Pagina 1 van 1

Motor trekt slecht bij lage toeren

Geplaatst: 15 mei 2013, 21:23
door WillemJ57
Help!
Mijn FS1 is voorzien van een F5B cilinder en 16mm Carb, beide nieuw. Bij wegrijden trekt de motor zeer slecht (met iemand achterop kom ik niet eens weg). Zo rond de 30-35 km/u pakt hij ineens op en trekt goed door naar 65 km/u. Bij tegenwind of bij een brug opgaan valt de motor snel terug in trekkracht en moet soms teruggeschakeld worden naar de 2e ! versnelling. Nadat ik de originele 378 cilinder had geplaatst werd e.e.a. iets beter maar de motor blijft snel terugvallen in trekkracht als er wat weerstand komt (heuveltje, wind..).
Ik heb wel eens gehoord dat dit iets te maken kan hebben met een te arm of te rijk mensel maar hoe kan ik dat dan aanpassen?
Hebben jullie een oplossing voor me? Ik ben pas bijna een jaar aan het modderen met dit probleem.. :cry:

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst: 15 mei 2013, 21:27
door pee67
Misschien niet onverstandig om je hele setup hier te plaatsen

welke cilinder heb je
welke carburateur en welke sproeier
wat is je tandwielverhouding
heb je een hoge druk kopje erop of juist niet

Geplaatst: 15 mei 2013, 21:41
door marco
Is die nieuwe carburateur imitatie?

Geplaatst: 15 mei 2013, 21:44
door WillemJ57
marco schreef:Is die nieuwe carburateur imitatie?


Ja, helaas was een nieuwe originele niet te vinden.
het is wel de 2e carb; de eerste werkte helemaal niet.
Heb een werkende gemaakt van 2 nieuwe..

Geplaatst: 15 mei 2013, 21:50
door marco
Waar woon je ergens?

Misschien dat er iemand in de buurt woont die even wil kijken.

Geplaatst: 15 mei 2013, 21:51
door WillemJ57
marco schreef:Waar woon je ergens?

Misschien dat er iemand in de buurt woont die even wil kijken.


Nieuwerkerk aan den IJssel...

Geplaatst: 15 mei 2013, 22:30
door sobw in opbouw
.

Geplaatst: 15 mei 2013, 22:36
door Jeti
WillemJ57 schreef:
marco schreef:Is die nieuwe carburateur imitatie?


Ja, helaas was een nieuwe originele niet te vinden.
het is wel de 2e carb; de eerste werkte helemaal niet.
Heb een werkende gemaakt van 2 nieuwe..

Plaats even een oproep bij "gezocht". Er zitten hier een hoop mensen die graag mede-hobbyisten aan onderdelen helpen en daar wat reserve onderdelen voor hebben.

Of nog beter: wat is er mis met je oude originele carb?
Wellicht ben je met een paar onderdelen ook geholpen.

Geplaatst: 15 mei 2013, 22:57
door marco
sobw in opbouw schreef:komt vaker voor dat een imitatie heel slecht tot niet af te stellen is
wij zijn ook een keer met een Fs1 bezig geweest de afstelling
was geen touw aan vast te knopen


Die nieuwe f5b imitatie's zijn anders ook niet best.

Geplaatst: 16 mei 2013, 17:18
door HotWheels
Imi carbs, imi cilinders, .. allemaal troep zo te lezen.
Heeft blijkbaar al menig bezitter kopzorgen bezorgd. Het zou net als alle andere imitatie op de markt verboden moeten worden :cry:
Er is nochtans nog voldoende ori materiaal als men er wat geduld voor over heeft.

Geplaatst: 16 mei 2013, 19:17
door WillemJ57
Jeti schreef:
WillemJ57 schreef:
marco schreef:Is die nieuwe carburateur imitatie?


Ja, helaas was een nieuwe originele niet te vinden.
het is wel de 2e carb; de eerste werkte helemaal niet.
Heb een werkende gemaakt van 2 nieuwe..

Plaats even een oproep bij "gezocht". Er zitten hier een hoop mensen die graag mede-hobbyisten aan onderdelen helpen en daar wat reserve onderdelen voor hebben.

Of nog beter: wat is er mis met je oude originele carb?
Wellicht ben je met een paar onderdelen ook geholpen.


Tsja, met de oude 10mm carb is niets mis alleen werkt die niet goed samen met een F5B. Dat was al zo toen ik in '73 een nieuwe FS1 kocht en er later alleen een "snelle cilinder" en uitlaat opgezette. De originele 378 cilinder die ik heb heeft z'n beste tijd gehad vandaar dat ik voor een nieuwe "snelle" imi ben gegaan incl imi 16mm.
Heb inmiddels wel een artikel gevonden waar men expirimenteert met verschillende gasnaald standen (rijker of armer mengsel). Kijken of dat iets oplevert..
Uit jullie reacties merkt ik wel dat er blijkbaar veel gedoe is met imi's. Goede raad om te blijven zoeken naar origineel spul. Als jullie adresjes hebben hoor ik het graag! En ik ga kijken bij "gezocht". Tot zover bedankt voor jullie reacties.

Geplaatst: 16 mei 2013, 19:21
door NIX
Een 10mm is bij uitstek geschikt voor een F5B. Een 16mm is eigenlijk al teveel voor een onbewerkte F5B. Een 16mm is voor een FS1 cilinder, een 10mm werkt daar gewoon beroerd op.

Geplaatst: 17 mei 2013, 19:49
door wiebo
WillemJ57 schreef:
Jeti schreef:
WillemJ57 schreef:
marco schreef:Is die nieuwe carburateur imitatie?


Ja, helaas was een nieuwe originele niet te vinden.
het is wel de 2e carb; de eerste werkte helemaal niet.
Heb een werkende gemaakt van 2 nieuwe..

Plaats even een oproep bij "gezocht". Er zitten hier een hoop mensen die graag mede-hobbyisten aan onderdelen helpen en daar wat reserve onderdelen voor hebben.

Of nog beter: wat is er mis met je oude originele carb?
Wellicht ben je met een paar onderdelen ook geholpen.


Tsja, met de oude 10mm carb is niets mis alleen werkt die niet goed samen met een F5B. Dat was al zo toen ik in '73 een nieuwe FS1 kocht en er later alleen een "snelle cilinder" en uitlaat opgezette. De originele 378 cilinder die ik heb heeft z'n beste tijd gehad vandaar dat ik voor een nieuwe "snelle" imi ben gegaan incl imi 16mm.
Heb inmiddels wel een artikel gevonden waar men expirimenteert met verschillende gasnaald standen (rijker of armer mengsel). Kijken of dat iets oplevert..
Uit jullie reacties merkt ik wel dat er blijkbaar veel gedoe is met imi's. Goede raad om te blijven zoeken naar origineel spul. Als jullie adresjes hebben hoor ik het graag! En ik ga kijken bij "gezocht". Tot zover bedankt voor jullie reacties.

Er zijn echter ook imi cilinders die heel lang heel aardig lopen.

Geplaatst: 18 mei 2013, 19:49
door HotWheels
Uitzonderingen bevestigen de regel :wink:

Geplaatst: 18 mei 2013, 20:30
door marco
wiebo schreef:Er zijn echter ook imi cilinders die heel lang heel aardig lopen.


:D