Voor me snelheid heb ik nog niet binnen.
Wat zit je TEGEN vandaag ... ?
-
Pipedown
- 2000km gereden

- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
- Locatie: St.Maarten
- Contacteer:
-
niels16
-
jeroenvans
- 1500km gereden

- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
- Vincent2
- 250km gereden

- Berichten: 459
- Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
- Locatie: langdorp
nee ik heb gewoon een vod tusse koppelings-en primairtandwiel gestoken en dan me ne rikketik probere los te krijgen. Maar die vod zal een beetje teveel in de koppeling zijn gegaan en dus de piston door de slag tegen het carter stuk ofzo.. Tis wel raar want er is een stukske afgebroke waar het het carter eigenlijk niet raakt. Zal is ne foto neme één dezer.
Ma is da normaal dat die 2 moeren echt moervast zitte? Ik heb bij die van het koppelingstandwiel met zo'n speciaal tooltje gewerkt dat ge da kunt tegenhouden en ik kon dus opstaan met m'n volle gewicht op rikketik en da tooltje, en da het pas na vele kere is gelukt.
Ma is da normaal dat die 2 moeren echt moervast zitte? Ik heb bij die van het koppelingstandwiel met zo'n speciaal tooltje gewerkt dat ge da kunt tegenhouden en ik kon dus opstaan met m'n volle gewicht op rikketik en da tooltje, en da het pas na vele kere is gelukt.
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
da's echt ne klassieker wel..
en eigenlijk mo best dat die moer goed vaststaat ze,
bedoelt ge met rikketik een klophamer op lucht of zo, of een haakse dopsleutel?
met zo'n luchthamer valt het doorgaans nogal mee.
voor ik die had nam'k een lange buis op een dop,
4e vitesse met rem in, en een korte ruk aan die buis, dat lukte doorgaans ook wel..
moet hij wel voor gemonteerd staan dan..
als de cilinder eraf is, moet de piston mee wegzijn, die heeft daar niks bengelend te doen,
de drijfstan wordt btw een goede hamer als je die dan niet met een doek omwikkelt
en eigenlijk mo best dat die moer goed vaststaat ze,
bedoelt ge met rikketik een klophamer op lucht of zo, of een haakse dopsleutel?
met zo'n luchthamer valt het doorgaans nogal mee.
voor ik die had nam'k een lange buis op een dop,
4e vitesse met rem in, en een korte ruk aan die buis, dat lukte doorgaans ook wel..
moet hij wel voor gemonteerd staan dan..
als de cilinder eraf is, moet de piston mee wegzijn, die heeft daar niks bengelend te doen,
de drijfstan wordt btw een goede hamer als je die dan niet met een doek omwikkelt
when men were men, and helmets were for divers
- Vincent2
- 250km gereden

- Berichten: 459
- Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
- Locatie: langdorp
met nen haakse dopsleutel idd. Enja kheb er al verscheidene male aan gedacht om die piston daar af te halen maja.. nu ist een bitje telaat
En ik mag zoveel onderbroek tusse die 2 tandwiele steke alsik wil
da blijft da versnippere ze.. En wa bedoelt ge met dat de drijfstang een goede hamer wordt? Als ik die inwikkel me een doek mag ik toch aan het vliegwiel draaien hé?
En ik mag zoveel onderbroek tusse die 2 tandwiele steke alsik wil
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
jeroenvans
- 1500km gereden

- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
rise and shine
- 7500km gereden

- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
jeroenvans
- 1500km gereden

- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
rise and shine
- 7500km gereden

- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden

- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Dat ik vandaag bij een collega in de auto heb gezeten die echt zo niet kon rijden..
Halve weg 110 in z'n 3e versnelling met 5500 toeren.
Ruitenwissers gingen ineens aan.
Hele weg (Den Bosch - Rotterdam) de koppeling helemaal of half ingehouden.
Flink remmen
Kijken naar de pook bij het schakelen
Vreemde, gevaarlijke inhaalmanoeuvres
Pfft. Dus ik heb de terugweg maar gereden.
Halve weg 110 in z'n 3e versnelling met 5500 toeren.
Ruitenwissers gingen ineens aan.
Hele weg (Den Bosch - Rotterdam) de koppeling helemaal of half ingehouden.
Flink remmen
Kijken naar de pook bij het schakelen
Vreemde, gevaarlijke inhaalmanoeuvres
Pfft. Dus ik heb de terugweg maar gereden.
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
jeroenvans
- 1500km gereden

- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
zeker zn rijbewijs gekocht op marktplaatsJeti schreef:Dat ik vandaag bij een collega in de auto heb gezeten die echt zo niet kon rijden..
Halve weg 110 in z'n 3e versnelling met 5500 toeren.
Ruitenwissers gingen ineens aan.
Hele weg (Den Bosch - Rotterdam) de koppeling helemaal of half ingehouden.
Flink remmen
Kijken naar de pook bij het schakelen
Vreemde, gevaarlijke inhaalmanoeuvres
Pfft. Dus ik heb de terugweg maar gereden.