Krukas met gaten
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 nov 2016, 17:43
Krukas met gaten
Zo'n krukas had ik nog niet eerder gezien.
Los van het roest, heeft deze ook gaten in de wangen, maar ziet er verder niet echt "racing" uit.
Zou dit door de vorige eigenaar zelf gedaan zijn?
Los van het roest, heeft deze ook gaten in de wangen, maar ziet er verder niet echt "racing" uit.
Zou dit door de vorige eigenaar zelf gedaan zijn?
-
- 100km gereden
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00
Re: Krukas met gaten
Nee bij de oudere modellen hoort dit, ik dacht dat dit type krukas is gebruikt tot en met de 2F2.
De nieuwere krukassen hebben ter hoogte van de drijfstang dunnere krukaswangen.
De oudere hebben dikke krukaswangen met gaten.
Dit is gedaan om het gewicht van de drijfstang te compenseren tov de krukaswangen.
De nieuwere krukassen hebben ter hoogte van de drijfstang dunnere krukaswangen.
De oudere hebben dikke krukaswangen met gaten.
Dit is gedaan om het gewicht van de drijfstang te compenseren tov de krukaswangen.
-
- 100km gereden
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00
Re: Krukas met gaten
Dit type krukas gaat naar mijn inziens ook langer mee omdat
het bigendlager beter bereikbaar is voor de tweetaktolie.
het bigendlager beter bereikbaar is voor de tweetaktolie.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 nov 2016, 17:43
Re: Krukas met gaten
Aaah, dan moet ik dit toch ooit al eens gezien hebben in het blok van m'n street.
Betere smering voor het big end en het lager aan de zijde van de ontsteking is misschien wel een feit.
Waarom zouden ze het dan ooit veranderd hebben en zijn de nieuwe krukassen ook vol?
Betere smering voor het big end en het lager aan de zijde van de ontsteking is misschien wel een feit.
Waarom zouden ze het dan ooit veranderd hebben en zijn de nieuwe krukassen ook vol?
-
- 100km gereden
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00
Re: Krukas met gaten
Waarom dat ooit veranderd is zou ik niet precies weten.
De nieuwere krukassen lijken misschien voller, maar hebben dunne wangen
ter hoogte van het bigend.
Het nieuwere model heeft wel een iets dunnere en lichtere drijfstang.
Het zou kunnen dat dit meer voordelen heeft voor bv racedoeleinden.
De nieuwere krukassen lijken misschien voller, maar hebben dunne wangen
ter hoogte van het bigend.
Het nieuwere model heeft wel een iets dunnere en lichtere drijfstang.
Het zou kunnen dat dit meer voordelen heeft voor bv racedoeleinden.
- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Re: Krukas met gaten
Overgang van ronde balansgaten naar gesmede wangen is ' 77.
1J5 dus.
Bijna gelijk met de plastic zijkappen.
Ook van stalen koppeling naar aluminium.
En van losse tandwieldrager naar vast op de naaf.
Voorrem van rechts naar links.
Enz.
Yamaha maakte een update in '77.
1J5 dus.
Bijna gelijk met de plastic zijkappen.
Ook van stalen koppeling naar aluminium.
En van losse tandwieldrager naar vast op de naaf.
Voorrem van rechts naar links.
Enz.
Yamaha maakte een update in '77.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 nov 2016, 17:43
Re: Krukas met gaten
En is er na die update in '77 dan ooit nog eens iets veranderd in het blok?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10785
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Krukas met gaten
Waarom? Goedkopere productie door minder bewerking. Er zijn zat veranderingen, kijk in de FAQ, daar zijn meer topics over de verschillen in blokjes. In principe is alles uitwisselbaar, maar soms moet je een groep delen wel bij elkaar houden.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 250km gereden
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14
Re: Krukas met gaten
Ter info, dit type krukas zat ook in mijn 2f2 78 blok, leek mij bij het blok te horen.
Ik ga een nieuwe gebruiken met rode wangen, ben net klaar met schuren van 1 as aan die kruk, zodat lager er lekker los op glijdt, zoals orgineel ook het geval is. Anders klemt de boel straks te veel. Helaas achter gekomen toen blok weer dicht zat
Ik ga een nieuwe gebruiken met rode wangen, ben net klaar met schuren van 1 as aan die kruk, zodat lager er lekker los op glijdt, zoals orgineel ook het geval is. Anders klemt de boel straks te veel. Helaas achter gekomen toen blok weer dicht zat
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10785
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Krukas met gaten
Alleen de rechterkant moet iets kunnen glijden, maar daar moet je gewoon het lager voor verwarmen. De dichte kruks zaten er vanaf de 3E9 (3E8/3F2) op.
Kijk eerst even in de FAQ.