Het grote kleine vragen topic deel 4

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Fyer

Bericht door Fyer »

aaah okj.
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

helaas dat het geen 5bak was wat ik had gevonden :(
maartuh
100km gereden
100km gereden

Bericht door maartuh »

Hoe zit het nu eigenlijk met dit forum en www.fs1.nl (niet mijlittlepony maar dat www . fs1 . nl dit veranderd automatic ofzo huh?? Is dit het nieuwe forum van dezelfde mensen als daar? Of staatd eze er helemaal los van?

Heb daar ooit wel eens gepost maar het is hier nu veel actiever lijkt het. Ik ben een tijd niet met FS1's bezig geweest, vandaar :)
yoko

Paar kleine vraagjes

Bericht door yoko »

Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaresse van een 2ru.
Met als gevolg een paar kleine vraagjes:

Toen ik hem kocht zat er al benzine in. De vorige eigenaar weet echter niet wat voor soort mengsmering er in zit (tankte hij altijd bij een fietsenmaker).
Ik las hier dat je verschillende soorten niet altijd kunt mengen.
Wat doen julie in zo'n geval? Tank drainen voordat je je eigen mengsel erin doet?. Of maakt het eigenlijk niet zo uit. (Ik heb nu half syntetische mengsmering gekocht).
Ook las ik ergens dat de carter olie en de mengsmering op elkaar moet worden afgestemd. Is dat waar?

Verder pakt de koppeling pas heel laat (ik bedoel dat je de koppelings handle heel ver los kan laten voordat die begint op te komen). Nu las ik al ergens op het forum dat je dat kunt afstellen met een schroefje/palletje wat achter het rubberdopje op het linkerdeksel zit. Wat moet je daar precies mee doen?

Alvast bedankt
"yoko".
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ach, het is geen ramp als je 2 soorten oliën door elkaar gooit. Alleen als je op het uiterste gaat mengen met extreem opgevoerde machines (als in racers die +15.000 rpm maken) dan zou ik me zorgen gaan maken.
Carterolie en mengsmering hebben niks met elkaar te maken. Ze zijn afgesloten van elkaar.
Over de koppeling afstellen is volgens mij een FAQ over, ook staat er veel over geschreven in de diverse werkplaatshandboeken.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

maartuh schreef:Hoe zit het nu eigenlijk met dit forum en www.www.mylittlepony.nl (niet mijlittlepony maar dat www . fs1 . nl dit veranderd automatic ofzo huh?? Is dit het nieuwe forum van dezelfde mensen als daar? Of staatd eze er helemaal los van?

Heb daar ooit wel eens gepost maar het is hier nu veel actiever lijkt het. Ik ben een tijd niet met FS1's bezig geweest, vandaar :)

Dit forum staat daar los van, iets met onenigheid ofzo, ook bekent als 'het andere forum'
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Onenigheid met een niet capabele admin ja :lol:
Maarja, wij staan daar helemaal los van en willen er ook vrij weinig mee te maken hebben
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

als alles nog origineel is aan de 2RU kun je normale benzine tanken, de motorsmering wordt verzorgd door een oliepomp (zit naast je carburateur) en een oliereservoir achter je rechter zijkap
phoebeer
1000km gereden
1000km gereden
Contacteer:

Bericht door phoebeer »

hoi koplamp heeft 3 draden, groen, wit en blauw
waar hoort die blauwe en de witte nu aan ?? :oops:
al vast bedankt
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

een groot licht ander klein die moeten aan geel en groen en die gene die aan het huis van de vitting zit is de masa
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ik zie bij mij geen verschil tussen klein en grootlicht, alleen dat grootlicht wat hoger is.
Rij ook nooit in het donker
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

ik merk het niet met de kleine 6v en 12v maar wel met de halogeen lamp :P want ik heb een h3 in mijn koplamp zitten (heb ook een FS80 koplamp die heeft een betere bevestiging hiervoor en is chroom 8) )
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

Twowheeler schreef:Ik zie bij mij geen verschil tussen klein en grootlicht, alleen dat grootlicht wat hoger is.
Rij ook nooit in het donker
... dat is dus het hele concept... dat het groot lich wat hoger is... het is niet feller ofzo... kijk maar eens op je lampje... staat wss 15w/15w op oid. iig 2 keer hetzelfde :wink:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Jah maar groot licht op bijv. De flandria is wel feller. Bij auto's ook :prof:
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Twowheeler schreef:Jah maar groot licht op bijv. De flandria is wel feller. Bij auto's ook :prof:

dat komt door een reflector dat het veller lijkt :wink:
Gesloten