Mooiste zuiger van 2009!!
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
rise and shine
- 7500km gereden

- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
eelco
-
rise and shine
- 7500km gereden

- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
koppel
- 1500km gereden

- Berichten: 1785
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
zou toch eerst eens analyseren waarom de oude cylinder/zuiger zoveel schade heeft opgelopen.
mechanisch: gebroken zuigerveer/losgelopen zuigerpen borgveertje/naaldlager/te weinig speling zuiger cylinder/slotspeling zuigerveren/ect?
ontsteking: verkeerd tijdstip/te warme bougie?
mengsel: te arm/afstelling carburateur/valse lucht door krukaskeeringen of andere afdichtingen?
overig: te hoge compressie/smering (1:35 is echt voldoende)/losgeraakte kooldeeltjes?
verder zie ik wel een verschil tussen diverse cylinders/zuigers............rij al meer dan 10 jaar met een alu cyl en een asso zuiger...........ziet er nog steeds perfect uit als een spiegel, perfecte pasvorm, geen lekkage verbrandingsgassen onder de zuigerveren en daarom nog steeds veel vermogen, reed laatst nog 76 km per uur met iemand achterop.
heeft nog nooit warmloop neiging gehad, rij hele stukken volgas
op een andere fs1 rijd ik met een immi gietijzer ding, topsnelheid 65 km/uur.......................rijk afgesteld met een te koude bougie, na 500 km inrijden nog steeds warmloop neigingen..........het is gewoon inferieur materiaal, al is de carburatie ook niet helemaal in orde.............met een 170 sproeier en gasnaald helemaal omhoog krijgt ie nog te weinig.......dat klopt niet, binnenkort ff een revisiesetje monteren (gasschuif, naald en sproeierbuis)..........met deze setting moet een 150 sproeier en gasnaald in de middenstand meer dan genoeg zijn.
mechanisch: gebroken zuigerveer/losgelopen zuigerpen borgveertje/naaldlager/te weinig speling zuiger cylinder/slotspeling zuigerveren/ect?
ontsteking: verkeerd tijdstip/te warme bougie?
mengsel: te arm/afstelling carburateur/valse lucht door krukaskeeringen of andere afdichtingen?
overig: te hoge compressie/smering (1:35 is echt voldoende)/losgeraakte kooldeeltjes?
verder zie ik wel een verschil tussen diverse cylinders/zuigers............rij al meer dan 10 jaar met een alu cyl en een asso zuiger...........ziet er nog steeds perfect uit als een spiegel, perfecte pasvorm, geen lekkage verbrandingsgassen onder de zuigerveren en daarom nog steeds veel vermogen, reed laatst nog 76 km per uur met iemand achterop.
heeft nog nooit warmloop neiging gehad, rij hele stukken volgas
op een andere fs1 rijd ik met een immi gietijzer ding, topsnelheid 65 km/uur.......................rijk afgesteld met een te koude bougie, na 500 km inrijden nog steeds warmloop neigingen..........het is gewoon inferieur materiaal, al is de carburatie ook niet helemaal in orde.............met een 170 sproeier en gasnaald helemaal omhoog krijgt ie nog te weinig.......dat klopt niet, binnenkort ff een revisiesetje monteren (gasschuif, naald en sproeierbuis)..........met deze setting moet een 150 sproeier en gasnaald in de middenstand meer dan genoeg zijn.



