Pagina 1 van 1

caferacer yamaha fs1

Geplaatst: 10 mar 2014, 22:04
door jordyfs1
Hallo , ik heb een caferacer project die zo goed als bijna voltooit is maar ik heb nog een paar vraagjes .

-Zou ik vermogen winst maken als ik mijn 16 mm mikuni carbu omboor tot een 17 mm ?
-ik heb zonet nog iets gelezen over een gasnaald vervangen 1.5 mm " schuif en 3g9 gasnaald " ? heeft dit enig nut om te vervangen ?
-welke voordelen heeft een belly moet tegenover een gewone homoet ?
- zou het oordelen hebben om een elektrische ontsteking van een yamaha rdx op een fs1 te monteren ?
- en wat is nou het verschil tussen lange of korte sproeiers ? :D
hier is mijn setup om meschien nog eventuele tips want een maar extra km/u'tjes zijn altijd welkom :twisted:
setup :
bloktype: 2ru
inhoud: 49cc diameter 40.0mm
cyltype: imi FS1 ,uitlaatpoort uitgevijld en spoelpoorten iets wat gevijld
cylinderkop: grote op maat gemaakte HD kop
carbu: Mikuni 16mm
sproeiermaat: 185
klepsoort of schijf: een ORIGINELE snelle schijf
uitlaat: homoet met losse bocht
luchtfiltertype: ori kleine ronde
ontsteking: conventionele onsteking met een Mitsubishi yamaha rd ( ori. snel) vliegwiel . onsteking op 1.4 mm BDP
bougietype: NGK B8
koeling: orri lucht
vertanding: 38/12
banden voor achter: 2.50
vliegwiel: een Mitsubishi yamaha rd ( ori. snel) vliegwiel
compressie: het moment ff vergeten ^^
topsnelheid : (nog aan het inrijden ong 20 km gereden ) +-80

alvast bedankt
grtz Jordy
jordyfs1

Re: caferacer yamaha fs1

Geplaatst: 11 mar 2014, 19:19
door looman
jordyfs1 schreef:ontsteking: conventionele onsteking met een Mitsubishi yamaha rd ( ori. snel) vliegwiel . onsteking op 1.4 mm BDP


staat je ontsteking niet erg laat met 1,4 mm BDP ???
Normaalgesproken stel je een fs1 al af op 1,8 mm BDP en een snelle misschien nog wel eerder.

Mvg Kevin

Re: caferacer yamaha fs1

Geplaatst: 11 mar 2014, 22:06
door jordyfs1
ik zal het nog eens na meten want het is al een jaar gelede dat ik er nog aan gewerkt heb ( nieuw project ) .