Wat zit je tegen vandaag? v2.0

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Zwepper »

:cry: dat zit mij vandaag ook tegen
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Dat gaan sowieso rellen worden, en een heleboel daklozen. Goeie zet denk ik, want er schijnt erg vee leeg te komen staan dat kunnen ze dan mooi tegen een uitbuit prijs te verhuren
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Dat gaan sowieso rellen worden, en een heleboel daklozen. Goeie zet denk ik, want er schijnt erg veel leeg te komen staan dat kunnen ze dan mooi tegen een uitbuit prijs te verhuren
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

Jeti schreef:Dat er in het "Algemeen"-gedeelte meer ongelezen berichten waren dan in "Off topic" :P

Edit:
Oh ja, en er zit me nog meer tegen dat er binnenkort (vanaf 1 januari hopen ze) niet meer gekraakt mag worden :cry:

woon je nu in een gekraakt pand dan

of doe je het regelmatig>>>panden kraken?
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

Roberto.B schreef:
Jeti schreef:Dat er in het "Algemeen"-gedeelte meer ongelezen berichten waren dan in "Off topic" :P

Edit:
Oh ja, en er zit me nog meer tegen dat er binnenkort (vanaf 1 januari hopen ze) niet meer gekraakt mag worden :cry:

is voor de meesten hier een principekwestie denk ik
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

Wimmel O schreef:
Roberto.B schreef:

Edit:

woon jij ook in een gekraakt pand ?
niels16

Bericht door niels16 »

Roberto.B schreef:
Wimmel O schreef:
Roberto.B schreef:

Edit:

woon jij ook in een gekraakt pand ?

ben als jochie van elf een keer door de politie uit een kraakpand geschopt 8)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Roberto.B schreef:
Jeti schreef:Oh ja, en er zit me nog meer tegen dat er binnenkort (vanaf 1 januari hopen ze) niet meer gekraakt mag worden :cry:

Daar hebben we het irl nog wel eens over..
Maar ik woon nu niet (meer) gekraakt :P

Hoop vrienden die nu op straat komen te staan :( (of in hun bus moeten gaan wonen)
En vind de nieuwe wet belachelijk.
Ben op zich niet zo tegen een kraakverbod, maar doe dat dan op een moment dat de woningnood is aangepakt en mensen op andere wijze fatsoenlijk en betaalbaar aan woonruimte kunnen komen.
En ja, er zijn genoeg woningen. En vooral veel lege woningen. Maar deze worden niet verhuurd, maar gebruikt als speculatieobject. (CENTEN!! KAPITALISME!!)
En die anti-krakers vernaggelen de woningmarkt alleen nog maar meer: betalen om je huurrechten op te geven! (als kraker HAD je meer rechten dan als anti-kraker). Stelletje snatsers. En corrupte anti-kraak-organisaties die aan 2 kanten geld verdienen en verkeerde voorlichting geven aan beide partijen.

Oh wat een geweldige nieuwe wet.. Gemeenten krijgen de bevoegdheid om panden tijdelijk te verhuren die te lang leeg staan. Oh verrek, gemeenten mogen dit nu ook. En welke gemeente maakt er gebruik van? Geen een.
Ach, als de krakers er maar uit gaan. Is mooi voor het stadsgezicht, lekker verloederde panden en mensen die onder de brug slapen.

:roll: :evil:

Nederland is een politiestaat geworden. De politie is gigantisch de macho aan het uithangen. Ik vrees het ergste voor de krakers na 1 januari. Die zullen met grof geweld hun huis (waar ze soms al jaaaren wonen en veel tijd en geld in hebben geïnvesteerd om het op te knappen) uit worden gezet. Zonder pardon op straat.
Gisterenavond zijn er 100 mensen opgepakt in Den Haag, met veel geweld door de ME.
Daar gaan alle goede initiatieven: ruimte voor kunstenaars, betaalbare café's, voku's, informatie-avonden, ruimten die beschikbaar worden gesteld voor goede doelen en activiteiten, weggeefwinkels.. Daag!

(Als dit zo door gaat hier in Nederland en het ontnemen van rechten, ben ik weg.)

Dat zit me tegen vandaag (en afgelopen maanden en komende tijd waarschijnlijk ook..)
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

Dat er al weer brand is in de schoorlse duinen.... :(
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Oh, met dat kraakverbod zit me dan weer mee :lol:
Fyer

Bericht door Fyer »

Jeti schreef:
Roberto.B schreef:
Jeti schreef:Oh ja, en er zit me nog meer tegen dat er binnenkort (vanaf 1 januari hopen ze) niet meer gekraakt mag worden :cry:

Daar hebben we het irl nog wel eens over..
Maar ik woon nu niet (meer) gekraakt :P

Hoop vrienden die nu op straat komen te staan :( (of in hun bus moeten gaan wonen)
En vind de nieuwe wet belachelijk.
Ben op zich niet zo tegen een kraakverbod, maar doe dat dan op een moment dat de woningnood is aangepakt en mensen op andere wijze fatsoenlijk en betaalbaar aan woonruimte kunnen komen.
En ja, er zijn genoeg woningen. En vooral veel lege woningen. Maar deze worden niet verhuurd, maar gebruikt als speculatieobject. (CENTEN!! KAPITALISME!!)
En die anti-krakers vernaggelen de woningmarkt alleen nog maar meer: betalen om je huurrechten op te geven! (als kraker HAD je meer rechten dan als anti-kraker). Stelletje snatsers. En corrupte anti-kraak-organisaties die aan 2 kanten geld verdienen en verkeerde voorlichting geven aan beide partijen.

Oh wat een geweldige nieuwe wet.. Gemeenten krijgen de bevoegdheid om panden tijdelijk te verhuren die te lang leeg staan. Oh verrek, gemeenten mogen dit nu ook. En welke gemeente maakt er gebruik van? Geen een.
Ach, als de krakers er maar uit gaan. Is mooi voor het stadsgezicht, lekker verloederde panden en mensen die onder de brug slapen.

:roll: :evil:

Nederland is een politiestaat geworden. De politie is gigantisch de macho aan het uithangen. Ik vrees het ergste voor de krakers na 1 januari. Die zullen met grof geweld hun huis (waar ze soms al jaaaren wonen en veel tijd en geld in hebben geïnvesteerd om het op te knappen) uit worden gezet. Zonder pardon op straat.
Gisterenavond zijn er 100 mensen opgepakt in Den Haag, met veel geweld door de ME.
Daar gaan alle goede initiatieven: ruimte voor kunstenaars, betaalbare café's, voku's, informatie-avonden, ruimten die beschikbaar worden gesteld voor goede doelen en activiteiten, weggeefwinkels.. Daag!

(Als dit zo door gaat hier in Nederland en het ontnemen van rechten, ben ik weg.)

Dat zit me tegen vandaag (en afgelopen maanden en komende tijd waarschijnlijk ook..)

mee eens!
zal me niks verbazen als ze in januari gaan zeuren over een Daklozen probleem? of cellen die te vol zitten?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ze hadden ook een huis kunnen huren/kopen zoals de rest van Nederland? Ik zie het probleem niet
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

Tombo schreef:Ze hadden ook een huis kunnen huren/kopen zoals de rest van Nederland? Ik zie het probleem niet

ja, want iedereen kan dat zomaar betalen, en er staan nog niet genoeg huizen te verkrotten...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Dan moet je gaan werken
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

Tombo schreef:Dan moet je gaan werken

dan verdien je nog niet altijd genoeg.
er zijn juist gigantisch veel mensen ontslagen door de crisis, dus je vindt niet zomaar werk
er zijn geneog mensen die al super lang naar werk zoeken
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gesloten