Edit: Warm/vastloper topic;)

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
F(S1)rank

Edit: Warm/vastloper topic;)

Bericht door F(S1)rank »

Als groentje heb ik weer een ( mogelijk heel simpel ) probleem te vermelden:

Gister reed ik na school lekker in het zonnetje naar huis, was zo'n 7 km onderweg, lekker vol gas door de weilanden ( ong. 70 km/h ).. Op een gegeven moment begon ie beetje te schokken en te puffen onderweg.. maar ik reed gewoon iets rustiger door, nog een paar keer haperde ie, en toen een kilometer ( ong halve minuut ) later hield ie er gewoon helemaal mee op. Ik kreeg mijn 2RU-tje niet meer aan de praat... Dus naar huis gelopen ( was ong. 2 km.. )

Op het moment dat mijn FS1 ermee ophield en hij 'uitrolde' van 70 km/h naar 0 km/h, leek het alsof ie aanliep ofzo..

Maar ik had nog geen tijd gehad om er naar te kijken, dus ik probeer het net weer ff voor op straat, en hij rijdt nu weer :?:

Iemand enig idee wat ermee aan de hand kan zijn/was? Carburateur? Cilinder?

( ik dacht vraag het ff op het forum voor ik m'n brommer uit elkaar haal )
Laatst gewijzigd door F(S1)rank op 29 mar 2007, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Mss een warmlopertje? Haal je cilinderkop en cilinder er eens af.
Martijn

Bericht door Martijn »

Hoe ziet je bougie eruit, draai m eraf als die nat is van de olie is het iig geen warmloper lijkt me :D
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Denk het ook.. Heb ik ook vaak zat gehad dat ie uitviel en na even wachten kreeg ik hem gewoon weer gestart. Grotere sproeier misschien?
Jasperb

Bericht door Jasperb »

Warmloper, en dat aanlopen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door je achterwiel. Ik denk dat die niet recht in je achterbrug staat.
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Lijkt me sterk dat ie tegen z'n brug aanloopt anders merk je dat ook wel als je ermee loopt.. Kan toch gewoon weerstand zijn van z'n koppeling enzo?
Martijn

Bericht door Martijn »

Als je m in zn vrij hebt staan niet ;)
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Misschien stond ie nog in zn versnelling :wink:
harmen251
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door harmen251 »

warmloper 100procent zeker
Jasperb

Bericht door Jasperb »

haha gapjas als je nou es wat beter leest :wink: Maargoed, dat komt nog wel 8)
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Je kan je brommer toch niet in zn vrij zetten als 50 ofzo rijdt dan gaat ie als je naar zn 1 schakeld helemaal ratelen..
Martijn

Bericht door Martijn »

Maar als je m daarna hard door tikt wel ;) Maar je hebt een punt als hij zn koppeling in kneep kan die idd aanlopen :)
F(S1)rank

Bericht door F(S1)rank »

Haha wat een discussie hier :lol: Heb echt gewoon geen tijd om er ff rustig naar te kijken :cry:
Dat aanlopen zal wel aan mn koppeling liggen, weet niet zeker of ik al teruggeschakeld had maar denk het niet..

Hoe kan ik zien dat ie een warmloper heeft gehad?
Martijn

Bericht door Martijn »

Cilinderkopmoeren eraf halen met sleutel 10 en je uitlaatwartel losdraaien, dan kan je zo je cilinderkop eraf halen (kan geen kwaad), vervolgens kom je je koppakking tegen, als je die eraf hebt gehaald kan je je cilinder eraf schuiven ! Als je een warmloper hebt gehad zie je kleine krasjes in je cilinder. Na je cilinder komt de voetpakking die zal je moeten vervangen, kost dacht ik iets van 4 E bij JMPB Maar dan krijg je ook gelijk een nieuwe koppakking en uitlaatpakking bij :D
Jasperb

Bericht door Jasperb »

als een wiel scheef staat voelt het alsof hij aanloopt maar is dit niet zo. Daar hoeft hij niet persé voor tegen de achterbrug te komen. Dat vind ik sowieso al erg knap als je dat lukt als ie een beetje scheef staat. Dan moe tje wel oznder spatbord rijden :lol:
Plaats reactie