puntje in de zuiger
Geplaatst: 21 apr 2014, 17:30
hallo, ik heb gisteren mijn ontsteking 'gefixet' van mijn fs1 dus dat probleem is opgelost maar vandaag ben ik begonnen met afstellen. voor de ontsteking dom deed liep de brommer mooi 70-75 lekker hoog in toeren en geen probleem met powerband/optrekken maar vandaag afgesteld volgens het FAQ
: 1.5 toer opengedraaid, kwartslag links en dan eens recht en totdat hij niet meer hoger in toeren ging stationair, nuja ik reed met de brommer en die reed goed lekker rustig niet meer dan 50 (want hij haalt zijn 75 niet meer want dan begint hij in te houden enzo net zoals hij geen benzine krijgt, maar er hebben me al mensen gezegd dat dit door een vacuum is die hij trekt in de tank. noot: ik haalde die 75 als de tank altijd bijna leeg was want ik deed nooit meer dan 3 liter in). nuja de brommer rijdt goed maar hier thuis kijken naar de bougie en die heeft een bruin kleur (noot: gister met het ontstekingsprobleem heb ik met zeer fijn schuurpapier de bougie eens afgekuist (deze bougie is 3 dagen oud en heeft amper gereden) dus dat zie je nog wel maar er onder enzo is het bruin. bij nader kijken door het bougiegat zag ik een puntje in de zuiger (wat volgens mij totaal niet goed is) dus ik denk dat deze te warm wordt
(voorheen was het puntje er niet) ik ben nieuw met de fs1 dus weet niet zo goed wat te doen.
setup:
snelle 50cc fs1 cilinder
32mm imi pijp (standaart vorm)
16mm mikuni
sproeier 170
ngk bougie warmtegraad 8 (nieuw, oude was een 7)
hopelijk kunnen jullie me helpen alvast bedankt
: 1.5 toer opengedraaid, kwartslag links en dan eens recht en totdat hij niet meer hoger in toeren ging stationair, nuja ik reed met de brommer en die reed goed lekker rustig niet meer dan 50 (want hij haalt zijn 75 niet meer want dan begint hij in te houden enzo net zoals hij geen benzine krijgt, maar er hebben me al mensen gezegd dat dit door een vacuum is die hij trekt in de tank. noot: ik haalde die 75 als de tank altijd bijna leeg was want ik deed nooit meer dan 3 liter in). nuja de brommer rijdt goed maar hier thuis kijken naar de bougie en die heeft een bruin kleur (noot: gister met het ontstekingsprobleem heb ik met zeer fijn schuurpapier de bougie eens afgekuist (deze bougie is 3 dagen oud en heeft amper gereden) dus dat zie je nog wel maar er onder enzo is het bruin. bij nader kijken door het bougiegat zag ik een puntje in de zuiger (wat volgens mij totaal niet goed is) dus ik denk dat deze te warm wordt

setup:
snelle 50cc fs1 cilinder
32mm imi pijp (standaart vorm)
16mm mikuni
sproeier 170
ngk bougie warmtegraad 8 (nieuw, oude was een 7)
hopelijk kunnen jullie me helpen alvast bedankt
