Dingetje schreef:aha ok, misschien kan ik wel aan een 5/8 rempot komen, maar t zal wel wat kosten. is er toevallig hier niet iemand die ervanaf wil?
Ervan af willen klinkt zo goedkoop hè vind je niet
Vertel me eens duidelijk wat je hebt en wat je wil...
Je hebt een rechthoekige rempot die moet gereviseerd worden als ik het goed begrijp? Klopt?
En je wil misschien een nieuwe (lees goed occasie) rempot kopen ronde model? of rechthoekig?
ik heb nu een vierkante rempot met eigenlijk alles behalve een rubbertje in de rempomp( 1/4) het cubje, deze is te groot (5/8) die zat erbij toen k um kocht, kweet ook niet waarom
het blijkt nu dus dat een (1/4)cubje heel lastig te krijgen is of heel duur
dus vraag ik me ook wel af of ik niet beter maar een nieuwe(occasie) rempomp kan kopen, want ik heb eigenlijk niet zoveel zin om 40eu te gaan betalen voor 1 enkel rubbertje. het maakt me eigenlijk niks uit of dit een ronde of vierkante rempomp is, want ik geloof dat deze allemaal aangesloten kunnen worden op mijn remslang
Dingetje schreef:ik heb nu een vierkante rempot met eigenlijk alles behalve een rubbertje in de rempomp( 1/4) het cubje, deze is te groot (5/8) die zat erbij toen k um kocht, kweet ook niet waarom
het blijkt nu dus dat een (1/4)cubje heel lastig te krijgen is of heel duur dus vraag ik me ook wel af of ik niet beter maar een nieuwe(occasie) rempomp kan kopen, want ik heb eigenlijk niet zoveel zin om 40eu te gaan betalen voor 1 enkel rubbertje. het maakt me eigenlijk niks uit of dit een ronde of vierkante rempomp is, want ik geloof dat deze allemaal aangesloten kunnen worden op mijn remslang
Er zijn nog veel meer verschillen in de rempotten dan de meesten denken, geloof mij...
Ik heb daarnet nog eens mijn doos met stukken bovengehaald en zal zometeen nog wat foto's posten.
Heb nog een rechthoekige rempot nieuw in doos gevonden, met daarop het nummer 12 staan (dus 14 kan ook 12 zijn blijkbaar) en dan als ik goed kijk zag ik bovenlangs ook nog 5/8 staan aan de kant waar de remhevel moet komen te staan.
Hoe je het ook draait of keert de rempotten zijn zeldzaam aant worden hoor (zeker de ronde modellen) dus die ga je haast niet voor 40 euro op de kop kunnen tikken...
FS1SE schreef:asco is maar 1 model van dat is ook het enigste set nog leverbaar bij yamaha almere verkoopt ze dacht 68 euro
bij nissin zit het bovenste cupje los er op bij asco zit die vast op de veer en de vorm is ook wat anders van bijd kupjes
Ahzo dat weet ik dan ook weer bij
En wat ik nog wou vragen: asco is maar 1 model van zeg je, en op wat voor model zaten die dan?
Dus op de FS1-tjes had je nissin en asco rempotjes staan (ik neem aan dat enkel de rechthoekige ook asco kunnen zijn, want heb hier 2 ronde rempotjes ook nog en die hebben beide Nissin erop staan).
PS: ik ben niet rempot en rempomp ziek hoor, ik probeer gewoon wat wijzer te worden van het hele schijfremsysteem-gebeuren
Dingetje schreef:ik heb nu een vierkante rempot met eigenlijk alles behalve een rubbertje in de rempomp( 1/4) het cubje, deze is te groot (5/8) die zat erbij toen k um kocht, kweet ook niet waarom
het blijkt nu dus dat een (1/4)cubje heel lastig te krijgen is of heel duur dus vraag ik me ook wel af of ik niet beter maar een nieuwe(occasie) rempomp kan kopen, want ik heb eigenlijk niet zoveel zin om 40eu te gaan betalen voor 1 enkel rubbertje. het maakt me eigenlijk niks uit of dit een ronde of vierkante rempomp is, want ik geloof dat deze allemaal aangesloten kunnen worden op mijn remslang
Er zijn nog veel meer verschillen in de rempotten dan de meesten denken, geloof mij...
Ik heb daarnet nog eens mijn doos met stukken bovengehaald en zal zometeen nog wat foto's posten. Heb nog een rechthoekige rempot nieuw in doos gevonden, met daarop het nummer 12 staan (dus 14 kan ook 12 zijn blijkbaar) en dan als ik goed kijk zag ik bovenlangs ook nog 5/8 staan aan de kant waar de remhevel moet komen te staan.
Hoe je het ook draait of keert de rempotten zijn zeldzaam aant worden hoor (zeker de ronde modellen) dus die ga je haast niet voor 40 euro op de kop kunnen tikken...
Ik heb er al een paar voorbij zien komen ronde rempotten en 4kanten de laatste ronde pot was nieuw ging weg voor 240 euro.
Fs1shop had ook een ronde er op staan volgens mij ging die weg voor tegen de € 500,00. die 4kanten doorgaans nog onder de 100,00 voor een gebruikte
Kijk maar op www.ebay.co.uk kom ze regelmatig tegen daar.