Een Sheriff horror verhaal. (Benzinefilter probleem)
Geplaatst: 29 okt 2014, 15:24
Beste Sheriff haters (en marco)
Mijn Sheriffje heeft na twee dagen rijden (niet meer als 5 km, maar kom) gezegd dat het genoeg geweest was.
Hij gaf geen benzine meer.
Mijn instinct zei me dat ik de benzinefilter eens moest uitspoelen.
Na dit gedaan te hebben, en geconfirmeerd te hebben dat hij niet vast zat, stak ik hem er terug op en zet ik het kraantje terug open en komt er geen druppel uit. Ik laat de tank leeglopen, schud het vuil er wat uit (de hulk manier), en vul hem terug. Zet het kraantje weer open, en niets. Tank terug leeg doen dus. Nu besluit ik het kraantje dus eens open te doen (er zit zo'n wit plastiekje er onder, dat schroef ik er af) en zie geen enkele blokkade. Ik blaas even in open stand op het kraantje, en krijg geen enkele merkbare blokkade. Ik vul de tank terug, en zet het kraantje op RES. De benzine vloeit er uit, dus ik denk de gouden graal gevonden te hebben. Ik steek de tank er terug op, en laat mijn hoofd het kussen raken, na een lange dag prutsen.
De volgende dag, vandaag, zet ik het kraantje op RES, en ik zie nogmaals de benzinefilter niet vullen. Ik probeer hem in gang te lopen, niets.
Mijn vragen : Als ik een langere slang koop, die rechtstreeks van tank naar carb gaat, ben ik dan zo'n beul dat ik mijzelf geen oldtimerliefhebber meer mag noemen?
Is er een druk probleem? Dat de benzine simpelweg niet door kan?
Elk antwoord is geappricieerd!
Mijn Sheriffje heeft na twee dagen rijden (niet meer als 5 km, maar kom) gezegd dat het genoeg geweest was.
Hij gaf geen benzine meer.
Mijn instinct zei me dat ik de benzinefilter eens moest uitspoelen.
Na dit gedaan te hebben, en geconfirmeerd te hebben dat hij niet vast zat, stak ik hem er terug op en zet ik het kraantje terug open en komt er geen druppel uit. Ik laat de tank leeglopen, schud het vuil er wat uit (de hulk manier), en vul hem terug. Zet het kraantje weer open, en niets. Tank terug leeg doen dus. Nu besluit ik het kraantje dus eens open te doen (er zit zo'n wit plastiekje er onder, dat schroef ik er af) en zie geen enkele blokkade. Ik blaas even in open stand op het kraantje, en krijg geen enkele merkbare blokkade. Ik vul de tank terug, en zet het kraantje op RES. De benzine vloeit er uit, dus ik denk de gouden graal gevonden te hebben. Ik steek de tank er terug op, en laat mijn hoofd het kussen raken, na een lange dag prutsen.
De volgende dag, vandaag, zet ik het kraantje op RES, en ik zie nogmaals de benzinefilter niet vullen. Ik probeer hem in gang te lopen, niets.
Mijn vragen : Als ik een langere slang koop, die rechtstreeks van tank naar carb gaat, ben ik dan zo'n beul dat ik mijzelf geen oldtimerliefhebber meer mag noemen?
Is er een druk probleem? Dat de benzine simpelweg niet door kan?
Elk antwoord is geappricieerd!