Het lijkt mij een stuk gaver om een race stuur op de FS1 te hebben.
Op de site van JMPB.nl zie ik er al een aantal aangeboden.
Is het een moeilijke klus om de bedradig over te zetten?
Welnee gewoon ff de schroefjes van je hendels eraf schroeven aan de onderkant, en de bedrading bijlft er gewoon aan vast zitten. Kwestie van overzetten. 10 min werk! Succes ps. een stokstuur zou super vet staan op je brom
Mooi zo
Ik zal jmpb.nl zometeen even mailen, ik ben benieuwd of er wel gaten in het stuur zitten.
Ow ja, is het misschien bij zo'n race stuur zo dat hij dan tegen de tank kan aanstoten? Dat moet ik natuurlijk niet hebben...
Bij joun tank is dat niet het geval, alleen de 2ru modellen hebben dat zoals de mijne, maar ook dit is simpel op te lossen...
niels16 schreef:iemand een idee hoe borgingkje van een nieuwe ketting los kan raken want ik vertrouw ze niet echt meer straks schiet die er weer af
geo schreef:
Fyer schreef:Gister Was ik dus aan het rijden ik trek net weer op en ik rij net 30 en in eens mijn trekkracht weg, dus ik kijke.... is mijn ketting gebroke ik naar huis gesleept door een maat van me ik haad dus mijn ketting rand enze eraft is die ook kapot gelsgen door mijn ketting nu dus nieuwe ketting + tand wielen besteld en een kettingrand, en ook nog een contact slot want zoals op eerder foto's is die nie echt super meer.
Mijn setup is: 50 cc 16mm mikuni ( maar een 12 mm inlaat in mijn blok snelle pijp 11/39 vertanding
Ik heb eens hetzelfde voorgehad. Bij herstelling bleek dat boutje waarmee je de kettingrand vastzet iets te lang was, ook het kettingslot was met het sluitgedeelte naar buiten gemonteerd. Zodoende raakte het boutje en het slotje elkaar met de bekende gevolgen. Dus bij montagen slotje zo monteren dat de sluiting naar je wiel toezit. En boutle van kettingrand zo kort mogelijk houden. grt Geo
mijn ervaring met een warmloper vertelt mij:je zuiger zet door te
veel warmte uit, in de cilinder en kan niet meer bewegen je motor staat dan in een keer stil,
na eventjes wachten en afkoelen doet hij het weer,
je krijgt dit als je veel te lang veel te hard rijd, bij op
gevoerde brommers is dit wel wat meer van toepassing,
Misschien een hele domme vraag voor sommigen. Maar wat is nou precies een warmloper?
Ik lees er vaak genoeg over, maar weet nog steeds nog niet goed wat het nou is.
Gr. Louis
Een warmloper krijg je wanneer je zuiger en cilinderwand te snel uitzetten en de zuiger dus te krap in de cilinder komt te zitten --> zuiger schuurt tegen de cilinderwand aan, wat tot gevolg kan hebben dat je cilinder en zuiger krassen oplopen.
Dit kan je voorkomen door een goede smering (met een goede olie) de juiste zuigerspeling en niet met een koude motor meteen volgas wegkarren.
niels16 schreef:mijn ervaring met een warmloper vertelt mij:je zuiger zet door te veel warmte uit, in de cilinder en kan niet meer bewegen je motor staat dan in een keer stil, na eventjes wachten en afkoelen doet hij het weer, je krijgt dit als je veel te lang veel te hard rijd, bij op gevoerde brommers is dit wel wat meer van toepassing,
een paar dingen kloppen niet...
je motor staat niet in een keer stil zoals bij een vastloper, waarbij de zuiger vast in de cilinder zit.
een vastloper kan wel een heel erge warmloper zijn, maar niet per definitie
hoofdoorzaak van een warmloper is een te kleine sproeier waardoor de motor meer warme genereerd en de zuiger dus meer uitzet
ook een fout ontstekingstijdstip kan bijdragen aan een warmloper
niels16 schreef:mijn ervaring met een warmloper vertelt mij:je zuiger zet door te veel warmte uit, in de cilinder en kan niet meer bewegen je motor staat dan in een keer stil, na eventjes wachten en afkoelen doet hij het weer, je krijgt dit als je veel te lang veel te hard rijd, bij op gevoerde brommers is dit wel wat meer van toepassing,
een paar dingen kloppen niet... je motor staat niet in een keer stil zoals bij een vastloper, waarbij de zuiger vast in de cilinder zit. een vastloper kan wel een heel erge warmloper zijn, maar niet per definitie hoofdoorzaak van een warmloper is een te kleine sproeier waardoor de motor meer warme genereerd en de zuiger dus meer uitzet ook een fout ontstekingstijdstip kan bijdragen aan een warmloper
Ik heb vorige week een warmloper gehad. Ik tankte mengsmering(1:50) Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Hij was gewoon perfect afgesteld, dus daar heeft t niet aan gelegen .
een paar dingen kloppen niet... je motor staat niet in een keer stil zoals bij een vastloper, waarbij de zuiger vast in de cilinder zit. een vastloper kan wel een heel erge warmloper zijn, maar niet per definitie hoofdoorzaak van een warmloper is een te kleine sproeier waardoor de motor meer warme genereerd en de zuiger dus meer uitzet ook een fout ontstekingstijdstip kan bijdragen aan een warmloper
Ik heb vorige week een warmloper gehad. Ik tankte mengsmering(1:50) Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Hij was gewoon perfect afgesteld, dus daar heeft t niet aan gelegen .
Er zijn verschillende factoren die meespelen en er zijn ook verschillende oorzaken. Met een perfecte afstelling, maar slechte smering kan je een warmloper krijgen. Met een goede smering, maar een slechte afstelling kan je het ook krijgen.
Die nattigheid heeft iedereen wel last van denk ik gewoon olie wat misschien beetje lekt ? of benzine? en dan allemaal zand erop, wordt een heel zooitje
Laatst gewijzigd door lespaultje op 23 mar 2009, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.