lekkage uit het blok.

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Wessel de Boer

lekkage uit het blok.

Bericht door Wessel de Boer »

Hallo,

Ik heb nu alweer een behoorlijke tijd mijn fs1. Maar begin me toch een beetje zorgen te maken over het feit dat er toch behoorlijk veel benzine uit het blok lekt. Ik ben er een keer mee naar iemand toe geweest omdat ik in twee week een liter benzine had opgevangen. Daarna werd het beter maar het is nog niet verholpen.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn. Als er meer informatie nodig is hoor ik dit graag en zal ik proberen dit te beantwoorden.

Alvast bedankt,
Wessel.
HotWheels
500km gereden
500km gereden

Bericht door HotWheels »

Zeer vreemd vermits er zich geen benzine in je blok bevindt, enkel in je carburator.
Het lek/probleem moet je dus daar zoeken. Lijkt op het eerste zicht op een vlotternaald die blijft hangen.
Wessel de Boer

Kan natuurlijk ook daar uit komen aangezien de carburator daar ook in de buurt zit. Heb het er niet uit zien vallen, maar ik zie altijd plasjes onder het blok liggen. En met die liter heb ik er een maatbeker onder gezet. Zo'n vlotter naald die blijft hangen hoe kan ik dat controleren?
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Doe je je kraantje wel dicht als je hem weg zet?
Wessel de Boer

jaja, altijd het eerste wat ik doe. Heb genoeg verhalen gehoord over verzopen cilinders door openstaande kraantjes. Het is ook niet dat ik het zelf een reuze probleem vind dat er een paar druppie´s uit komen maar mijn moeder vind het stinken.
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Om zulke dingen te voorkomen, sluit ik altijd eerst het benzinekraantje
laat de brommer nog even stationair lopen zodat de slang leeg is
en zet dan de brom uit.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Wessel de Boer

Zal dat laatste gaan proberen hoop dat het helpt. Nog maal hoe controleer ik zo'n vlotternaald?
BelgMattijs
250km gereden
250km gereden

Bericht door BelgMattijs »

Daar ben ik niet zeker van, dus ga iemand anders dat laten beantwoorden :D Maar ik heb ook een lek, en bij mij kwam het uit de ontluchting van mijn carburateur (een darmpje dat onder de carb uitkomt en nergens in zit). Carburateur uitkuisen kan dat verhelpen!
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Heb je al gecontroleerd of je benzinekraantje wel goed afsluit op de off stand?
Yamaha Sheriff 1981
Wessel de Boer

Door het slangetje eruit te trekken en te kijken of hij doorloopt?
Nee nog niet gedaan, zal ik nog even doen. Stel dat is het probleem moet er dan een nieuw kraantje op?
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Jep, of je kraantje reviseren = nieuwe rubbertjes in :)
Als je die nog kan vinden :?:
Wessel de Boer

probleem zit niet in het kraantje, hij loopt niet door als het kraantje uit staat. Probeer nu eerst wel even de tip van Pee67 zal wel niet zijn echte naam zijn.
Zal toch wel de makkelijkste oplossing zijn.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

mijn FS1 zeikte ook benzine laatst... Mn moeder was er ook niet blij mee... :P

Het was toch de vlotternaald die soms wel soms niet werkte ;)
Janfs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Contacteer:

Bericht door Janfs1 »

als je de benzinekraan openzet en hij blijft doorlopen kan je voorzichtig op de carburateur tikken met een kunstof hamertje en kijken of het lekken stopt , want dan is het vlotternaaldje ( het pinnetje dat bovende vlotter zit ) mischien vuil en moet je die even schoonblazen. er kan namelijk verf o.i.d tussen zitten vanuit de tank als je dit dan heb opgelost ( mocht dit het geval zijn ) zet er dan even een brandstoffitertje tussen ( € 1,50 ) en dan moet het wel afgelopen zijn.. succes !!
Janfs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Contacteer:

Bericht door Janfs1 »

als je de benzinekraan openzet en hij blijft doorlopen kan je voorzichtig op de carburateur tikken met een kunstof hamertje en kijken of het lekken stopt , want dan is het vlotternaaldje ( het pinnetje dat bovende vlotter zit ) mischien vuil en moet je die even schoonblazen. er kan namelijk verf o.i.d tussen zitten vanuit de tank als je dit dan heb opgelost ( mocht dit het geval zijn ) zet er dan even een brandstoffitertje tussen ( € 1,50 ) en dan moet het wel afgelopen zijn.. succes !!
Plaats reactie