Pagina 1 van 1

Zuiger.

Geplaatst: 17 jul 2013, 14:51
door Piet
Misschien rare domme vraag,maar waar dienen die twee langwerpige gaten in een 60cc zuiger voor?
En hoe monteer je nou die zuiger,met die gaten naar beneden of toch maar naar boven?

Geplaatst: 17 jul 2013, 15:31
door ginofs1
Boven op de zuiger staat een pijltje deze moet naar de uitlaat wijzen.
De 2 spoelgaten zitten dus tegenover de uitlaat.
Via deze gaten kan het brandstof sneller de cilinder in stromen.
Gr gino.

Geplaatst: 17 jul 2013, 23:30
door marco
ginofs1 schreef:Boven op de zuiger staat een pijltje


Normaal wel maar bij een ajh die zn zuiger met spoelpoorten heeft niet.

Geplaatst: 18 jul 2013, 12:01
door Piet
marco schreef:
ginofs1 schreef:Boven op de zuiger staat een pijltje


Normaal wel maar bij een ajh die zn zuiger met spoelpoorten heeft niet.


Zuiger zojuist bekeken,maar kan geen pijltje ontdekken.
Wel iets van een A'tje (of zou dat het pijltje moeten zijn?)
Anyway,zal de zuiger monteren met de spoelpoorten tengenover de uitlaat.

Wat voor advies geven jullie voor de bougie B7 of toch B8 voor de AJH?

Geplaatst: 18 jul 2013, 12:21
door Tombo
A is de maat van de zuiger.
In een AJH voldoet een B8HS in principe, of je moet voor de rest nog een vrij heftige setup hebben, dan eventueel een B9HS

Geplaatst: 18 jul 2013, 12:55
door Piet
Tombo schreef:A is de maat van de zuiger.
In een AJH voldoet een B8HS in principe, of je moet voor de rest nog een vrij heftige setup hebben, dan eventueel een B9HS


Oke,gaat ik een B8 erin steken.(electroden afstand 0,5???)
Nog een laatste vraag,ga de AJH monteren met een op maat 2RU kopje.
Nu zit er in dat kopje onderaan een vierkante uitsparing tussen de koelribben,waar let ik op bij het monteren?

Geplaatst: 18 jul 2013, 13:05
door Tombo
Die uitsparing zit er zodat je makkelijk met je schroevendraaier door het gaatje in je carterkap kan, om de carburateur los te maken. Dus als je vóór de brommer staat, moet dat vlakje linksonder zitten ;)
Is die 2RU kop trouwens afgedraaid? Anders kan je beter een normale hoge druk kop monteren, want anders heb je heel weinig compressie

Geplaatst: 18 jul 2013, 15:31
door Piet
Tombo schreef:Die uitsparing zit er zodat je makkelijk met je schroevendraaier door het gaatje in je carterkap kan, om de carburateur los te maken. Dus als je vóór de brommer staat, moet dat vlakje linksonder zitten ;)
Is die 2RU kop trouwens afgedraaid? Anders kan je beter een normale hoge druk kop monteren, want anders heb je heel weinig compressie


Ja kopje is afgedraaid en op maat gemaakt voor de AJH door Gino.

Geplaatst: 18 jul 2013, 15:37
door Tombo
Dan moet dat helemaal goed komen ;)

Geplaatst: 18 jul 2013, 23:49
door NIX
Regel maar een motoraanhanger.

Geplaatst: 19 jul 2013, 00:05
door Piet
NIX schreef:Regel maar een motoraanhanger.


Dat vraagt om uitleg.

Geplaatst: 19 jul 2013, 00:51
door NIX

Geplaatst: 19 jul 2013, 10:07
door Tombo
:D

Geplaatst: 19 jul 2013, 20:48
door Piet
NIX schreef:http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?p=335326&highlight=#335326


Dus met elke rit maar een bus met onderdelen achter me aan?

Geplaatst: 19 jul 2013, 20:52
door ginofs1
:angry: