ELECTRONISCHE ONTSTEKING
- st1300
- 250km gereden
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36
ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Wie kan mij vertellen wat dit voor een ontsteking is en of hij past op FS1 5 bak 1969, en hoe moet ik die dan aansluiten +welk vliegwiel past erop.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23407
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Electronische rd ontsteking
Wel de grondplaat ff draaien a deed klopt de timing niet.
Wel de grondplaat ff draaien a deed klopt de timing niet.
Yamaha Sheriff 1981
- st1300
- 250km gereden
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Hoe sluit ik de bedrading aan?
-
- 100km gereden
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Wit en geel is voor de verlichting, zwart-rood en wit-rood gaan naar de cdi
uit de cdi komt nog een oranje die gebruik je voor je bobine en zwart op de massa.
Het lijkt erop dat dit setje van een yamaha pw80 afkomstig is. met een 2ru vliegwiel past het op elke fs1.
let er wel op dat de timing niet klopt! die moet je aanpassen door middel van gaten boren in de grondplaat of via een adapterplaat.
het geheel kan je afstellen met een stroboscoop lamp.
Succes.
uit de cdi komt nog een oranje die gebruik je voor je bobine en zwart op de massa.
Het lijkt erop dat dit setje van een yamaha pw80 afkomstig is. met een 2ru vliegwiel past het op elke fs1.
let er wel op dat de timing niet klopt! die moet je aanpassen door middel van gaten boren in de grondplaat of via een adapterplaat.
het geheel kan je afstellen met een stroboscoop lamp.
Succes.
- st1300
- 250km gereden
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Op de stekkerblok zit een licht blauwe + witte + zwarte + geel/rode draad.wit/rood en zwart/rood gaan naar cdi en uit cdi komen een zwarte+oranje+zwart/witte draad
-
- 100km gereden
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
deze kleuren zijn idd iets anders.
Lichtblauw is voor je neutraal lampje.
Wit en geel/rode draad zijn je lichtspoel. wit voor je accu en geel/rode voor je verlichting.
Zwarte is de massa.
Wit/rood is je puls en gaat naar de cdi.
Zwart/rood is voeding
Vanuit je cdi.
Zwart is massa.
Oranje gaat naar bobine, op de zwart/witte.
zwart/witte draad gaat naar je contactslot om de je ontsteking uit te schakelen.
Lichtblauw is voor je neutraal lampje.
Wit en geel/rode draad zijn je lichtspoel. wit voor je accu en geel/rode voor je verlichting.
Zwarte is de massa.
Wit/rood is je puls en gaat naar de cdi.
Zwart/rood is voeding
Vanuit je cdi.
Zwart is massa.
Oranje gaat naar bobine, op de zwart/witte.
zwart/witte draad gaat naar je contactslot om de je ontsteking uit te schakelen.
- st1300
- 250km gereden
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Oke ga van de week ff testen. Hoe moet de grondplaat gemonteerd worden met het elektrische gedeelte boven?
En hoe herken ik een vliegwiel van een 2RU?
En hoe herken ik een vliegwiel van een 2RU?
-
- 100km gereden
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Als ik de ontsteking nog eens nader bekijk zou deze ook nog wel eens van DT50R kunnen zijn.
in dat geval kan je daarvan ook het vliegwiel gebruiken.
de diameter van de magneten van het vliegwiel is bij een 2ru het grootst, meet daarom eerst eens de diameter van je spoelen.
in dat geval kan je daarvan ook het vliegwiel gebruiken.
de diameter van de magneten van het vliegwiel is bij een 2ru het grootst, meet daarom eerst eens de diameter van je spoelen.
- st1300
- 250km gereden
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Diameter is ongeveer 84mm mijn vliegwiel van de 5 bak past wel maar is te hoog.
Ik heb nog een ander aluminium vliegwiel dat is lager maar daar is de diameter te klein van.
Mag ik die uitdraaien?
Ik heb nog een ander aluminium vliegwiel dat is lager maar daar is de diameter te klein van.
Mag ik die uitdraaien?
-
- 100km gereden
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Wat bedoel je met te laag of te hoog?
Uitdraaien gaat helaas niet.
Uitdraaien gaat helaas niet.
- st1300
- 250km gereden
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Als ik mijn vliegwiel van de 5 bak er op zet en vastzet dan gaat de motor niet meer rond.
Vliegwiel zit dan tegen grondplaat aan.
Vliegwiel zit dan tegen grondplaat aan.
Laatst gewijzigd door st1300 op 02 jun 2019, 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23407
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Je moet aan de achterkant van de grondplaat ook nog wat wegslijpen bij de keerring. Anders past het niet goed
Yamaha Sheriff 1981
-
- 100km gereden
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
Ja dat klopt bij sommige grondplaten is dat zo,
de dikte van een 5 of 4 bak vliegwiel is hetzelfde, alleen de buitendiameter is anders.
de 5 bak versie is daardoor zwaarder van gewicht, dit geeft onderin meer koppel. en loopt stationear rustiger en mooier.
de dikte van een 5 of 4 bak vliegwiel is hetzelfde, alleen de buitendiameter is anders.
de 5 bak versie is daardoor zwaarder van gewicht, dit geeft onderin meer koppel. en loopt stationear rustiger en mooier.
- st1300
- 250km gereden
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:36
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
standaard diameter van vliegwiel FS1 is 82.2 mm, die van een 5 bak meet ik 84.4 mm.
Hoogte van het vliegwiel gemeten met de onderkant op tafel is ongeveer 8 mm meer als van standaard vliegwiel
Hoogte van het vliegwiel gemeten met de onderkant op tafel is ongeveer 8 mm meer als van standaard vliegwiel
-
- 100km gereden
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00
Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING
oke dat wist ik niet. weer wat geleerd.