Wat doe ik fout???

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Heb je compressie?
Voor een lopende motor heb je in principe maar 3 dingen nodig.
-Benzine
-Vonk
-Compressie

Wordt je bougie wel goed nat als je een tijdje blijft trappen?
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Hoe kan ik de compressie meten??
1978 chroom 60 cc
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Met een compressiemeter
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

pee67 schreef:Met een compressiemeter

Is er geen eenvoudiger manier?
1978 chroom 60 cc
niels16

Bericht door niels16 »

ik kan zo gouw niks bedenken maar als je kicksstarter of aanlopen heel zwaar gaat zal je compressie wel goed zijn
:idea:
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Laars schreef:
pee67 schreef:Met een compressiemeter

Is er geen eenvoudiger manier?


Niet dat ik weet....
misschien weet iemand anders het wel...
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Tombo schreef:Heb je compressie?
Voor een lopende motor heb je in principe maar 3 dingen nodig.
-Benzine
-Vonk
-Compressie

Wordt je bougie wel goed nat als je een tijdje blijft trappen?



Volgens mij voldoe ik aan alle 3 de vereisten.
Wat nu
1978 chroom 60 cc
niels16

Bericht door niels16 »

:idea: zuig je wel lucht aan ,,,luchtfilter mischien :?:
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Zijkap ligt er af, dus lucht genoeg.

Ga nu eerst ff een weekje skieen. Tot volgende week :D
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

beetje remreiniger in je cilinder spuiten,
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Nou, hij loopt :lol:
Heb er een 100 lang ingezet en hij loopt. Al die tijd dus een te grote sproeier gehad.
Maakt veel toeren, reageert niet op de stationairsproeier.
Hou hem stationair door de steldchroef van de gaskabel op zijn uiterste stand uit te draaien.
Met rijden gaat hij in zijn 1 en 2 als de brandweer. inzijn 3 gaat hij langzaam in de toeren en in zijn 4 gaat hij inhouden.
Gasnaald staat nu op zijn middelste stand.
Bougie is wit/koffie bruin.
Dus waarschijnlijk een iets grotere sproeier.

Nieuw probleem opgelopen.
Heb aan de linkerzijde de keerringen van de schakelas, drukstift en krukas vervangen.
Nu lekt het blok als een gek.
Nog niet gekeken achter het kapje. Heb de pest in. :evil: :evil: :evil:
Valt van het ene in het andere. :twisted:
1978 chroom 60 cc
niels16

Bericht door niels16 »

hee dat heeft mijn carb ook ik kan niks meer met dat stationairschroefje :?
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Misschien omdat er nu in de 16 mm een korte gasschuif inzit (1,5) . Ik heb de bovenbouw overgezet van een 10 mm.
In een 10 mm carb zit een langere schuif (2,5). en als de dikke stationair sproeiernaald niet korter wordt dan lijkt het mij logisch dat dit draaien/stellen geen enkel effect heeft.
1978 chroom 60 cc
edje

Bericht door edje »

Laars schreef:Nou, hij loopt :lol:
Heb er een 100 lang ingezet en hij loopt. Al die tijd dus een te grote sproeier gehad.
Maakt veel toeren, reageert niet op de stationairsproeier.
Hou hem stationair door de steldchroef van de gaskabel op zijn uiterste stand uit te draaien.
Met rijden gaat hij in zijn 1 en 2 als de brandweer. inzijn 3 gaat hij langzaam in de toeren en in zijn 4 gaat hij inhouden.
Gasnaald staat nu op zijn middelste stand.
Bougie is wit/koffie bruin.
Dus waarschijnlijk een iets grotere sproeier.

Nieuw probleem opgelopen.
Heb aan de linkerzijde de keerringen van de schakelas, drukstift en krukas vervangen.
Nu lekt het blok als een gek.
Nog niet gekeken achter het kapje. Heb de pest in. :evil: :evil: :evil:
Valt van het ene in het andere. :twisted:


hoe heb je de oude keeringen er uit gehaald? niets beschadigt?
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Keerringen gingen er makkelijk uit.
Ik heb ze eruitgehaald met een klein schroevendraaiertje waar het kopje iets verbogen van is.

Volgens mij lekt hij langs de drukstift.
1978 chroom 60 cc
Plaats reactie