Pagina 1 van 1

welke cillinder

Geplaatst: 12 nov 2014, 16:03
door chris van riel
Hoi allemaal, een maat van mij heeft een fs1 gekocht waar een 60cc op zit.
Hij wil deze weer terugbouwen naar 50cc en wil daarvoor de onderdelen bij JMPB weg gaan halen.
Het budget is niet al te groot.. wat zouden jullie doen?
Groeten

welke cillinder

Geplaatst: 12 nov 2014, 16:13
door marco
Imi fs1 cilinder en kopje

Re: welke cillinder

Geplaatst: 12 nov 2014, 16:20
door chris van riel
Gewoon die van jmpb dus?

Re: welke cillinder

Geplaatst: 12 nov 2014, 16:30
door Jeti
Wat voor 60cc is het?
Als het een goede ajh is, vind je misschien ook wel iemand die wil ruilen ofzo.

Re: welke cillinder

Geplaatst: 12 nov 2014, 16:32
door Tombo
Wat is je doel. Een imitatie 50cc FS1 cilinder loopt ook te hard

Re: welke cillinder

Geplaatst: 12 nov 2014, 16:53
door chris van riel
Doel is om met nieuwe onderdelen te beginnen en een cilinderinhoud te hebben van 50cc. Als de boel iets te hard loopt is het geen probleem, zolang het maar onder de WOK-code blijft. De set van jmpb lijkt hem goed, het is alleen de vraag af die imi set een beetje betrouwbaar is.

Re: welke cillinder

Geplaatst: 12 nov 2014, 17:13
door Jeti
WOK code?
Kenteken mag sinds juli meteen ingenomen worden bij te hard.

Re: welke cillinder

Geplaatst: 12 nov 2014, 17:37
door pee67
Met het doel wat je wilt wordt bedoelt
of je wilt toeren of scheuren/
In de cilinder topic staat elk type cilinder uitgelegd met hun karaktereigenschappen.

Als je een nieuwe cilinder koopt bepaalt de mate van inrijden
de betrouwbaarheid, daar ben je dus zelf bij.

Re: welke cillinder

Geplaatst: 12 nov 2014, 17:47
door NIX
Begin maar niet aan een FS1 cilinder. Die gaat alleen maar hard en hoor je op een kilometer aankomen. Neem een langzaam type cilinder. Kijk in de cilinderFAQ.

Re: welke cillinder

Geplaatst: 12 nov 2014, 17:58
door Tombo
Idd. Zoek een F5B/2RU/2F2/257/3E8 cilidner o.i.d., er zijn vast wel wat forum leden die iets bruikbaars hebben liggen. Misschien dat Gino (ginofs1) nog wat heeft liggen, maar die is nu op vakantie.
Zo'n cilinder, i.c.m. een 10mm en een FS1 pijp zorgt ervoor dat je brommertje een krap aan tegen de 60 km/h loopt, dat is denk ik precies goed