Pagina 1 van 1
Assistentie.
Geplaatst: 10 aug 2013, 14:48
door Piet
Assistentie gevraagd bij het afstellen van nieuwe originele contactpunten.
Ben nu een dag bezig maar krijg het zaakje niet goed,daarom misschien iemand in de buurt van Bergen op Zoom die me hier mee kan helpen.
Geplaatst: 10 aug 2013, 20:07
door marco
Heb je geen vonk meer of krijg je het niet op tijd afgesteld?
Geplaatst: 11 aug 2013, 13:17
door Piet
marco schreef:Heb je geen vonk meer of krijg je het niet op tijd afgesteld?
Het laatste,nu loopt het start ook goed,maar of het echt goed staat??
Geplaatst: 11 aug 2013, 15:47
door Wiking
Timing afstellen heb ik ook een probleem mee om heel eerlijk te zijn, als ik m'n zuiger op he bovenste dode punt zet en 1,8mm terug draai om het af te stellen schiet m'n vliegwiel terug naar bdp.
betekend dat dat mijn ontstekings plaat niet goed staat?
Misschien een stomme vraag maar is de voor ontsteking voor een RD het zelfde als een FS1?
Groetjes
Richard
Geplaatst: 11 aug 2013, 20:57
door Laars
Wiking schreef:Timing afstellen heb ik ook een probleem mee om heel eerlijk te zijn, als ik m'n zuiger op he bovenste dode punt zet en 1,8mm terug draai om het af te stellen schiet m'n vliegwiel terug naar bdp.
betekend dat dat mijn ontstekings plaat niet goed staat?
Misschien een stomme vraag maar is de voor ontsteking voor een RD het zelfde als een FS1
Groetjes
Richard
Richard,
Maakt niets uit, FS1 of RD beide 1,8 mm voor BDP
Om je ontsteking goed te stellen moet eigenlijk een micrometer gebruiken.
Als je kan wachten wil ik best wel eens langs komen in Oudenbosch, ik heb zo'n meter
Ik heb nu nog een week vakantie
Of naar de in meeting Koningsbosch komen, stellen we hem daar goed af
Geplaatst: 12 aug 2013, 17:15
door marco
Wiking schreef:Timing afstellen heb ik ook een probleem mee om heel eerlijk te zijn, als ik m'n zuiger op he bovenste dode punt zet en 1,8mm terug draai om het af te stellen schiet m'n vliegwiel terug naar bdp.
betekend dat dat mijn ontstekings plaat niet goed staat?
Dat is normaal.
Ik zet meestal met viltstift een merkteken op het blok/vliegwiel dan hoef je maar 1x te meten.
Dan met een sigarettenvloeitje kijken wanneer de punten open gaan en eventueel bijstellen.