Pagina 1 van 2

vraagjes over choke, olie en stotteren

Geplaatst: 27 mar 2013, 19:52
door brol
ik heb weer eens een paar vraagjes. :)
mijn setup:
2ru met 4 bak en fs1 cilinder , lage druk kop , nr 8 bougie

1. als je de choke opentrekt, wat gebeurt er dan normaal? gaat de motor een beetje hoger in toeren ov lager?
want van mij valt ie direkt uit als ik de choke opentrek, ik moet gas bijgeven als ik hem wil laten draaien.

2. is het normaal dat mn fs1 totaal niet rookt? ik zie bijna nooit blauwe rook? alleen maar als ik de choke openhoud. maar toch loopt er onverbrande olie uit mijn uitlaatpoort en uitlaat vanachter. ik doe er 1:40 in


3. elke keer dat ik aan een rood licht sta en ik hem op stationair laat draait hij nog even goed, maar dan opeens valt hij uit en ik krijg hem meestal niet meer in gang met de kickstarter :? , ik moet hem dan in gang lopen en dan storret hij een beetje en dan rijdt hij weer goed.. hoe komt dit? maar ik rij wel nog niet in al te hoge toeren ( ik rij de cilinder nog in) en het is wel zeer koud de laatste keren dat ik er mee rijd. kan dit de oorzaak zijn?

alvast bedankt
jason

Geplaatst: 27 mar 2013, 20:04
door woers

Geplaatst: 27 mar 2013, 20:16
door realobsession
wat voor sproeier zit er in
hoeveel slagen staat je luchtschroef open.

Re: vraagjes over choke, olie en stotteren

Geplaatst: 27 mar 2013, 20:17
door Laars
brol schreef:ik heb weer eens een paar vraagjes. :)
mijn setup:
2ru met 4 bak en fs1 cilinder , lage druk kop , nr 8 bougie

1. als je de choke opentrekt, wat gebeurt er dan normaal? gaat de motor een beetje hoger in toeren ov lager?
want van mij valt ie direkt uit als ik de choke opentrek, ik moet gas bijgeven als ik hem wil laten draaien.

Er komt dan meer benzine door de carb. Afslaan betekend dan verzuipen

2. is het normaal dat mn fs1 totaal niet rookt? ik zie bijna nooit blauwe rook? alleen maar als ik de choke openhoud. maar toch loopt er onverbrande olie uit mijn uitlaatpoort en uitlaat vanachter. ik doe er 1:40 in

Krijgt toch te veel benzine die niet volledig verbrand


3. elke keer dat ik aan een rood licht sta en ik hem op stationair laat draait hij nog even goed, maar dan opeens valt hij uit en ik krijg hem meestal niet meer in gang met de kickstarter :? , ik moet hem dan in gang lopen en dan storret hij een beetje en dan rijdt hij weer goed.. hoe komt dit? maar ik rij wel nog niet in al te hoge toeren ( ik rij de cilinder nog in) en het is wel zeer koud de laatste keren dat ik er mee rijd. kan dit de oorzaak zijn?

Mijn indruk met eerdere vragen hierboven: te grote sproeier.

alvast bedankt
jason


Tussen de regels lezen :wink:

Geplaatst: 28 mar 2013, 07:51
door Zorro
Vlotter die blijft hangen en/of niet goed afsluit?

Geplaatst: 28 mar 2013, 11:15
door brol
realobsession schreef:wat voor sproeier zit er in
hoeveel slagen staat je luchtschroef open.


Sproeier 170 en 1 en een half slag open.

Mijn bougie is mooi bruin

Geplaatst: 28 mar 2013, 11:34
door brol
Mijn bougie:
Afbeelding

Geplaatst: 28 mar 2013, 11:40
door wiebo
Kleur van de bougie ziet er iig 'veilig' uit.

Geplaatst: 28 mar 2013, 11:51
door Laars
Carb eens goed uitkuisen!
Stationairsproeier aanwezig? Ik heb het wel eens gehad dat deze niet aanwezig was (losgetrilt) , toen liep het ook belabberd.
Deze zit naast de sproeier in een klein tunneltje, Horlogeschroevendraaier gebruiken.

Geplaatst: 28 mar 2013, 12:12
door brol
Laars schreef:Carb eens goed uitkuisen!
Stationairsproeier aanwezig? Ik heb het wel eens gehad dat deze niet aanwezig was (losgetrilt) , toen liep het ook belabberd.
Deze zit naast de sproeier in een klein tunneltje, Horlogeschroevendraaier gebruiken.


heb hem juist 2 weken geleden uitgekuisd :)
en ik heb eens gechecked en de stationairsproeier is anwezig.

Geplaatst: 28 mar 2013, 19:24
door marco
Heb je een originele carburateur?

In welke stand staat de gasnaald?

Heb je de ontsteking gecontroleerd?

Geplaatst: 28 mar 2013, 23:33
door brol
Originele 16mm mikuni
Gasnaald op middelste stand
Ontsteking staat goed, heb die afgesteld

Geplaatst: 29 mar 2013, 09:45
door realobsession
probeer toch maar eens een 160 kort sproeier en check even of er niks valse lucht zuigt.
cilinder kop of voet carb aansluiting.

Geplaatst: 29 mar 2013, 10:17
door brol
Zal ik doen!
Bedankt allemaal voor de reacties

Geplaatst: 29 mar 2013, 19:21
door sobw in opbouw
mischien heeft het er niks mee te maken hoor
maar wat mij is opgevallen is het nippeltje waar je benzine slang
op zit zit een soort afsluitertje in zodra je vlotterbakje
te vol zit en je vlotter boven dat niveau komt hij deze afsluit
nu is mij opgevallen dat deze nog wel eens ontbreekt
of niet soepel is