Triforce schreef:ik kan het doen voor €20 hier in zwolle, en zij doen het echt perfect, ze maken ook meteen alles glad en halen de braampjes ook netjes weg, ik heb mijn rs100 cilinder daar ook laten honen en hij doet het tot nu toe nog steeds perfect, ook de fs1 cilindertjes die ik heb laten doen hebben geen enkele warmlopers gehad of iets dergelijks, als je de goede maten door geeft dan doen ze het zo voor je
dan word hij niet optimaal, maar honen ze veelte ruim. je moet de zuiger er bij hebben om de zuiger te meten op alle plekken, en hier de cilinder op pas te honen. elke zuiger heeft andere maten. dan bedoel ik niet 40.0 40.25 maar elke zuiger van de zelfde maat heeft een andere maat de zuiger maat moet nagemeten worden, en dan word de cilinder 0.02 tot 0.04 groter geboord en gehoond. de meeste hier kunnen dat niet echt goed opmeten, meet het maar 3 keer en je zal zien dat het elke keer anders is. dus 0.03 vertrouwd opmeten kun je wel vergeten. en iets te strak loopt snel vast. iets te groot kost vermogen
Elke immi cylinder word ook niet gehoond op de maat van de zuiger hoor. Eeen cilinder kan je gewoon om maat laten honen die je doorgeeft. De zuigers die je nu koopt is zo´n grootte massaproductie dat het niet veel gaat schelen. Tuurlijk is joun beschrijving de beste manier, maar al die immi cylinders lopen ook niet vast
Triforce schreef:ik kan het doen voor €20 hier in zwolle, en zij doen het echt perfect, ze maken ook meteen alles glad en halen de braampjes ook netjes weg, ik heb mijn rs100 cilinder daar ook laten honen en hij doet het tot nu toe nog steeds perfect, ook de fs1 cilindertjes die ik heb laten doen hebben geen enkele warmlopers gehad of iets dergelijks, als je de goede maten door geeft dan doen ze het zo voor je
dan word hij niet optimaal, maar honen ze veelte ruim. je moet de zuiger er bij hebben om de zuiger te meten op alle plekken, en hier de cilinder op pas te honen. elke zuiger heeft andere maten. dan bedoel ik niet 40.0 40.25 maar elke zuiger van de zelfde maat heeft een andere maat de zuiger maat moet nagemeten worden, en dan word de cilinder 0.02 tot 0.04 groter geboord en gehoond. de meeste hier kunnen dat niet echt goed opmeten, meet het maar 3 keer en je zal zien dat het elke keer anders is. dus 0.03 vertrouwd opmeten kun je wel vergeten. en iets te strak loopt snel vast. iets te groot kost vermogen
ze honen ze ook pas als ze de zuiger erbij hebben en die maken ze er pas aan.
Triforce schreef:ik kan het doen voor €20 hier in zwolle, en zij doen het echt perfect, ze maken ook meteen alles glad en halen de braampjes ook netjes weg, ik heb mijn rs100 cilinder daar ook laten honen en hij doet het tot nu toe nog steeds perfect, ook de fs1 cilindertjes die ik heb laten doen hebben geen enkele warmlopers gehad of iets dergelijks, als je de goede maten door geeft dan doen ze het zo voor je
dan word hij niet optimaal, maar honen ze veelte ruim. je moet de zuiger er bij hebben om de zuiger te meten op alle plekken, en hier de cilinder op pas te honen. elke zuiger heeft andere maten. dan bedoel ik niet 40.0 40.25 maar elke zuiger van de zelfde maat heeft een andere maat de zuiger maat moet nagemeten worden, en dan word de cilinder 0.02 tot 0.04 groter geboord en gehoond. de meeste hier kunnen dat niet echt goed opmeten, meet het maar 3 keer en je zal zien dat het elke keer anders is. dus 0.03 vertrouwd opmeten kun je wel vergeten. en iets te strak loopt snel vast. iets te groot kost vermogen
Elke immi cylinder word ook niet gehoond op de maat van de zuiger hoor. Eeen cilinder kan je gewoon om maat laten honen die je doorgeeft. De zuigers die je nu koopt is zo´n grootte massaproductie dat het niet veel gaat schelen. Tuurlijk is joun beschrijving de beste manier, maar al die immi cylinders lopen ook niet vast
Dat "niet veel schelen" daar gaat het nu juist om! Die verschillen zijn minimaal.
Triforce schreef:ik kan het doen voor €20 hier in zwolle, en zij doen het echt perfect, ze maken ook meteen alles glad en halen de braampjes ook netjes weg, ik heb mijn rs100 cilinder daar ook laten honen en hij doet het tot nu toe nog steeds perfect, ook de fs1 cilindertjes die ik heb laten doen hebben geen enkele warmlopers gehad of iets dergelijks, als je de goede maten door geeft dan doen ze het zo voor je
dan word hij niet optimaal, maar honen ze veelte ruim. je moet de zuiger er bij hebben om de zuiger te meten op alle plekken, en hier de cilinder op pas te honen. elke zuiger heeft andere maten. dan bedoel ik niet 40.0 40.25 maar elke zuiger van de zelfde maat heeft een andere maat de zuiger maat moet nagemeten worden, en dan word de cilinder 0.02 tot 0.04 groter geboord en gehoond. de meeste hier kunnen dat niet echt goed opmeten, meet het maar 3 keer en je zal zien dat het elke keer anders is. dus 0.03 vertrouwd opmeten kun je wel vergeten. en iets te strak loopt snel vast. iets te groot kost vermogen
Elke immi cylinder word ook niet gehoond op de maat van de zuiger hoor. Eeen cilinder kan je gewoon om maat laten honen die je doorgeeft. De zuigers die je nu koopt is zo´n grootte massaproductie dat het niet veel gaat schelen. Tuurlijk is joun beschrijving de beste manier, maar al die immi cylinders lopen ook niet vast
Dat "niet veel schelen" daar gaat het nu juist om! Die verschillen zijn minimaal.
Dan moet je ook speciaal je zuiger veren laten maken etc om het perfect te krijgen. Nogmaals als jij een standaart overmaat geeft aan je bromboer, hoont hij hem voor je, zonder dat 0,03 verhaal. Anders zouden al die immi cylinders ook vastlopen. Uiteraart is de manier die gino beschrijft beter, maar dan moet je ook alles aanpakken.
Bij mijn kreidler heb de zuiger laten inmeten door een specialist met speciaal gereedschap, de zuiger is van het merk RSP en is een racezuiger. RSP claimt dat de zuiger, gemaakt van aluminium, zo sterk als titanium is. Dit grapje koste wel 130 euro, gr. Frank