Pagina 1 van 2

Fs1 2ru start niet.. Na blok revisie

Geplaatst: 17 dec 2012, 13:43
door Kester
Mijn fs1 heeft 5 maanden stil gestaan, toen ik hem weer starten, starten zij in 1 keer. Maar zij lekte olie en reed niet echt meer soepel. Het was tijd voor een opknap buurtje.
Dus het hele blok er uit en wat dingetjes vervangen.
- nieuwe keerringen
- een nieuw lagertje
- Nieuwe pakkingen
- nieuwe contactpuntjes
- Nieuwe 60cc zuiger (kapot gegaan tijdens de revesie.... :roll: )
Zo kwam ik er ook achter dat er een 60cc in zat, dus mijn 10mm carburateur vervangen met een 16mm.
- nieuwe bougie nummertje 7

Dus nu zit het blok er weer aan.. alleen het moment van de waarheid was een beetje teleurstellend, hij start niet....
Dus ben alles na gegaan.
de ontsteking
- De bougie vonkt, heb de contactpunten goed afgesteld.
- De contactpunten zelf vonken niet, dus naar mijn mening is de condensator in orde.

benzinetoevoer
- Carburateur is helemaal nieuw en heb ik zelfs gecontroleerd, geen verstoppingen.
- Slangetjes niet verstopt
- Heb de cilinder goed vast zitten.
- Heb wat benzine in cilinder gedaan om te kijken of dat wat uit maakte maar nee...
- Ik heb er mee zitten rennen en dan starten, maar nee.. het geluid klinkt wat meer belovend maar sterft snel.
Ik heb mijn oliepomp(kapot) er niet opzitten en heb de olie-inlaat met een schroef dicht gedraaid. Dit verstoord toch niet het zuig effect?

Dus het enige waar ik nu op kan komen wat er fout is, is dat ik de roterende schijf(de originele) er verkeerd op heb gezet.
Ik heb het puntje op de schijf tegen het inhammetje(waar het nokje ingaat) van het tandwiel aangezet.
Klopt dit?

Iemand een idee of tip wat er fout is?

Geplaatst: 17 dec 2012, 13:53
door Laars
Juiste sproier in de carburateur.
Juiste inlaatdiameter op schijfhuis (16mm)
Ontsteking op tijd (1,8 mm bdp)
Valse lucht

Je hebt 3 zaken nodig voor ontbranding
Brandstof - Ontsteking - Compressie

Geplaatst: 17 dec 2012, 14:01
door bajaboy
kan zoveel zijn pfff maar ja wat .
benzine dop er af en eens proberen (gaatje dicht en vacuum getrokken )
maar het blijft vreemd want je hebt benzine toevoer en een vonk.

Geplaatst: 17 dec 2012, 14:23
door YamaSam
ik gok op die schijf

is het gat open als de piston naar boven gaat?

Geplaatst: 17 dec 2012, 14:26
door scirocco
Als het een originele schijf is dus yamaha zit je schijf goed
Echter is dit een imi schijf kan hij wel eens verkeerd zitten

Geplaatst: 17 dec 2012, 14:28
door YamaSam
ik heb die merktekens al op alle mogelijke plekken weten zitten!

Geplaatst: 17 dec 2012, 14:44
door YamaSam
Afbeelding

ik heb telkens het merkpunt bovenaan gelegd

Geplaatst: 17 dec 2012, 14:46
door NIX
Check de schijven FAQ.

Hoe lang is de schroef waarmee je de olieaanvoer hebt afgedicht?

Geplaatst: 17 dec 2012, 19:51
door Kester
Jajaja ik denk dat het de schijf is.....
Zodra de piston/zuiger naar boven gaat is het gat dicht. Een fractie na de ontsteking gaat het gaat open, dan gaat de zuiger weer naar beneden en zuigt in mijn 'gedachten' benzine aan. Tot dat deze weer omhoog gaat, dan gaat die dicht. Klopt dit, of moet het juist net andersom? Ik heb volgens mij de schijf die links onder op de foto staat.

Carburateur ligt het niet aan volgens mij, nogmaals hij is helemaal nieuw en ik had mijn oude 10mm er op gedaan, waarmee zij gereden heeft en toen starten zij ook niet.

De schroef is even lang als het schroefje van de oliepomp dus dat zou het ook niet kunnen zijn.

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:14
door koppel
zo loopt ie nooit

beginselen van 2-takt is dat als de zuiger omhoog gaat er onderdruk in het carter (dus onder de zuiger) ontstaat, hierdoor wordt er vers mengsel naar binnen gezogen, dus moet de schijf de zaak openen.

met omlaag gaan van de zuiger ontstaat er overdruk in het carter (indien de zaak gesloten is) waardoor het verse mengsel onder de zuiger via de spoelpoorten boven de zuiger terechtkomt.

bij jou gaat dit precies andersom, gaat dus nooit lopen.

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:15
door marco
Schijf niet perongeluk verkeerd om gemonteerd?

Geplaatst: 17 dec 2012, 20:24
door YamaSam
Bingo dus

Geplaatst: 17 dec 2012, 21:25
door ginofs1
:lol:

Geplaatst: 17 dec 2012, 22:41
door NIX
:speachless:

Geplaatst: 19 dec 2012, 21:47
door Kester
:lol:


Hopla, schijf 180 graden omgedraaid... en ja hoor, zij start weer! :D Heel erg bedankt voor de snelle info, nu weet ik precies hoe een 2-takt zuigt. :wink:

Gr. Kester