Pagina 1 van 3
Cillinder tuning
Geplaatst: 05 apr 2007, 22:01
door Geart
Kan iemand me niet gewoon een paar pratische tips geven hoe ik een cillinder goed kan bewerken een orri yamaha cillinder. dus hoe breed en groot moet de uitlaat poort en wat kan ik doen aan de inlaad of iets bij werken aan de zuiger enzo.
Geplaatst: 06 apr 2007, 19:32
door edje
welke cilinder wil je bewerken?? aan de zuiger valt weinig te tunen. je kunt hem lichter maken (geen ervaring mee maar ik zou het niet doen). je kunt er natuurlijk voor zorgen dat je je de goede maat hebt. ook de zuigerveren. wat
yamahasam deed is de zuiger van de onderkant een scherp maken zodat er beter olie tussen kwam. maar ook hier gaat ie niet harder van lopen

Geplaatst: 25 apr 2007, 11:36
door YamaSam
hij houd het harder lopen wel langer vol
uitlaat is bij mij een 2mm omhooggebracht, het kanaal verbreed tot de diameter v d uitlaat, boostpot ietsje lager als de transfertpoorten, alle bramen etc verwijderd uit de poorten, en de spoelers wat geruimd, binnenbocht ook scherper gemaakt, ook overgang van de poorten naar de blok mooi gelijk getrokken,
segmentvoeg wat verbreed (koppen), smeerrand gevelen aan de rok van de piston (ongeveer 1.5mm hoog, en afgeschuind tot de helft van de dikte)
randen afgestemd op de cylinder..
Geplaatst: 11 mei 2007, 17:33
door IceFs1
ik ben ook van plan wat te vijlen aan mijn f5btje, kan iemand me daar iets bij helpen. de uitlaatpoort 2mm omhoogvijlen en groter maken vanbinnen snap ik nog. maar wat kan ik aan de inlaten vijlen?
Geplaatst: 11 mei 2007, 18:03
door edje
met een haakse frees

Geplaatst: 11 mei 2007, 18:16
door IceFs1
zullen we dat maar niet doen...

Geplaatst: 11 mei 2007, 19:06
door Hans W
bij mijn fs1 cilinder zijn alle spoelers wat omhoog gefreesd
hij heeft nu een hele mooie powerband en trekt lekker op
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... s1+hasselt
(2e brommer)
verdere setup: 16mm carb. homoet uitlaat, membraam en orginele kop en zuiger
Geplaatst: 11 mei 2007, 19:10
door edje
ik zou inderdaad maar eens het spul er op gooien. kun je daarna eventueel de uitlaatpoort nog wat vergroten

Geplaatst: 11 mei 2007, 19:11
door mpro09
idd zeer netjes
en heb je die kreidler erachter horen schakelen
wat is er 30 april in hasselt?
Geplaatst: 11 mei 2007, 19:12
door edje
koninginnedag

Geplaatst: 11 mei 2007, 19:13
door Hans W
koninginnedag
veel jongeren (en nu waren er ook ouderen) die halen dat hun brommer uit de schuur en halen de uitlaat eraf enzo.
de ouderen (man op kreidler) hadden hun brommer hellemaal opgevoerd enzo
Geplaatst: 11 mei 2007, 19:13
door mpro09
mag je dan racen?
zouden ze hier ook moeten invoeren

Geplaatst: 11 mei 2007, 19:15
door Hans W
nouja, als je brommer licht heeft en een kentenken achterop was is het goed
waren ook wel wat jongens opgepakt en achterna gezeten door de bromsnor
een soort van blikjes achter de fiets om iedereen s`morgens wakker te maken, maar dan met je brommer

Geplaatst: 20 okt 2007, 16:48
door Ruudsjuh
En wat doe ik op koninginnedag? Natuurlijk, een Kreidler van 1600 euro total loss rijden tegen een Golfje

Geplaatst: 21 okt 2007, 16:22
door Hans W
dat zijn de mindere berichten
