Pagina 1 van 2

5bak

Geplaatst: 20 mar 2007, 13:47
door Jelle
kan je 5bak als motor ingescreven worden omdat ze standaard 90 kunnen?
of moet je dan echt meer cc hebben

Geplaatst: 20 mar 2007, 13:58
door Niels
Ze werden gemaakt als lichte motorfiets, dus ik zou denken dat het op motorkenteken kan...

De vraag is alleen of je een FS1 mag keuren enzo als motorfiets en of je er wel 90 mee wilt rijden (met trommelremmen enzo :lol: )

Heb je een 5bak dan? :shock:

Geplaatst: 20 mar 2007, 14:04
door YamaSam
belgiëuh!! motorkeuring bestaat hier niet!

als het model ooit als motor te krijgen is geweest hier,
kan je hem weer terug invoeren als motor en krijg je een inschrijvingsbewijs als motor, en dus een plaat..

dan moet je met de brommer naar de douane om vast te stellen of ie conform is aan de papieren (lees ori staat)

dax gaat nietmeer sinds '07.. (werd nooit als motor in B verkocht waarsch.)

ze werken voor zover ik't weet aan een apart statuut voor 49cc monsters..
voor de moment betaal je peanuts verzekering als je je brommer als motor inschrijft,
maar mag je dan wel 120 vlammen op de autostrade
dat dat minderlogisch is, lijken ze nu ook te gaan beseffen! :D

Geplaatst: 20 mar 2007, 14:09
door Jelle
dus als ik een 5bak koop, deze ori maak

laat keuren bij doune

kan ik toch legaal snel rijden op mijn fs1??? :shock:



dat is wat ik wou weten...












nu nog een 5bak vinden

Geplaatst: 20 mar 2007, 14:10
door Niels
Kan je best vinden alleen dan betaal je er wel dik voor :shock:

Er was laatst een complete FS50 verkocht op ebay Oostenrijk voor 75 euro :shock: Die had je moeten hebben! :P

Geplaatst: 20 mar 2007, 14:17
door YamaSam
witloof schreef:dus als ik een 5bak koop, deze ori maak

laat keuren bij doune
kan ik toch legaal snel rijden op mijn fs1??? :shock:
dat is wat ik wou weten...

nu nog een 5bak vinden

jep! (met nummerplaat en mits betalen van wegentax natuurlijk!)

Geplaatst: 20 mar 2007, 14:17
door Jelle
inderdaad :(

mag ik bijvoorbeeld ook een 5bak onder mijn 2rt zetten?

Geplaatst: 20 mar 2007, 14:18
door Niels
Tuurlijk mag dat :P :wink:

Geplaatst: 20 mar 2007, 14:20
door Jelle
dus ga ik vanaf nu op zoek naar 5bak ,
want ik heb zinds gisteren schrik om gepakt te worden door blauwtjes, aangezien ik 80 rij :D


stel ik heb een 5bak


zet ik dan gewooon mijn cil en piston over en rij ik verder of gaat dat niet zomaar
en ga ik dan sneller gaan met zelfde cil?

Geplaatst: 20 mar 2007, 14:29
door Niels
Scheelt een hoop zo'n 5bak, maar dan moet je wel bereid zijn er 500 euro voor neer te tellen :shock:

of je moet heel erg geluk hebben en er 1 vinden voor weinig :shock:

Geplaatst: 20 mar 2007, 14:48
door Tombo
VOlgens mij haal je een aantal dingen door elkaar...
DOor alleen een ander motorblok eronder te schroeven heb je nog geen motorfiets. Je moet een motorfiets frame hebben... Ik weet niet hoe de regels in belgie zijn. Of je moet je bromfietsframe omkeuren tot motorfiets, met de bijbehorende eisen (remmen, verlichting, geluid, knipperlichten etc etc)
Je kan van een 4-bak ook een motorfiets maken. Je kan zelfs van een originele 40 km/h bromfiets een motorfiets maken, als hij maar door de keuring komt..

Geplaatst: 20 mar 2007, 17:08
door Niels
Als ze kunnen achterhalen dat bijv. FS1-65 een motorfiets was en FS1-45 weer niet dan vind ik dat België een héél goed systeem heeft daarvoor :lol:

De frames zijn qua opbouw gewoon hetzelfde :shock:

Geplaatst: 20 mar 2007, 18:20
door fs-ael
als je brommer harder als 50 gaat is het al een motorfiets

Geplaatst: 21 mar 2007, 09:18
door Martijn
Hoewel je voor de snelweg minimaal 80 moet kunnen dacht ik ..

Geplaatst: 21 mar 2007, 09:25
door jerrow
Ik dacht dat die old-timers, waarmee wij rijden in Belgie, geen limiet hadden op snelheid. Dus gaat ie 100, geen probleem. Daar kunne ze je niks voor doen. Als je maar niet sneller rijd dan de snelheid die bepaald is op de wegen.

Onze 49cc hebben dus geen limiet op snelheid, da's de wet volgens mij. Op de rol of nie. Als ie maar verzekerd is.