


Ahn, dan heb ik er zo 1 inzitten, morgen es een normale indraaien en zien of ik een verschil merk! ;)
Thanks!