
Moet je kijken wat ik gekregen heb!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Niels schreef:Dat geeft net zoveel verlies als een direct aangedreven pomp
meer zelfs, want het opwekken van dat magnetisme is ook niet gratis

wat wél een plus zou kunnen zijn hieraan is dat je het intelligent aanstuurt, en dus bv. pas laat aangrijpen op de sterkere periodes van de motor (eens hij deftig op toeren is bv) Ik denk wel dat het hele boeltje dan wat omslachtig gaat worden..
een stirlingpomp op de warmte van de uitlaat lijkt me dan een beter alternatief, die gaat dan ook pas draaien als ie warm staat

when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
fs-ael schreef:pomp is 12 v over het verbruik heb ik ergens gelezen 0,9 ah
of dit klopt weet ik niet
een 12v 12 ah gelaccu moet wel in het fs1frame passen
dan zou je er wel ff mee kunnen rijden
ik ben er nog niet echt uit wat ik nu moet
dat verlies is er idd maximaal 1 pk het is maar net wat je zelf wil bij het sprinten gebruiken ze wel allemaal elektrische waterpompen
een mechanisch aangedreven pomp is wel 'veiliger' daar zou ik voor gaan
elektrisch pompje kan ook zeker goed werken temperatuurmeter erop kun je de boel in de gaten houden
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
mpro09 schreef:dat is dan ook meteen 1/3 van je vermogen weg op een standaard fs1
ja en als je dan ook nog je licht op zet moet je mee trappen

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar
en betrouwbaar

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar
't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook

-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Monkeymadness schreef:ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar
't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)
en bij de stoplichten dan, dan draaien mijn wielen niet

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
ginofs1 schreef:Monkeymadness schreef:ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar
't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)
en bij de stoplichten dan, dan draaien mijn wielen niet
Roy heeft van die pimp spinners op z'n singa, dus denkt hij dat z'n wielen dan nog rond draaien

Edit: Roy Shana is trouwens geslaagd
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
- Locatie: playa del carmen
ginofs1 schreef:Monkeymadness schreef:ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar
't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)
en bij de stoplichten dan, dan draaien mijn wielen niet
nnou valt te bezien heb het wel eens gehad bij stop licht onder uit mooie dat de wielennog doordraaiden
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
ginofs1 schreef:Monkeymadness schreef:ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar
't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)
en bij de stoplichten dan, dan draaien mijn wielen niet
gewoon weg kieze met alleen met rondepunten, kan je blijven rond rijde

Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia