
Begrenzing voor brommers zonder cdi ! rd, fs1, ...
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
mpro09 schreef:geen foto, wel een schematische tekenig in paint, staat ook ergens op het forum in zon begrenzer topic
YamaSam schreef:je moet een magneetje aan je sleutelhanger hangen,
en een reedcontactje in je kabelboom (wel een wisselcontact-type)
je zwartwitte draad van de ontsteking voorzie je van een weerstandje, dat eet dan stroom op van de condensator.. doet slecht rijden..
tenzij je met je magneetje op het reedcontact zit, dan 'wisselt' de doorgang met een zonder weerstand (doet goed rijden)
aangezien je toch eerst je motor moet afleggen trek je even aan je sleutel, en je magneet lost van het contact
sleutel er weer in, en draait als een patat
reddevil schreef:mpro09 schreef:deze heb k gemaakt. gaskabel begrenzer die je makkelijk onder de tank kan verstoppen, de slag van je gashandle blijft het zelfde alleen gaat de carb niet verder open.
in een ander begrenzer topic staat er een hele uitleg bij maar die kan ik nu ff nie vinden
(wat moet ik hier nu zien??)
mpro09 schreef:mpro09 schreef:ehm ja maar of je er wat van begrijpt?
vraag maar dan![]()
je moet je gaskabel doorknippen(ter hoogte van de tank zodat je hem daaronder kan verstoppen).
dan doe je een speciaal kabelbusje om het uit uiteinde aan de kant van de carb (deze moet er in de lengte omheen dus niet zoals bijvoorbeeld bij je koppelings kabel).
dan maak je aan allebei de uiteindes een klein oogje en die maak je met een trekveertje aan elkaar.
dit alles doe je in een buisje met een inhammetje aan de bovenkant op dit buisje maak je dan een plaatje met een hoekje eraan die in dit inhammetje valt. dit plaatje heeft de vorm van een T maar dan met het rechter stuk van deT langer, hiermee zit hij vast op het buisje
om de buis zit ook een ringetje met een handletje eraan dit ringetje schuif je onder het linker gedeelte van het Tvormige plaatje(zo is hij ontgrenst.
als je dan je hand onder je tank rand door haald schuif je het ringetje aan het handletje onder het Tplaatje vandaan waardoor het onderste gedeelte van de T in het inhammetje valt. als je dan gas geeft blijft het kabelbusje hier achter hangen en rekt de veer uit.(je slag in de gashandle blijft het zelfde maar de carb gaat niet verder open)
op de uiteindes van het buisje maak je van die afstellers die ook aande koppelings kabel zitten zo kanje afstellen hoe ver je carb open gaat.
dit is echt een k*t werkje omdat je goed je kop erbij moet houden welke kant je moet op draaien en omdat je op de rollen geen last van wind enzo hebt
om hem weer te ontgrenzen moet je met een mesje het Tplaatje omhoogduwen en de ring er weer onder schuiven
betje duidelijk zo![]()
k kan goed begrijpen dat je er geen drol van snapt maar vraag dan maar
zie topic: electronische begrenzer
jonnotje schreef:
in kleur is die wat duidelijker denk ik
blauw= t stuk
groen = kabel busje
rood = een trekveer
Een snelheidsbegrenzer voor de grote luchtfilter annex oliedrum ala 2RU, niet voor die koffiepadbussen van andere modellen...
Men neme een emmertje van plastic, bv een 1 liter toetjesemmer van de Aldi.
Knip 'm na wat meetwerk hoe 'ie het mooist voor het gat tussen je filter en je blok komt grof op maat.
Daarna een beetje fijner bij-(of af)knippen, en met 2-componentenlijm in de filterdeksel lijmen.
Gebruik de tekst op de deksel als stelpunt, tekst horizontaal=open, tekst verticaal=dicht.
Staan je lettertjes mooi recht op de rollenbank.
Als je de deksel weer op de filter schroeft, rand & rubber een beetje vetten.
Met een kwartslag aan de filterdeksel kan je nu de luchtslang naar je blok afsluiten.
Loopt 'ie alsnog te hard, plak er nog wat zelfklevend antisliprubber of iets dergelijks tussen om de kieren wat beter te dichten.
Gaat 'ie te sloom, maak je een kiertje of een gaatje in het plastiek tot het naar je zin is.
Als het spul een beetje flexibel is (dun plastic) dicht het het best.
De originele uitvinder van dit systeem had het van plexiglas gemaakt, dat leek mij wat stug....
Experimenteer ze !
Peter.
Een snelheidsbegrenzer voor de grote luchtfilter annex oliedrum ala 2RU, niet voor die koffiepadbussen van andere modellen...
Men neme een emmertje van plastic, bv een 1 liter toetjesemmer van de Aldi.
Knip 'm na wat meetwerk hoe 'ie het mooist voor het gat tussen je filter en je blok komt grof op maat.
Daarna een beetje fijner bij-(of af)knippen, en met 2-componentenlijm in de filterdeksel lijmen.
Gebruik de tekst op de deksel als stelpunt, tekst horizontaal=open, tekst verticaal=dicht.
Staan je lettertjes mooi recht op de rollenbank.
Als je de deksel weer op de filter schroeft, rand & rubber een beetje vetten.
Met een kwartslag aan de filterdeksel kan je nu de luchtslang naar je blok afsluiten.
Loopt 'ie alsnog te hard, plak er nog wat zelfklevend antisliprubber of iets dergelijks tussen om de kieren wat beter te dichten.
Gaat 'ie te sloom, maak je een kiertje of een gaatje in het plastiek tot het naar je zin is.
Als het spul een beetje flexibel is (dun plastic) dicht het het best.
De originele uitvinder van dit systeem had het van plexiglas gemaakt, dat leek mij wat stug....
Experimenteer ze !
Peter.
_________________
_________________
ik heb hier papieren van ja! geen gva maar zo een boekje van yamaha, met blauwe cover. er staat nergens dat hij 85kmh gaat.
in laarne heb je inderdaad pick up pintjes
ik moet zeggen dat het redelijk flets bier is, tgaat binne, maar te weinig bruis naar mijn goesting, pale ale is ook van laarne en is vreee goe!
kheb het hier allemaal in een rapke gelezen want ik wil eigelijk iets anders weten nu: ik heb een rd die gereden heeft, maar met moeilijk starten ( moest lopen ), heeft weinig macht, bij tegenwind terugzakken, bij lage toeren zeker niet openzetten of hij valt ook weg. maar ik kon er wel 85kmh mee halen op vollenbak toeren, en hij trok snel op vanaf 5 a 6000 toeren.
ik heb er tijdje niet met gereden want lag helemaal uiteen voor beetje opknapping, nu hij terug af is, met nieuwe contactpunten, geeft de bougie geen vonken meer als je het tegen de cilinderkop houd, wat het normaal gezien moet doen.
wat is er mis met die ontsteking? bobijn? hoe kan ik dit uitmeten of hij kapot is of niet? of is het helemaal iets anders?
laatma komen!
joo
in laarne heb je inderdaad pick up pintjes

kheb het hier allemaal in een rapke gelezen want ik wil eigelijk iets anders weten nu: ik heb een rd die gereden heeft, maar met moeilijk starten ( moest lopen ), heeft weinig macht, bij tegenwind terugzakken, bij lage toeren zeker niet openzetten of hij valt ook weg. maar ik kon er wel 85kmh mee halen op vollenbak toeren, en hij trok snel op vanaf 5 a 6000 toeren.
ik heb er tijdje niet met gereden want lag helemaal uiteen voor beetje opknapping, nu hij terug af is, met nieuwe contactpunten, geeft de bougie geen vonken meer als je het tegen de cilinderkop houd, wat het normaal gezien moet doen.
wat is er mis met die ontsteking? bobijn? hoe kan ik dit uitmeten of hij kapot is of niet? of is het helemaal iets anders?
laatma komen!
joo
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: