Pagina 1 van 2
Uitlaat wartel kaput
Geplaatst: 19 apr 2007, 23:33
door jeroenvans
hoi forumkijkers
Ik heb 3 week geleden een 2ru gekocht.
Ik vond hem wat veel herrie maken en hij lekte bij de uitlaatwartel.
Ik dacht geen probleem een uitlaatpakking kost geen drol.
totdat ik mijn wartel zelfs met een sokkentang (moordenaar) niet los kreeg.
uiteindelijk cylinder eraf, wartel doorgeslepen tot de schroefdraad en los gebroken.
toen bleek dat er zo goed als geen schroefdraad op de cylinder en de uitlaatwartel zat.
inmiddels rij ik rond met een nieuwe cylinderkit en een geleende langzame uitlaat.
prima voor het inrijden, maar ik wil toch richting 70...
heeft er iemand een idee hoe je de wartel kan vervangen? de uitlaat is nl nog goed.
Geplaatst: 20 apr 2007, 08:32
door Tombo
De draad op fs1 cilinders is vaak een zwak punt. Je zou kunnen proberen het iets op te kunnen frissen met een draadvijl. Meer als dat kan je denk ik niet doen.
Geplaatst: 20 apr 2007, 10:53
door jeroenvans
het gaat dus alleen om de uitlaatwartel, iet om de draad op de cylinder... die was overleden, en er zit dus een nieuwe cylinder op.
ik heb wel gezien dat je die wartels los kan kopen, maar ik heb geen idee hoe je die erop kan krijgen bij een immi uitlaat (1 geheel)
iemand een idee?
Geplaatst: 20 apr 2007, 11:46
door Tombo
oooh de uitlaatwartel...
Wat je kan doen is de uitlaat doormidden slijpen, ongeveer 2cm ofzo onder die rand waar die wartel de uitlaat tegen de cilidner aantrekt, en de oude wartel eraf halen, en een nieuwe wartel erop zetten, en dan de bocht weer dichtlassen.
Enige andere mogelijkheid is om een nieuwe uitlaat te kopen (nog geen 30 euro). Wat je eventueel als beunoplossing zou kunnen doen, is de wartel in de bankschroef samenknijpen, dan wordt 'ie een beetje ovaal. Dan pakt 'ie niet de hele wartel, maar het gedeelte wat je hebtr samengeknepen. Dat kan missschien net genoeg zijn om de uitlaat lekvrij te krijgen.
Geplaatst: 20 apr 2007, 14:12
door edje
slijp dan die rand er af. wartel er op, ring erop met een binnendiameter van 32 en een buitendiameter van 40 of zo (moet je even kijken hoe groot die kan) dan de ring er aan bakken en wartel er weer op. dan zie je helemaal niks van die las

Geplaatst: 20 apr 2007, 14:23
door Tombo
dan kan je beter een stukje van de bocht eraf slijpen

zo heeft HJ dat voor mij ook gedaan, je ziet er echt niks van.
Geplaatst: 22 apr 2007, 19:44
door jeroenvans
bedankt voor de reacties. ik ga voor het idee van edje.
ik zie julie vast nog vaker opt forum
Geplaatst: 09 aug 2011, 20:35
door bas
behoorlijk zwak punt dit, mijn ouwe cylinder is overleden omdat ik de wartel er niet af kon krijgen, zelfs niet met het grofste geweld, want de overleden cylinder (een zeer trage dus no prob) zit nog steeds aan de wartel vast gret gret gret...laat ze daar es wat nieuws op vinden!
Geplaatst: 09 aug 2011, 21:31
door ginofs1
bas schreef:behoorlijk zwak punt dit, mijn ouwe cylinder is overleden omdat ik de wartel er niet af kon krijgen, zelfs niet met het grofste geweld, want de overleden cylinder (een zeer trage dus no prob) zit nog steeds aan de wartel vast gret gret gret...laat ze daar es wat nieuws op vinden!
ik stook hem zo los
Geplaatst: 09 aug 2011, 22:18
door miran72
Nou die wartel zit ook bij mijn cilinder muurvast geroest
Als je een paar tips heb om die wartel netjes los te krijgen, die cilinder rijdt uitstekend dus die wil ik heel houden.
Geplaatst: 09 aug 2011, 22:37
door ginofs1
miran72 schreef:Nou die wartel zit ook bij mijn cilinder muurvast geroest
Als je een paar tips heb om die wartel netjes los te krijgen, die cilinder rijdt uitstekend dus die wil ik heel houden.
elke dag wat wd40 er op tot hij wel los komt.
Geplaatst: 16 aug 2011, 15:43
door NIX
Elke dag wat Imal, losslaan of een moordenaar erop en anders wat hier al beschreven is: eraf slijpen en een nieuwe wartel erop lassen. Dat is in veel gevallen bij de imi pijpen ook nodig, omdat ik vaak prutswartels erop tegenkom en de flens niet niet mooi op de cilinder aansluit. Dat kun je dan meteen ook mooi fixen.
Geplaatst: 16 aug 2011, 15:45
door Camiel
Bij Jet's street hebben we idd ook gewoon het wartel naar de tering geflext, daarna was de spanning eraf, en ging ie los

Geplaatst: 17 aug 2011, 22:15
door Handyman
Mijn wartel was losgetrild onder het rijden. En ik me maar afvragen waarom 'ie ineens zo bagger reed.. Omgekeerd probleem dus. Paar flinke klappen met hamer en vijl did the trick. WD40 en de andere kant op rossen gaat 'ie los.
Geplaatst: 17 aug 2011, 23:27
door NIX
Precies zolas het hoort.