Pagina 1 van 1

RD

Geplaatst: 01 nov 2013, 12:27
door fs1man
ik wilden eigenlijk een fs1 ombouwen door er een tzr blok onder te bouwen.
nu heeft een fs1 een platenframe dus dat gaat wat voetjes in de aarde hebben.
nu was ik vanmorgen mijn photobucket aan het opruimen en kwam deze oude foto
uit 1979 tegen.
Afbeelding
Het is mijn in 1978 nieuw gekochte RD, nu zit ik te denken tzr buizenframe rd buizenframe
misschien is het een betere optie een rd van dit model te gebruiken om het tzr blok onder te maken.
wat belangrijk is zijn de maten en de plaats van de blok bevestiging en hoe wijd is de achterbrug.
kan ik hier een tzr achterwiel met de schijfrem kwijt.
de voorvork is geen probleem het tzr balhoofd kan in een fs1 frame dus ook in een rd frame ook de stuurbediening kan op een normaal stuur.
ik zou dus veel onderdelen van de tzr kunnen gebruiken maar het uiterlijk moet dan wel een rd zijn.
als de maten een beetje overeen komen wil ik van een rd gebruiken frame achterbrug zadel tank zijkapjes en middenbok.
van de tzr de rest als vork draadboom wielen en eventueel een uitlaat.
de spatborden moet over nagedacht worden omdat de achterband behoorlijk breed is.
maar alles staat of valt met de maten van een rd frame.
ik wil dit model rd omdat ik die mooier vind als de opvolgers van dit model.
heet dit model gewoon rd of wat dit om verwaring met het nieuwere model te voorkomen

Geplaatst: 01 nov 2013, 12:32
door NIX
Eden normaal RD achterwiel is hetzelfde als een FS1 achterwiel, denk aan de 18" RD wielen die je vaak in FS1's ziet. Het NL RD achterwiel met de trapinstallatie was alleen aan de linkerkant wat breder, dus a-symmetrisch, die zou ik vermijden.

Hopelijk is de naaf inclusief bussen van je TZR dus net als een FS1 en RD 17cm.

Geplaatst: 01 nov 2013, 13:00
door fs1man
ik heb net even gemeten de as door het wiel gedaan met de bussen dat is 19 cm zou dus 2 cm te breed zijn.
de achterband heeft 14 cm nog minimaal maar daar zou een iets smaller exemplaar op kunnen.
die nederlandse brug waar jij het over hebt is die echt behoorlijk breder?
ik heb een tijd terug jet een rd frame gegeven nu weet ik niet meer of ik haar ook de brug mee heb gegeven
maar dat was een behoorlijk brede brug ik moest de ruimte opvullen met een behoorlijk aantal ringen dit was een brug met trappers
dus een hollander.
ik maak nog wel wat foto,s van de wielen en close ups van het frame mischien kan er dan wat vergeleken worden.
de breedte van de ophanging van de motor is in ieder geval smaller dan van een fs1 blok.

Geplaatst: 01 nov 2013, 13:13
door woers
Ik heb nu dat frame van Jet denk ik!

Wat heb je juist nodig van rd? Heb hier nog die berg van haar liggen ... :lol:

Geplaatst: 01 nov 2013, 16:54
door Jeti
woers schreef:Ik heb nu dat frame van Jet denk ik!

Wat heb je juist nodig van rd? Heb hier nog die berg van haar liggen ... :lol:


:?: :?:

Jij hebt van mij een (twee) RDmx overgenomen, met monoshock achterveer.
De RDm van Jos is een eerder type. RD of RD50 heeft hetzelfde frame.
RDmx is totaal anders, dat is meer een DT frame.

Overigens denk ik wel dat dat beter zou passen, omdat je geen achterveren en geen achterspatbord hebt (niet zoals RDm / FS1 iig)

Geplaatst: 01 nov 2013, 17:04
door woers
Inderdaad RDmx spullen! :oops: :roll:

Geplaatst: 01 nov 2013, 17:11
door Jeti
Jos is meer van het jaren '70 spul :P

Geplaatst: 02 nov 2013, 21:57
door NIX
Nu je het over een RD frame hebt en ik deze plaatjes tegenkwam....

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 02 nov 2013, 22:07
door fs1man
cafe racertje is dit een rd frame?

Geplaatst: 02 nov 2013, 22:56
door NIX
Nee, Van Tech frame voor 100cc blokjes. Eigenlijk een mini dubbel wiegframe ala Norton.

Afbeelding

Geplaatst: 03 nov 2013, 02:10
door fs1man
ik dacht al als dat rd,tjes zijn dan zijn ze flink verbouwd. :lol:

Geplaatst: 03 nov 2013, 17:25
door fs-ael
Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 03 nov 2013, 18:11
door NIX
Hee, een XR75 op de achtergrond.