imitatie vs origineel
imitatie vs origineel
Wat denken jullie?
ik kan mijn keuze maar niet maken
(specifieker gaat het over uitlaat, spatborden, voorvorkrubbers,schakelpedaal)
Iemand die mij kan helpen !!
Re: imitatie vs origineel
Monky schreef:Wat denken jullie?
voorvorkrubbers Wat je ook doet koop orginele die immitatie's vallen na 1 a 2 maanden uit elkaar!!!!
en voor de rest, is je eigen keuze verschil is wel duidelijk te zien maar als je ff zoekt kan je wel mooie immitatie's krijgen. als je het geldt ervoor over heb natuurlijk orgineel nemen. kwaliteit van orginele delen is veeel beter maar da zie je ook aan de prijs..
- Tombo
- 17500km gereden
Tja, over welk onderdeel hebben we het? Het is makkelijk zeggen dat origineel beter is, maar origineel is niet altijd te krijgen, of erg duur. En imitatie is per definitie niet slecht. Het ligt er ook vaak aan hoe de desbetreffende koper er mee om gaat, en welke imitatie het is. Want je het imitatie en je hebt imitatie.
Edit:
-Uitlaat:
Imitatie, origineel heb je alleen slome die nog goed verkrijgbaar zijn en betaalbaar. Snel heb je alleen de originele FS50 pijp, die kost compleet alleen dik 125 euro (of meer). Voor dat geld heb je minstens 6 imitatie uitlaten, of een Homoet die beter en sneller loopt (en je houd dan nog geld over).
-Spatborden:
Voor, imitatie. John van fs1parts heeft hele mooie voorspatbord imitatie's.
Achter, budget afhankelijk. Imitatie is 23 euro, en is gewoon "goed" voor dagelijks gebruik. Origineel is 200 euro, wat gewoon superveel geld is als je je brommer dagelijks gebruikt voor school o.i.d., en de daarbij behorende kans op schade.
-Schakelpedaal:
Zou gewoon voor imitatie gaan
Edit:
-Uitlaat:
Imitatie, origineel heb je alleen slome die nog goed verkrijgbaar zijn en betaalbaar. Snel heb je alleen de originele FS50 pijp, die kost compleet alleen dik 125 euro (of meer). Voor dat geld heb je minstens 6 imitatie uitlaten, of een Homoet die beter en sneller loopt (en je houd dan nog geld over).
-Spatborden:
Voor, imitatie. John van fs1parts heeft hele mooie voorspatbord imitatie's.
Achter, budget afhankelijk. Imitatie is 23 euro, en is gewoon "goed" voor dagelijks gebruik. Origineel is 200 euro, wat gewoon superveel geld is als je je brommer dagelijks gebruikt voor school o.i.d., en de daarbij behorende kans op schade.
-Schakelpedaal:
Zou gewoon voor imitatie gaan

- Vincent2
- 250km gereden
-
- 1500km gereden
een alu 60cc cylinder met asso zuiger is kwalitatief veel beter dan een ori gietijzer ding
immi kan net zo goed, soms zelfs beter zijn dan ori, ligt eraan waar het vandaan komt.
wat ik nooit immi zou kopen zijn carburateurs en ontstekingsdelen (behalve dan een dure HPI)..........dat vertrouw ik gewoon niet.
ook mbt keerringen en pakingen heb ik liever merkspul (bac/elring/etc)
verder is het een kwestie van goed kijken en soms de vijl hanteren om het passend te maken
immi kan net zo goed, soms zelfs beter zijn dan ori, ligt eraan waar het vandaan komt.
wat ik nooit immi zou kopen zijn carburateurs en ontstekingsdelen (behalve dan een dure HPI)..........dat vertrouw ik gewoon niet.
ook mbt keerringen en pakingen heb ik liever merkspul (bac/elring/etc)
verder is het een kwestie van goed kijken en soms de vijl hanteren om het passend te maken
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
Achterspatbord zou ik orgineel nemen of een heel goede imitatie.
Ik heb ze beiden maar de verschillen zijn goed te zien en te voelen.
Versnellingspookje orri model is anders dan het imi exemplaar.
ik ga in ieder geval voor het orginele pookje.
Ik heb ze beiden maar de verschillen zijn goed te zien en te voelen.
Versnellingspookje orri model is anders dan het imi exemplaar.
ik ga in ieder geval voor het orginele pookje.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 1500km gereden
de eerst zending voorvork rubbers immi was inderdaad bagger, tweede versie heeft hoger % natuurrubber en is veel steviger, dat weet ik toevallig van john fs1parts, die slechte zijn uit de verkoop gehaald.
overigens heeft ie ook een schuur vol gebruikt spul, redelijk gesorteerd..........en voor alle boosdenkers; nee ik heb geen aandelen in z'n handel, hij doet eerlijk zaken en is wel een maatje van mij..
overigens heeft ie ook een schuur vol gebruikt spul, redelijk gesorteerd..........en voor alle boosdenkers; nee ik heb geen aandelen in z'n handel, hij doet eerlijk zaken en is wel een maatje van mij..
-
- 1500km gereden
zat net ff te kijken naar ori yamaha fs1 onderdelen prijzen op een niet nader te noemen website............echt compleet idioot, kan mij niet voorstellen dat daar ooit iemand wat koopt, volgens mij gaat een complete fs1 in onderdelen dan zeker 20.000 euro kosten..........................wie verzint zoiets?