hoi.
ik heb een vraag wat aanpassen. veranderingen aan het frame aangaat,
mag je extra plaatwerk aan het frame aanbrengen, bijvoorbeeld de ruimte tussen achter spatbord en frame opvullen zodat je al het ware een ingebouwd spatbord heb.
mag je het balhoofd onder een andere hoek zetten.
aanpassen/veranderen frame.
- Kor,,yamaha harrie
- 50km gereden
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 21 okt 2013, 15:29
- Locatie: Emmen
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: aanpassen/veranderen frame.
Je wielbasis mag je niet aanpassen. Die verander je wel met een andere hoek.
Althans, deze wordt bij een keuring opgemeten en mag maar een bepaald percentage afwijken. En daarna moet hij hier ook nog aan voldoen. Of je moet een wijziging aanvragen, maar dan moet je waarschijnlijk maar Lelystad voor een individuele keuring.
En sheriff balhoofd staat al iets schuiner.
Met het beplaten van je frame pas je geen maten aan. Ik denk dat dat gewoon mag.
Althans, deze wordt bij een keuring opgemeten en mag maar een bepaald percentage afwijken. En daarna moet hij hier ook nog aan voldoen. Of je moet een wijziging aanvragen, maar dan moet je waarschijnlijk maar Lelystad voor een individuele keuring.
En sheriff balhoofd staat al iets schuiner.
Met het beplaten van je frame pas je geen maten aan. Ik denk dat dat gewoon mag.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10785
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: aanpassen/veranderen frame.
Een sheriff vork is langer dan een FS1 vork waardoor de brommer wat meer achterover staat. Het frame heeft helemaal dezelfde dimensies als ieder ander FS1 frame.
Frame wijzigen is ook een beetje grijs gebied. Je mag een ander blok onder je frame hangen. Je motornummer staat (na een keuring) geregistreerd bij de RDW, maar je hoeft een ander blok niet door te geven. Je mag zelfs een ander merk of type eronder hangen, zolang het maar een brommer blijft. Aan de andere kant mag je geen constructieve wijzigingen aanbrengen. Met een ander merk blok kom je daar niet omheen is er eigenlijk een herkeuring noodzakelijk. Terwijl als je het netjes doet, niemand er over zal zeuren. Wel moet je bedenken dat je met wijzigingen ook vaak een heel ander uiterlijk aan je brommer geeft waardoor hij zal opvallen.
Frame wijzigen is ook een beetje grijs gebied. Je mag een ander blok onder je frame hangen. Je motornummer staat (na een keuring) geregistreerd bij de RDW, maar je hoeft een ander blok niet door te geven. Je mag zelfs een ander merk of type eronder hangen, zolang het maar een brommer blijft. Aan de andere kant mag je geen constructieve wijzigingen aanbrengen. Met een ander merk blok kom je daar niet omheen is er eigenlijk een herkeuring noodzakelijk. Terwijl als je het netjes doet, niemand er over zal zeuren. Wel moet je bedenken dat je met wijzigingen ook vaak een heel ander uiterlijk aan je brommer geeft waardoor hij zal opvallen.
Kijk eerst even in de FAQ.