Het grote kleine vragen topic deel 4
-
- 100km gereden
Hoe zit het nu eigenlijk met dit forum en www.fs1.nl (niet mijlittlepony maar dat www . fs1 . nl dit veranderd automatic ofzo huh?? Is dit het nieuwe forum van dezelfde mensen als daar? Of staatd eze er helemaal los van?
Heb daar ooit wel eens gepost maar het is hier nu veel actiever lijkt het. Ik ben een tijd niet met FS1's bezig geweest, vandaar
Heb daar ooit wel eens gepost maar het is hier nu veel actiever lijkt het. Ik ben een tijd niet met FS1's bezig geweest, vandaar

Paar kleine vraagjes
Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaresse van een 2ru.
Met als gevolg een paar kleine vraagjes:
Toen ik hem kocht zat er al benzine in. De vorige eigenaar weet echter niet wat voor soort mengsmering er in zit (tankte hij altijd bij een fietsenmaker).
Ik las hier dat je verschillende soorten niet altijd kunt mengen.
Wat doen julie in zo'n geval? Tank drainen voordat je je eigen mengsel erin doet?. Of maakt het eigenlijk niet zo uit. (Ik heb nu half syntetische mengsmering gekocht).
Ook las ik ergens dat de carter olie en de mengsmering op elkaar moet worden afgestemd. Is dat waar?
Verder pakt de koppeling pas heel laat (ik bedoel dat je de koppelings handle heel ver los kan laten voordat die begint op te komen). Nu las ik al ergens op het forum dat je dat kunt afstellen met een schroefje/palletje wat achter het rubberdopje op het linkerdeksel zit. Wat moet je daar precies mee doen?
Alvast bedankt
"yoko".
Ik ben sinds kort de trotse eigenaresse van een 2ru.
Met als gevolg een paar kleine vraagjes:
Toen ik hem kocht zat er al benzine in. De vorige eigenaar weet echter niet wat voor soort mengsmering er in zit (tankte hij altijd bij een fietsenmaker).
Ik las hier dat je verschillende soorten niet altijd kunt mengen.
Wat doen julie in zo'n geval? Tank drainen voordat je je eigen mengsel erin doet?. Of maakt het eigenlijk niet zo uit. (Ik heb nu half syntetische mengsmering gekocht).
Ook las ik ergens dat de carter olie en de mengsmering op elkaar moet worden afgestemd. Is dat waar?
Verder pakt de koppeling pas heel laat (ik bedoel dat je de koppelings handle heel ver los kan laten voordat die begint op te komen). Nu las ik al ergens op het forum dat je dat kunt afstellen met een schroefje/palletje wat achter het rubberdopje op het linkerdeksel zit. Wat moet je daar precies mee doen?
Alvast bedankt
"yoko".
- Tombo
- 17500km gereden
Ach, het is geen ramp als je 2 soorten oliën door elkaar gooit. Alleen als je op het uiterste gaat mengen met extreem opgevoerde machines (als in racers die +15.000 rpm maken) dan zou ik me zorgen gaan maken.
Carterolie en mengsmering hebben niks met elkaar te maken. Ze zijn afgesloten van elkaar.
Over de koppeling afstellen is volgens mij een FAQ over, ook staat er veel over geschreven in de diverse werkplaatshandboeken.
Carterolie en mengsmering hebben niks met elkaar te maken. Ze zijn afgesloten van elkaar.
Over de koppeling afstellen is volgens mij een FAQ over, ook staat er veel over geschreven in de diverse werkplaatshandboeken.
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
maartuh schreef:Hoe zit het nu eigenlijk met dit forum en www.www.mylittlepony.nl (niet mijlittlepony maar dat www . fs1 . nl dit veranderd automatic ofzo huh?? Is dit het nieuwe forum van dezelfde mensen als daar? Of staatd eze er helemaal los van?
Dit forum staat daar los van, iets met onenigheid ofzo, ook bekent als 'het andere forum'
- phoebeer
- 1000km gereden
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 1500km gereden
... dat is dus het hele concept... dat het groot lich wat hoger is... het is niet feller ofzo... kijk maar eens op je lampje... staat wss 15w/15w op oid. iig 2 keer hetzelfdeTwowheeler schreef:Ik zie bij mij geen verschil tussen klein en grootlicht, alleen dat grootlicht wat hoger is.
Rij ook nooit in het donker

-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens