Pagina 1 van 4
probleem met stationair draaien/rijden
Geplaatst: 02 mei 2013, 18:22
door koenkoen
beste forumleden,
ik zit met een knap lastig probleem!
mijn fs1 2ru draait stationair heel slecht, eerst klimmen in toeren en daarna zakken/stilvallen..
als ik wil beginnen rijden hou ik mijn koppeling in,trap naar eerste, koppeling.lossen en tegelijk gas geven, valt ie ook stil.
wie weet dat is??
en vooral, hoe het op te lossen??
Geplaatst: 02 mei 2013, 18:31
door koenkoen
voor ik dit probleem had reed ie perfect, valde dan zeer terug in toeren en begon te sputteren; om daarna dan weer perfect in gang te schieten.. komt dit dan ook door de valse lucht?
Geplaatst: 02 mei 2013, 21:49
door scirocco
Maak je carburateur eens goed schoon en sla vooral je stationair sproeier niet over bij de schoonmaak beurt
Geplaatst: 02 mei 2013, 22:27
door NIX
Inderdaad gewoon systematisch te werk gaan en dingen echt uitsluiten. Carb goed reinigen, kraantje kijken of het goed doorloopt, dop checken of die niet te veel afsluit, ontsteking moet goed staan en uitlaat moet niet dicht zitten.
Check met name de voetpakking en de linkerkrukaskeerring. Als de ontsteking vet is dan is die keerring aan vervanging toe. Als de brommer enorm is gaan roken of als de motorolie naar benzine ruikt, dan is de rechterkrukkeerring lek.
Soms zit de carb los of het spruitstuk bij een membraamblok. Bij een schijfblok kan de olieleiding los zitten of als die afgekoppeld is de schroef die het gat moet afsluiten.
Geplaatst: 06 mei 2013, 21:56
door Janfs1
je kan checken door tijdens het draaien van de motor ( stotterend of niet ) door met een busje remmenreiniger, deo of haarlak (iets wat snel vervliegt ) op de delen te spuiten waar je denkt valse lucht te trekken.. vaak als je de lak op die plek spuit waar de bijvoorbeeld Carburateur of cilinderpakking etc lekt , zal hij in toeren zakken... mischien is het wat anders veel succes !!!
Geplaatst: 07 mei 2013, 20:05
door koenkoen
Ik heb even een filmpje gemaakt met hoe het er nu dus aan toe gaat...
http://www.youtube.com/watch?v=ulwxKM1B32o
Het stijgen en zakken in toeren is gedaan na kuisen carburator,
hij draait nu gewoon niet meer stationair.
Als ik stop met gas geven, einde filmpje, valt ie gewoon uit.
Ook komt hij gewoon niet in toeren en blijft maar wat pruttelen, mijn gas is dus volledig opengedraaid in het filmpje.
Ook komt er rook uit de onderkant van de cilinder, waar de uitlaat is aangesloten. Deze zit nochtans goed vast!
Ik versta me er niet meer aan, de ontsteking afstellen hou ik als laatste optie dit omdat de vijs om deze af te stellen volledig is kapot gedraaid door de vorige eigenaar, en het vliegwieldeksel krijg ik er niet af.. heeft iemand hier een tip voor?
Alvast bedankt!
Geplaatst: 07 mei 2013, 20:46
door woers
krijg je er niet meer af? En ontsteking als laatste optie?
WD 40 en de toch maar de faq over ontsteking afstellen eens bekijken mischien?
Hoe ziet je bougie er daarna uit eigenlijk?
Geplaatst: 07 mei 2013, 21:07
door koenkoen
Ik heb er eigenlijk als eerste naar gekeken ze, maar omdat die vijs (aan de bevesting van de contactpuntjes en grondplaat) volledig is afgedraaid krijg ik ze niet meer los (met afgedraaid bedoel ik dat de kruis helemaal rond is gedraaid door de vorige eigenaar).
nu weet ik niet hoe ik dit nog moet los krijgen, ik dacht aan uitboren en dan uittappen, ofwel aan platte gleuf inslijpen, maar ik krijg mijn vliegwieldeksel niet los.
Heeft iemand hier een trucje/correcte werkwijze voor?
Geplaatst: 07 mei 2013, 21:10
door koenkoen
De FAQ heb ik volledig doorgenomen, snap ik ook perfect, en kan ik uit afleiden dat mijn ontsteking een fractie van een seconde te vroeg afgaat.
Het merkstreepje zoals Yamasam beschrijft op het vliegwieldeksel komt overeen met de 1,7 mm voor topdood, en het Rizlablaadje (weliswaar een lang voor alle gebruiksgemak

) komt eigenlijk net een ietsiepietsie te vroeg los!
Bougie stond vroeger mooi koffiebruin, nu kan ik het niet goed zien omdat ik er niet mee kan rijden...
Geplaatst: 07 mei 2013, 21:41
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 07 mei 2013, 23:16
door NIX
Blijf maar van die punten af, die afstelling is niet het probleem.
Pak een slagschroevendraaier om de bouten los te slaan.
Geplaatst: 08 mei 2013, 00:03
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 08 mei 2013, 12:38
door koenkoen
NIX schreef:Blijf maar van die punten af, die afstelling is niet het probleem.
Pak een slagschroevendraaier om de bouten los te slaan.
welke bouten bedoel je Nix?
Geplaatst: 08 mei 2013, 14:06
door NIX
koenkoen schreef:... maar ik krijg mijn vliegwieldeksel niet los.
Heeft iemand hier een trucje/correcte werkwijze voor?
Geplaatst: 08 mei 2013, 17:06
door koenkoen
NIX schreef:koenkoen schreef:... maar ik krijg mijn vliegwieldeksel niet los.
Heeft iemand hier een trucje/correcte werkwijze voor?
oh zo! sorry.. als de afstelling van de punten het probleem niet is, wat dan wel? ik loop precies op een dood spoor uit