jaren 70 immi en 2012 immi onderdelen
Geplaatst: 24 jul 2012, 00:14
Ik weet niet of er al een topic als dit is, zo ja gooi dit dan maar weg
Tegenwoordig zie je steeds meer dat er bij imi onderdelen die op marktplaats worden aangeboden oude imi er
word dan gesugereerd dat het imi uit de jaren 70/80 is en vervolgens gaat de prijs up.
op zich is er inderdaad verschil tussen de oude imi en de huidige imi ik neem als voorbeeld een sportbuddy uit de jaren 70
de pasvorm van deze oude immi is velen malen beter als de huidige zadels, de in die jaren gebruikte overtrek was vaak van
betere kwaliteit dan de originele.
Dat gold ook wel voor andere onderdelen maar ook niet voor alle onderdelen.
Er is ook een beetje verwarring over chromen onderdelen zoals koplampen lamporen zijkappen en kettingkastjes.
Yamaha heeft in de jaren 70 ook verchroomde onderdelen geleverd als koplampen en lamporen zijkappen kettingkastjes
en zadels met een chroom kontje.
De zadels waren helemaal gelijk aan de 5 bak zadels met een gekleurd kontje dus geen geschroefd kontje.
De lamporen waren ook gelijk aan de originele maar hadden vaak een lichte verdikking ongeveer 3 cm vanaf de onderkant.
of er ook gekleurde exemplaren zijn met deze verdikking weet ik niet ik heb ze nog niet gezien.
Wat de spatborden betreft de oude imitatie modelen waren een fractie lichter dan de originele omdat ze ook toen niet de versevigingen aan de
binnenkant hadden , het gebruikte matriaal was velen malen beter en ook het chroomwerk en de pasvorm was beter dan de huidige imitaties.
fs1 cilinders waren in de jaren 70 vrijwel allemaal imitatatie , omdat yamaha ze in het begin simpelweg niet verkocht in nederland.
Waarom dit topic ? over het algemeen waren de oude imi onderdelen vrijwel net zo goed als de originele , ik zeg duidelijk over het algemeen
omdat er ook toen wel slechtere onderdelen bij zaten, maar ook deze slechtere waren toch beter van pasvorm als het tegenwoordige china spul.
Als laatste de oude imitatie onderdelen zijn over het algemeen cilinders en chroom delen ter vervanging van de kleur delen en achterspatborden met goot
omdat de fs1 t/m 1974 een grijs achterspatbord had.
Slijtage delen waren in eerste instantie alleen origineel te koop.

Tegenwoordig zie je steeds meer dat er bij imi onderdelen die op marktplaats worden aangeboden oude imi er
word dan gesugereerd dat het imi uit de jaren 70/80 is en vervolgens gaat de prijs up.
op zich is er inderdaad verschil tussen de oude imi en de huidige imi ik neem als voorbeeld een sportbuddy uit de jaren 70
de pasvorm van deze oude immi is velen malen beter als de huidige zadels, de in die jaren gebruikte overtrek was vaak van
betere kwaliteit dan de originele.
Dat gold ook wel voor andere onderdelen maar ook niet voor alle onderdelen.
Er is ook een beetje verwarring over chromen onderdelen zoals koplampen lamporen zijkappen en kettingkastjes.
Yamaha heeft in de jaren 70 ook verchroomde onderdelen geleverd als koplampen en lamporen zijkappen kettingkastjes
en zadels met een chroom kontje.
De zadels waren helemaal gelijk aan de 5 bak zadels met een gekleurd kontje dus geen geschroefd kontje.
De lamporen waren ook gelijk aan de originele maar hadden vaak een lichte verdikking ongeveer 3 cm vanaf de onderkant.
of er ook gekleurde exemplaren zijn met deze verdikking weet ik niet ik heb ze nog niet gezien.
Wat de spatborden betreft de oude imitatie modelen waren een fractie lichter dan de originele omdat ze ook toen niet de versevigingen aan de
binnenkant hadden , het gebruikte matriaal was velen malen beter en ook het chroomwerk en de pasvorm was beter dan de huidige imitaties.
fs1 cilinders waren in de jaren 70 vrijwel allemaal imitatatie , omdat yamaha ze in het begin simpelweg niet verkocht in nederland.
Waarom dit topic ? over het algemeen waren de oude imi onderdelen vrijwel net zo goed als de originele , ik zeg duidelijk over het algemeen
omdat er ook toen wel slechtere onderdelen bij zaten, maar ook deze slechtere waren toch beter van pasvorm als het tegenwoordige china spul.
Als laatste de oude imitatie onderdelen zijn over het algemeen cilinders en chroom delen ter vervanging van de kleur delen en achterspatborden met goot
omdat de fs1 t/m 1974 een grijs achterspatbord had.
Slijtage delen waren in eerste instantie alleen origineel te koop.