Pagina 1 van 3
waar op letten?
Geplaatst: 19 jun 2013, 20:36
door mitchell96
hallo,
ik ben nieuw op het forum en heb een yamaha fs1 op het oog

,
ik zou graag willen weten waar ik allemaal op moet letten.
en hoe ik hem kan exporteren naar belgie. (ik weet niet of hij papieren heeft of niet dus ik wil graag weten voor met en zonder papieren.)
alvast bedankt

Geplaatst: 19 jun 2013, 20:52
door Tombo
Zoekfunctie gebruiken, staat genoeg over geschreven

Geplaatst: 19 jun 2013, 20:55
door woers
Welkom uit Zaventem!
Van waar ben je?
papieren moet je wel kunnen aanvragen bij een officiele Yamaha dealer denk ik, als ze dat tenminste allemaal zomaar los verkopen ...

en dat zou ongeveer 70 euro kosten ...
Zorg dan zeker dat je een verkoopsovereenkomst tekent ...
Geplaatst: 19 jun 2013, 21:04
door mitchell96
ik ben van mechelen
bedankt voor de tips

Geplaatst: 19 jun 2013, 21:36
door woers
Ah bij Jens en David!
Dan ga je zeker nog heel goeie hulp krijgen!
Alee ja, dan komt het zoiso in orde uwen brommer!

Geplaatst: 19 jun 2013, 22:18
door Jeti
woers schreef:papieren moet je wel kunnen aanvragen bij een officiele Yamaha dealer denk ik, als ze dat tenminste allemaal zomaar los verkopen ...

en dat zou ongeveer 70 euro kosten ...
Zorg dan zeker dat je een verkoopsovereenkomst tekent ...
Dat is voor zonder papieren.
Met NL papieren: huidige eigenaar moet hem laten exporteren bij de RDW, en jij kunt rijden met de ongeldige NL papieren.
Vragen / uitgebreide uitleg -> zoekfunctie
Geplaatst: 20 jun 2013, 19:48
door HotWheels
Rijden kan je meestal altijd. Legaal rijden is wat anders. In BE zit het zo:
Als ie van NA okt. '74 is moet je in BE over een GVA beschikken. Anders ben je niet conform de BE wetgeving. Zo simpel is dat.
Verzekeren zal wellicht steeds lukken (zowel met als zonder GVA) maar verzekeringen zijn enkel geïnteresseerd of je de polispremies betaalt of niet
Als je een doorwinterd (lees correct) politieinspecteur op de rijbaan tegenkomt, ben je het best af (en het vlugst terug op de baan

) als je ALLE in BE vereiste boorddocumenten bij de hand hebt. Verzekering én GVA dus (indien na 10/74).
nb/ in BE mag een klasse B bromfiets niet harder kunnen dan 45km/h (excl. de gebruikelijke correcties). Dat houdt dus ook in dat je niet sneller hoeft te rijden om in overtreding te zijn. Stilstaan voor het rode licht of geparkeerd aan school geeft de politie ook het recht om hem op de rollenbank te zetten

Geplaatst: 20 jun 2013, 20:05
door hans.m
en kijk ook hier:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=7413
in mijn ogen is het gemakkelijkst gewoon een brommer vinden die al voorzien is van een Belgisch gelijkvormigheidsattest, heb je zeker geen gedoe achteraf.
Geplaatst: 20 jun 2013, 20:13
door Jeti
hans.m schreef:en kijk ook hier:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=7413in mijn ogen is het gemakkelijkst gewoon een brommer vinden die al voorzien is van een Belgisch gelijkvormigheidsattest, heb je zeker geen gedoe achteraf.
Of een BE typegoedkeur, zodat je voor 60 euro een GVA kunt aanvragen bij Belgische importeur / dealer
Geplaatst: 23 jun 2013, 16:57
door mitchell96
dus ik moet dan gewoon gva aanvragen in belgië? en dat is het dan?

Geplaatst: 23 jun 2013, 17:37
door hans.m
mitchell96 schreef:dus ik moet dan gewoon gva aanvragen in belgië? en dat is het dan?

soms krijg je blijkbaar geen gva voor een kadernummer uit NL, heb ik geen ervaring mee.
je kan eventueel met nl papieren rond rijden, deze zijn aan te vragen bij yamaha dealer in NL.
Geplaatst: 23 jun 2013, 19:37
door Jeti
hans.m schreef:mitchell96 schreef:dus ik moet dan gewoon gva aanvragen in belgië? en dat is het dan?

soms krijg je blijkbaar geen gva voor een kadernummer uit NL, heb ik geen ervaring mee.
je kan eventueel met nl papieren rond rijden, deze zijn aan te vragen bij yamaha dealer in NL.
Even voor de volledigheid: Wat je aanvraagt bij de Yamaha dealer in NL zijn geen Nederlandse (kenteken)papieren hoor. Dit is gewoon een overzicht, vergelijkbaar met GVA, waarop de voertuiggegevens staan. Een Nederlander mag hier niet mee rondrijden, een Belg wel.
Geplaatst: 23 jun 2013, 22:58
door BJ
Jeti schreef:hans.m schreef:mitchell96 schreef:dus ik moet dan gewoon gva aanvragen in belgië? en dat is het dan?

soms krijg je blijkbaar geen gva voor een kadernummer uit NL, heb ik geen ervaring mee.
je kan eventueel met nl papieren rond rijden, deze zijn aan te vragen bij yamaha dealer in NL.
Even voor de volledigheid: Wat je aanvraagt bij de Yamaha dealer in NL zijn geen Nederlandse (kenteken)papieren hoor. Dit is gewoon een overzicht, vergelijkbaar met GVA, waarop de voertuiggegevens staan. Een Nederlander mag hier niet mee rondrijden, een Belg wel.
Wat ik dus als geïmporteerde Nederlander, met mijn geïmporteerde Nederlandse FS1, in België ook doe, dankzij enige hulp van Jet

Geplaatst: 23 jun 2013, 23:09
door hans.m
Ik denk dat dat Nederlands papier eigenlijk niet zo veel waarde hier in België heeft, ik weet het niet zo goed en heb er geen ervaring mee
Geplaatst: 23 jun 2013, 23:21
door Jens36
mitchell96 schreef:ik ben van mechelen

bedankt voor de tips

Alé nog ne Mechelaar aan de oldtimers, da is goed om te horen!
Zijt ma voorzichtig voor de politie...want
