Pagina 1 van 2
peugeot 103?
Geplaatst: 25 mei 2007, 11:26
door Hans W
ik heb wel eens gehoord dat je een cilinder van een 103 geleik passend op je fs1 kan zetten.
is dit zo?
en wie heeft dit al gedaan?
als je kijkt op 50cc.nl kun je vele cilinders zien voor de 103 en er zit wel leuk spul bij...
Geplaatst: 25 mei 2007, 11:35
door Tombo
Boring x slag is anders van een peugot 103. Als je wilt kan je bijna iedere cilinder wel passend maken. Dan zou ik eerder kijken voor een dikke Yamaha DT Cilinder, dit past wel (boring slag is hetzelfde). Of een Kreidler cilinder, hiervan is de boring en slag ook hetzelfde. Van een kreidler Breitwand cilinder is de tapeind afstand zelfs exact hetzelfde, dus dat past ook praktisch meteen.
Geplaatst: 25 mei 2007, 11:36
door Waslijn
En waarom doet niemand dit dan?

kreidler cilinders zijn zoveel dikker dan fs1's

Geplaatst: 25 mei 2007, 11:43
door reddevil
ja

dat zou lollig wezen een kreidler cilinder! die dingen zijn enorm

Geplaatst: 25 mei 2007, 11:46
door Tombo
Waslijn schreef:En waarom doet niemand dit dan?

kreidler cilinders zijn zoveel dikker dan fs1's

omdat je voor een originele snelle kreidlercilinder met zuiger dik 5 (denk nog wle meer) nieuwe imitatie fs1 cilidners met zuigers kan kopen
Geplaatst: 25 mei 2007, 11:48
door Waslijn
Laat ik nou is een vriend hebben die nog een originele kreidlercilinder heeft liggen

dus in principe zou ik die er zo op kunnen gooien?
Geplaatst: 25 mei 2007, 11:52
door Tombo
Je kan het proberen. Ik ken iemand die het gepast heeft, en het pastte. Ik weetniet of het mooi uitkomt met de spoelkanalen in je blok. Verder moet je een plaatje voor de inlaat maken (op de cilinder).
Andy van het forum hier heeft een FS1 met DT cilinder staan
Geplaatst: 25 mei 2007, 11:55
door Waslijn
Ohja wacht.. een kreidler krijgt natuurlijk z'n benzine heel anders binnen dan een fs1. Want die krijgt het toch van bovenaf binnen?
Geplaatst: 25 mei 2007, 12:00
door Tombo
Ja, zuigergestuurde inlaat. Maar dit is op te lossen door een plaatje op de inlaat te maken. Dan werkt het gewoon hetzelfde als een fs1 cilinder
Geplaatst: 25 mei 2007, 12:56
door Hans W
iemand hier in het dorp heeft een breitwand cilinder pas gemaakt voor fs1.
maar het haalde weinig uit vergeleken orginele bijgewerkte fs1 cilinder
Geplaatst: 25 mei 2007, 13:03
door Tombo
het is denk ik ook meer voor de looks en de koeling. Een fs1 heeft standaard 2 spoelkanalen extra (boven)
Geplaatst: 25 mei 2007, 17:26
door Hans W
er kan alleen een breitwand geleik op een fs1 blok
een super breitwand heeft andere afmeting met de tapeinden volgens mij
Geplaatst: 25 mei 2007, 18:34
door Waslijn
En wat als je nou een 2e carb op dat spruitstuk aan de bovenkant maakt? Dus dat je als het ware 2 carbs hebt

of zou dit voor geen meter werken?
Geplaatst: 25 mei 2007, 19:20
door fs-ael
afstellen is dan moeilijker
een fs1 cilinder is zo slecht nog niet alleen een beetje weinig koeling
maar een grote cilinderkop helpt veel
Geplaatst: 25 mei 2007, 19:41
door Hans W
Waslijn schreef:En wat als je nou een 2e carb op dat spruitstuk aan de bovenkant maakt? Dus dat je als het ware 2 carbs hebt

of zou dit voor geen meter werken?
die man had ook nog een 378 cilinder liggen, deze heeft maar 2 spoel poorten.
hij had hier ook nog een inlaat op gemaakt voor zuigergestuurd
het haalde weinig uit, en was moeilijk af te stellen
