Pagina 1 van 2
ontstekings probleem.
Geplaatst: 21 okt 2013, 09:44
door jasper97
Hallo,
Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Jasper 16 jaar en heb een mooie 3e9.
Nu is mij een paar week geleden de ontstekings spoel van mijn omgebouwde ontsteking stuk gegaan.
Toen heb ik besloten om er een normale ontsteking op de maken waarbij nu het probleem is dat hij de lichtspoel raakt en als hij hem niet raakt wel hij gewoon niet goed lopen. Dit komt volgens mij doordat het koperdraad een beetje is beschadigd en daardoor spanning naar het vliegwiel gaat.
Wat is/kan het probleem zijn.
Ik snap dat het vliegwiel er niet bij past , maar die zat bij de normale ontsteking.
Als er hier mensen zijn die mij er mee kunnen helpen zou ik dat zeer waarderen.
Geplaatst: 21 okt 2013, 09:50
door NIX
Ik gok dat je een 2RU vliegwiel (met grotere diameter) op een oud type ontsteking wil laten lopen. Ik heb nog wel normale vliegwielen liggen.
Geplaatst: 21 okt 2013, 15:48
door jasper97
Oke.
Ja hij sluit niet mooi aan.
Maar maakt de beschadigin dan nog uit op de lichtspoel.
Geplaatst: 21 okt 2013, 16:26
door ginofs1
maak er even een foto van, dan kunnen we zien wat er niet goed zit
Geplaatst: 21 okt 2013, 16:33
door NIX
En als het de lichtspoel werkelijk is, dan zou het voor het lopen niet uitmaken.
Geplaatst: 21 okt 2013, 17:29
door marco
Wat was er omgebouwd aan de ontsteking?
Geplaatst: 21 okt 2013, 20:36
door jasper97
Ik weet nog niet precies hoe ik hier foto's moet plaatsen maar dat zoek ik morgen wel uit.
Om alles even duidelijk te zeggen.
Ik had er een ontsteking met cdi er op zitten.
Die gino maakte.
Die doet het niet meer en dat zit hem in de ontstekingsspoel.
Nu heb ik een nieuwe ontsteking gekocht met contactpuntjes.
Daar paste het vliegwiel van de omgebouwde ontsteking niet op.
Daar heb ik een andere voor gekocht. Deze is iets beter maar raakte de ontsteking nog steeds en als hij losser staat draaid de motor al beter maar lang niet perfect.
Daar naast springen er vonken over van de lichtspoel naar het vliegwiel.
Geplaatst: 21 okt 2013, 20:39
door Jeti
jasper97 schreef:Ik had er een ontsteking met cdi er op zitten.
Die gino maakte.
Die doet het niet meer en dat zit hem in de ontstekingsspoel.
Waardoor weet/denk je dat?
Geplaatst: 21 okt 2013, 20:47
door jasper97
Omdat ik deze niet kan doormeten.
Geplaatst: 21 okt 2013, 21:08
door marco
Eerst koop je een cdi ontsteking en als die het niet meer doet weer een punten ontsteking?
Is het een immi ontsteking?
Geplaatst: 21 okt 2013, 21:15
door jasper97
Er zat een cdi ontsteking op toen ik hem kocht.
Hier heb ik een halfjaar mee gereden.
Toen hielt de brommer er mee op. Toen alles doorgemeten wat door te meten was.
Daar kwam ik er achter dat de ontstekingsspoel het niet meer doet.
Omdat het de ontstekingsspoel is heb ik een ontsteking met contactpunten gekocht. Nieuw bij jmpb dus is het een immi ontsteking.
Geplaatst: 21 okt 2013, 21:17
door NIX
Dus je hebt een 2RU vliegwiel, dus je had beter een nieuw of ander ontstekingsspoeltje van een MT/MB/Honda Bamibal gehaald.
Geplaatst: 21 okt 2013, 21:17
door ginofs1
jasper97 schreef:Omdat ik deze niet kan doormeten.
omdat jij niet kan meten of omdat je geen waarde meet?
als de spoel stuk is dan kan je er zo weer een andere op knutselen
om welke spoel gaat het?
de grote zwarte (piet haha)
de kleine zwarte.
of de grote witte spoel.
Geplaatst: 21 okt 2013, 21:23
door jasper97
Ik krijg geen waarde.
En het gaat om de grote zwarte spoel.
Geplaatst: 21 okt 2013, 21:26
door ginofs1
jasper97 schreef:Ik krijg geen waarde.
En het gaat om de grote zwarte spoel.
deze moet meer dan 120 ohm hebben.
ander spoeltje kopen voor een paar euro en klaar is kees.