Pagina 1 van 2
onsteking
Geplaatst: 29 okt 2014, 22:10
door ge swinkels
ik heb mijn onsteking afgesteld , maar als ik er op rijd heeft hij in het begin moeite om op gang te komen .
in de hogere versnellingen trekt hij wel lekker door, kan het te maken hebben met de sproeier maat of heeft dit er niets mee te maken.
er zit een 125 mikuni sproeier in, en de bougie heeft een wat roetige kleur.
of kan het zijn dat de contact punten wat te ver open gaan.
wat er aan te doen.
is af gesteld met een schuifmaat met honderstemeter, kan het misschien ook zij dat ik de punten een beetje tegen de klok in moet draaien en dan vast moet zetten?
gaarne reactie

groeten uit het zuiden GE
Re: onsteking
Geplaatst: 29 okt 2014, 22:20
door ginofs1
ge swinkels schreef:ik heb mijn onsteking afgesteld , maar als ik er op rijd heeft hij in het begin moeite om op gang te komen .
in de hogere versnellingen trekt hij wel lekker door, kan het te maken hebben met de sproeier maat of heeft dit er niets mee te maken.
er zit een 125 mikuni sproeier in, en de bougie heeft een wat roetige kleur.
of kan het zijn dat de contact punten wat te ver open gaan.
wat er aan te doen.
is af gesteld met een schuifmaat met honderstemeter, kan het misschien ook zij dat ik de punten een beetje tegen de klok in moet draaien en dan vast moet zetten?
gaarne reactie

groeten uit het zuiden GE
kan jij exact uitleggen hoe je de ontsteking afgesteld heb.
als het kan net zo duidelijk als de uitleg die je van ons verwacht

Re: onsteking
Geplaatst: 29 okt 2014, 22:26
door marco
Weet je zeker dat je punten op tijd openen ?
Re: onsteking
Geplaatst: 29 okt 2014, 22:52
door ge swinkels
zuiger boven in 1.8mm terug draaien, punten zo af gesteld dat ze beginnen te openen,
zit wel een snelle uitlaat op
Re: onsteking
Geplaatst: 29 okt 2014, 23:31
door ginofs1
ge swinkels schreef:zuiger boven in 1.8mm terug draaien, punten zo af gesteld dat ze beginnen te openen,
zit wel een snelle uitlaat op
klinkt ok.
maar terug welke kant is dat op bij jou en hoe heb je gecontroleerd dat de punten open gaan?
met jou snelle uitlaat zal 1,8 voor meer dan genoeg zijn.
Re: onsteking
Geplaatst: 30 okt 2014, 21:01
door ge swinkels
met de klok mee draaien,en de punten op dit punt een klein beetje open te zetten en dan vast te draaien
Re: onsteking
Geplaatst: 30 okt 2014, 21:03
door ginofs1
dat is niet goed

Re: onsteking
Geplaatst: 30 okt 2014, 21:05
door ginofs1
kijk even in het FAQ
hier kan je lezen hoe je de ontsteking moet afstellen .
viewtopic.php?f=6&t=22
Re: onsteking
Geplaatst: 30 okt 2014, 21:06
door bajaboy
ginofs1 schreef:kijk even in het FAQ
hier kan je lezen hoe je de ontsteking moet afstellen .
viewtopic.php?f=6&t=22
je begint op iemand te lijken met je FAQ hahhaha maar ik zeg nix
Re: onsteking
Geplaatst: 30 okt 2014, 21:12
door NIX
Soms denk ik dat ik al die FAQ's voor de kat z'n viool heb geschreven.
Re: onsteking
Geplaatst: 30 okt 2014, 21:14
door ginofs1
in dit geval ja, maar ik heb het wel even voor hem opgezocht.
ik zal eens overleggen met tom of we niet een filmpje kunnen maken over het punten stellen.
ik denk dat het zien punten stellen duidelijker is dan het lezen.
maar ja je kan de punten op talrijke manieren goed stellen, maar welke is het makkelijkste voor een leek

Re: onsteking
Geplaatst: 30 okt 2014, 21:15
door ginofs1
ik en waarschijnlijk meerdere zijn blij met je FAQ inzet NIX
Re: onsteking
Geplaatst: 30 okt 2014, 21:17
door NIX
O, dan is het goed.
Re: onsteking
Geplaatst: 30 okt 2014, 21:27
door bajaboy
ginofs1 schreef:ik en waarschijnlijk meerdere zijn blij met je FAQ inzet NIX
kan soms niet zonder maar niet tegen nix zeggen hoor

Re: onsteking
Geplaatst: 30 okt 2014, 22:22
door ge swinkels
kan het zijn dat mijn grondplaat niet goed staat