Pagina 1 van 2

Ervaringen gevraagt Electra.

Geplaatst: 09 dec 2013, 13:02
door fs1man
Ik vraag me al een tijdje af de electra op mijn fs1 is in orde alles werkt er zitten overal de voorgeschreven lampen in de juiste wattages
en de brommer is ook niet opgevoerd.
maar rij ik overdag met het licht uit dan is er geen probleem de claxon en de knipperlichten werken gewoon goed.
maar word het schemerig en ik doe mijn verlichting aan ook dan is er nog niks aan de hand.
maar heb ik nu een paar kilometer gereden met het licht aan dan lijkt het alsof er niet genoeg prik meer in de accu zit en gaan de knipperlichten
zwakker en sneller knipperen en ook de claxon klinkt nog maar zielig zacht.
het is niet zo dat als ik dan de knipperlichten aan zet de normale verlichting hier op reageert dat blijft gewoon goed
het lijkt alsof de accu het op dat moment dus als het licht een tijdje aan is het niet meer kan bij houden.
de bedrading is gewoon goed de accu is een originele ook het contactslot is origineel en alle componenten hebben goede massa.
dit probleempje doet zich niet op een van mijn fs1,tjes voor maar min of meer bij al mijn fs1,tjes.
ik heb altijd het 6 volt systeem de schuld gegeven en me er verder niet druk om gemaakt maar je gaat vergelijken de tzr heeft dit probleem niet
maar dat is 12 volt en heeft altijd de verlichting aan.
ook heb ik hier op het forum nog nooit hier iets over gelezen ben ik dan de enige met dit ongemak?

Re: Ervaringen gevraagt Electra.

Geplaatst: 09 dec 2013, 17:11
door Mihramoon
fs1man schreef:Ik vraag me al een tijdje af de electra op mijn fs1 is in orde alles werkt er zitten overal de voorgeschreven lampen in de juiste wattages
en de brommer is ook niet opgevoerd.
maar rij ik overdag met het licht uit dan is er geen probleem de claxon en de knipperlichten werken gewoon goed.
maar word het schemerig en ik doe mijn verlichting aan ook dan is er nog niks aan de hand.
maar heb ik nu een paar kilometer gereden met het licht aan dan lijkt het alsof er niet genoeg prik meer in de accu zit en gaan de knipperlichten
zwakker en sneller knipperen en ook de claxon klinkt nog maar zielig zacht.
het is niet zo dat als ik dan de knipperlichten aan zet de normale verlichting hier op reageert dat blijft gewoon goed
het lijkt alsof de accu het op dat moment dus als het licht een tijdje aan is het niet meer kan bij houden.
de bedrading is gewoon goed de accu is een originele ook het contactslot is origineel en alle componenten hebben goede massa.
dit probleempje doet zich niet op een van mijn fs1,tjes voor maar min of meer bij al mijn fs1,tjes.
ik heb altijd het 6 volt systeem de schuld gegeven en me er verder niet druk om gemaakt maar je gaat vergelijken de tzr heeft dit probleem niet
maar dat is 12 volt en heeft altijd de verlichting aan.
ook heb ik hier op het forum nog nooit hier iets over gelezen ben ik dan de enige met dit ongemak?


Je kan altijd eens de spanning meten over de batterij, soms wordt deze te laag. Ik ken iemand dat voorhad, hij zette er een nieuwe batterij op en zijn lichten zijn dan gesprongen omdat 6V blijkbaar teveel was. Dus oppassen, maar als alles origineel is zullen die lampjes en draden wel niet doorbranden.

Geplaatst: 09 dec 2013, 19:23
door David
Volgens mij ligt dit gewoon aan het 6V systeem, na enkele keren mijn pinkers te gebruiken terwijl de lichten opstaan kan de batterij ook al niet meer bijhouden.
Bij mijn rd250 (12v) blijft alles gewoon perfect werken en rijd ik constant met mijn licht aan, heb wel geen pinkers enzo maar dan nog :P

Geplaatst: 09 dec 2013, 19:38
door marco
Verlichting word gevoed door een aparte spoel dus volgens mij heeft de accu er niks mee te maken.

Geplaatst: 09 dec 2013, 20:17
door NIX
Bij een FS1 niet. Die heeft ook geen regelaar. Ik heb volgens mij in de FAQ uitgebreid uitgelegd hoe het laadsysteem van en FS1 (niet een sheriff of DT/RD) uitgelegd.

Geplaatst: 09 dec 2013, 20:24
door Tombo
Zeker weten?

Geplaatst: 09 dec 2013, 21:13
door Pa_Tombo
Toch accuprobleem misschien.? Slecht. 8)

Geplaatst: 09 dec 2013, 22:18
door NIX
Verlichting is op een FS1 geen aparte spoel. Of de groene doet alles of de gele. Met licht aan (stand 3) splitst het contact de gele in wit en blauw en wordt de groene gewoon onderbroken.

Geplaatst: 09 dec 2013, 23:05
door fs1man
Pa_Tombo schreef:Toch accuprobleem misschien.? Slecht. 8)

Accu, s zijn nieuw wilfred ik denk toch dat het te maken heeft met de het feit dat 6 volt misschien toch niet voldoende is
en er maar mee moet leven.
misschien was de opening niet helemaal duidelijk het valt niet uit met het licht aan het word alleen zwakker en de knipperlichten gaan iets sneller
of beter gezegd vager als ik veel moet remmen of toeteren en dan ook nog afslaan dan word het wel erg zwak maar op langere stukken zonder remmen
en afslaan gaat het wel goed.
Zou een fs1 een 12 volt accu voldoende kunnen laden ? en de verlichting dan 6 volt laten en de knippers en remlicht neutraal lampje en claxon 12 volt
of zeg ik nu iets heel erg raars?

Geplaatst: 09 dec 2013, 23:12
door fs1willem
Toch wel vreemd. Ik heb in het verleden nooit dit soort problemen gehad en ik had destijds zelfs nog zo'n pieper op mijn knippers gemonteerd.

Kan het zijn dat de spoel minder is ?

Geplaatst: 09 dec 2013, 23:29
door stefyvd
voldoende gas geven ;)

Geplaatst: 10 dec 2013, 17:18
door marco
stefyvd schreef:voldoende gas geven ;)


Ja dan brand alles weer door :lol:

Geplaatst: 10 dec 2013, 17:19
door marco
NIX schreef:Bij een FS1 niet. Die heeft ook geen regelaar. Ik heb volgens mij in de FAQ uitgebreid uitgelegd hoe het laadsysteem van en FS1 (niet een sheriff of DT/RD) uitgelegd.


Sheriff is gewoon beter :baas:

Geplaatst: 10 dec 2013, 17:24
door stefyvd
marco schreef:
stefyvd schreef:voldoende gas geven ;)


Ja dan brand alles weer door :lol:

zekering achter batterij ;)

fs1man schreef:maar heb ik nu een paar kilometer gereden met het licht aan dan lijkt het alsof er niet genoeg prik meer in de accu zit en gaan de knipperlichten
zwakker en sneller knipperen en ook de claxon klinkt nog maar zielig zacht.


eerlijk gezegd heb ik hier geen problemen met, ik heb ook een 6v batterij en rij altijd met men lichten aan.
en sneller pinken vind ik ook maar raar, dan is je batterij toch niet plat hoor anders gaat hij trager knippen.

Geplaatst: 10 dec 2013, 17:33
door NIX
marco schreef:
NIX schreef:Bij een FS1 niet. Die heeft ook geen regelaar. Ik heb volgens mij in de FAQ uitgebreid uitgelegd hoe het laadsysteem van en FS1 (niet een sheriff of DT/RD) uitgelegd.


Sheriff is gewoon beter :baas:


Nee, wel anders.

En lelijker. :mong: