3e9 afstelproblemen
Geplaatst: 03 apr 2014, 22:00
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het fs1 forum en dit is mijn eerste post dus ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Stefan, 19 jaar en heb zo'n 3 maanden geleden mijn eerste fs1 gekocht voor 650 euro. Hij reed niet en er moest het een en ander aan onderhoud gebeuren maar voor de rest leek hij in prima staat. Na heel wat nieuwe onderdelen te hebben gekocht, het blok opengedraaid te hebben, nieuwe cilinder, keerringen, pakkingen en membraan te hebben gemonteerd leek deze klaar om te worden afgesteld. Echter bleek al snel dat dit niet zo succesvol was, in het begin leek hij best redelijk te rijden maar al snel kwamen er problemen met de carburateur om de hoek kijken. zo begon deze constant over te lopen, dit bleek te liggen aan een nieuwe vlotternaald die blijkbaar niet precies paste of net niet helemaal afsloot. Na het oplossen van dit probleem en het bestellen en monteren van een ander paar tandwielen + ketting (de oude set tandwielen bevatte namelijk een achtertandwiel met 44 tanden wat veel te groot was waardoor niet alleen alles aanliep maar de brommer ook heel erg hard optrok in zijn hoge toeren) begon de brommer al snel erg tegen te sputteren, vooral in midden/hoge toeren was er veel gestotter en gesputter. Dit werd steeds erger tot opviel dat er benzinedamp uit het carter bleek te komen. In eerste instantie leek dit niet vreemd tot ik er bij stil stond dat dit helemaal niet mogelijk zou moeten zijn omdat het carter afgesloten wordt door het membraan. Na vervolgens met grote vrees het membraan losgeschroefd te hebben kwam ik er achter dat het plaatje helemaal kromgebogen was, niet netjes in een ronding zoals degene die er op zat toen ik de brommer kocht maar met een scherpe hoek. waar ik zou denken dat de ronding komt door lang gebruik leek dit eerder te liggen aan slechte kwaliteit, het membraan was dan ook een van de enige onderdelen dat ik niet origineel maar universeel had gekocht. En niet alleen dat maar ook het rubber op het membraan bleek niet erg goed tegen benzine bestand en aan alle kanten los te komen van het membraan zelf. Nu vraag ik mij af of dit puur komt door de slechte kwaliteit van het membraan of dat dit een andere oorzaak heeft gehad. Ook vraag ik mij af of dit stotteren puur komt door het probleem met mijn membraan dat open blijft staan of dat hier nog iets anders aan de hand is? Hieronder nog een paar foto's van mijn brommer en het membraan dat begeven heeft



Ik ben nieuw op het fs1 forum en dit is mijn eerste post dus ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Stefan, 19 jaar en heb zo'n 3 maanden geleden mijn eerste fs1 gekocht voor 650 euro. Hij reed niet en er moest het een en ander aan onderhoud gebeuren maar voor de rest leek hij in prima staat. Na heel wat nieuwe onderdelen te hebben gekocht, het blok opengedraaid te hebben, nieuwe cilinder, keerringen, pakkingen en membraan te hebben gemonteerd leek deze klaar om te worden afgesteld. Echter bleek al snel dat dit niet zo succesvol was, in het begin leek hij best redelijk te rijden maar al snel kwamen er problemen met de carburateur om de hoek kijken. zo begon deze constant over te lopen, dit bleek te liggen aan een nieuwe vlotternaald die blijkbaar niet precies paste of net niet helemaal afsloot. Na het oplossen van dit probleem en het bestellen en monteren van een ander paar tandwielen + ketting (de oude set tandwielen bevatte namelijk een achtertandwiel met 44 tanden wat veel te groot was waardoor niet alleen alles aanliep maar de brommer ook heel erg hard optrok in zijn hoge toeren) begon de brommer al snel erg tegen te sputteren, vooral in midden/hoge toeren was er veel gestotter en gesputter. Dit werd steeds erger tot opviel dat er benzinedamp uit het carter bleek te komen. In eerste instantie leek dit niet vreemd tot ik er bij stil stond dat dit helemaal niet mogelijk zou moeten zijn omdat het carter afgesloten wordt door het membraan. Na vervolgens met grote vrees het membraan losgeschroefd te hebben kwam ik er achter dat het plaatje helemaal kromgebogen was, niet netjes in een ronding zoals degene die er op zat toen ik de brommer kocht maar met een scherpe hoek. waar ik zou denken dat de ronding komt door lang gebruik leek dit eerder te liggen aan slechte kwaliteit, het membraan was dan ook een van de enige onderdelen dat ik niet origineel maar universeel had gekocht. En niet alleen dat maar ook het rubber op het membraan bleek niet erg goed tegen benzine bestand en aan alle kanten los te komen van het membraan zelf. Nu vraag ik mij af of dit puur komt door de slechte kwaliteit van het membraan of dat dit een andere oorzaak heeft gehad. Ook vraag ik mij af of dit stotteren puur komt door het probleem met mijn membraan dat open blijft staan of dat hier nog iets anders aan de hand is? Hieronder nog een paar foto's van mijn brommer en het membraan dat begeven heeft



