Pagina 1 van 2
Welke cilinder
Geplaatst: 11 okt 2013, 00:37
door TheoG63
Een vraag
Welke cilinder zou ik moeten kopen ???
Heb een 378 met een 1J5 blok , heb er net een kenteken op ( geen probleem bij het RDW alleen ff op de rollenbank meer niet ) , bij de eerste de beste test rit is de cilinder vastgelopen.
Nu wil ik een nieuwe cilinder kopen maar weet niet welke een FS1 40 mm of 43mm ?
de setup nu is 16 mm mikuni carburateur sproeier 180 lang welk merk weet ik niet denk imi
snelle uitlaat nieuw imi
tandwielverhouding 13 / 44
het hoeft niet heel hard te gaan maar wel lekker vlot optrekken en rond de 65 / 70 km/h ongeveer
welke cilinder ?
allemaal bedankt alvast voor u reactie's
Geplaatst: 11 okt 2013, 00:40
door TheoG63
sorry dat er 3 dezelfde vragen zijn
Geplaatst: 11 okt 2013, 00:59
door fs1man
ligt aan het forum loopt af en toe ook vast zal wel bij een fs1 horen
maar kijk uit met nieuwe cilinders vooral de fs1 cilinder de immi,s zijn vaak net iets te klein geboord.
fs1 parts uit Hilversum verkoopt wel goeie , geen eigen ervaring maar dat zijn de forum ervaringen.
dus kijk daar eens.
Geplaatst: 11 okt 2013, 09:37
door koppel
je kan het beste een gebruikte originele cylinder kopen..............code f5b, 257, 2ru, 2f2, 3e8 en indien nodig deze laten honen of boren tot een verkrijgbare overmaat.
en dan een passende zuiger erbij kopen (nieuw).
Geplaatst: 11 okt 2013, 13:43
door Jeti
Wat voor cilinder zat erop en hoe komt het dat hij is vastgelopen?
Neem aan dat je dat wilt voorkomen bij een volgende cilinder, dus beter wel de oorzaak achterhalen..
Geplaatst: 11 okt 2013, 15:45
door TheoG63
Ik heb hem RDW laten keuren toen zat er een 2RU cilinder op 10 mm carburateur en originele uitlaat
Daarna heb ik er een redelijke goede FS1 imi op gelegd deze had ik nog 16 mm carburateur en een snelle nieuwe uitlaat .
de reden denk ik waarom deze is vastgelopen is de ontstekingsplaat zat los , en de benzine niet in de goede verhouding gemengd.
heb deze gemengd op 1:40 250cc op 10 ltr benzine
de cilinder eraf gehaald en deze was gewoon droog , cilinderkop droog niet genoeg smering
daarna bij de benzine meer 2 takt olie bij gedaan.
En weer een andere FS1 cilinder gemonteerd maar deze was niet zo best meer krassen en krassen op de zuiger.
De brommer liep niet harder dan 58 met de 10 mm of met de 16 mm geen verschil
En als deze volgas reed hield deze steeds in en ging dan weer verder hield in en weer verder zo ging dat continu
Cilinder gedemonteerd en deze was wel goed gesmeerd , dus de oorzaak v/d vastloper is te weinig smering denk ik.
Nu ligt er de 2RU weer op en moet er nog mee gaan rijden , maar ik ben een mooi weer rijder dus dat word morgen misschien.
dus ik wil er toch wel een snellere cilinder weer op , maar weet niet goed welke
Geplaatst: 11 okt 2013, 15:56
door Tombo
1:40 is gewoon goed.
Geplaatst: 11 okt 2013, 16:22
door TheoG63
Ja dat had ik op dit forum al eens gevraagd vandaar dat ik deze verhouding heb aan gehouden.
Geplaatst: 11 okt 2013, 16:28
door RLD
Heb hier nog wel een goed setje liggen, fs1 cilinder met asso zuiger, loopt 65-70, je mag hem proberen, als hij bevalt overnemen.
groet René
Geplaatst: 11 okt 2013, 17:04
door TheoG63
Heb nu een eindje gereden met de 2RU cilinder 16 mm carburateur en snelle uitlaat
loopt op de teller 50 km / h
gas vol open houdt deze in zoals ik eerder vermeld heb
ontsteking is afgesteld zoals vermeld op dit forum.
bougie is zwart , gister met de slechte FS1 was deze mooi bruin
Geplaatst: 11 okt 2013, 19:19
door TheoG63
Rene
bedankt voor je aanbod maar wil toch een nieuwe
Geplaatst: 11 okt 2013, 20:58
door Laars
Een goed alternatief is een Z1 bij john fs1parts in hilversum
Geplaatst: 11 okt 2013, 22:57
door RLD
Oké Theo, snap ik, begrijp dat je voor nieuw wilt gaan , begreep uit je verhaal dat je een en ander wilde uitproberen, en dat mag nog steeds hoor, als je nieuw wilt zou ik een 60cc f5b nemen, koop er dan een kwaliteitszuiger bij, en werk de cilinder netjes af (of Gino vragen daarvoor) die liep een paar jaar gelden heel rustigjes 65-70 met niet al te veel toeren op een 2ru die ik toen had, zat 16mm en fs50 uitlaat op, was ook redelijk stil.
groeten, René
Geplaatst: 12 okt 2013, 00:10
door marco
Laars schreef:Een goed alternatief is een Z1 bij john fs1parts in hilversum
Z1 zijn goede en mooi afgewerkte cilinders.
Geplaatst: 12 okt 2013, 08:21
door hans.m
marco schreef:Laars schreef:Een goed alternatief is een Z1 bij john fs1parts in hilversum
Z1 zijn goede en mooi afgewerkte cilinders.
mjah, rijden doen ze best goed, alleen beginnen ze snel aan de buitenkant te roesten
