nu had ik zaterdag bij een italiaans brommertje gekeken, deze maakt een zeer mooi motor geluid,
maar het geluid komt niet uit te uitlaat, maar uit het "open" lucht filter,
zou je bij een fs1 ook een openlucht filter kunnen maken?
kan je ook het spruitstuk verlengen? zodat de caberateur buiten het blok hangt?
ik heb hier nog niet veel ervaring mee, maar zou het natuurlijk wel willen uitproberen
Een standaard carburateur va een FS1 heeft geen aansluiting voor een luchtfilter dus is wel wat lastiger, je zou wel iets aan die aanzuigbuis die op het carter zit kunnen maken wat meer open is dan het orgineel.
En je kan je carb wel mee naar buiten hangen door een langer pijpje op het spruitstuk te maken, of door een stuk stug rubber buis tussen de carb en het blok te maken, maar waarom zou je dat willen?
degoelaman schreef:Een standaard carburateur va een FS1 heeft geen aansluiting voor een luchtfilter dus is wel wat lastiger, je zou wel iets aan die aanzuigbuis die op het carter zit kunnen maken wat meer open is dan het orgineel.
En je kan je carb wel mee naar buiten hangen door een langer pijpje op het spruitstuk te maken, of door een stuk stug rubber buis tussen de carb en het blok te maken, maar waarom zou je dat willen?
naja, dan zou je in theorie het geluid dat de motor maakt met het aanzuigen van lucht veel harder horen, waardoor deze meer als een motor gaat klinken, en waarschijnlijk zou die dan ook harder moeten rijden.
ik heb nog een carberateru die ik als expiriment beschikbaar heb gesteld, dus ik kan wel zo'n ding eraan lassen alleen heb ik dan ook nog een rechter carterhelft nodig, om daar een gat in te maken waar het "luchtfilter" doorpast.
dat sowiezo en als je door een plas rijd gaat ie uit en een panty houd niks tegen en word wsl gewoon naar binnen gezogen.
en dan zijn de figuurlijke poppen aan het dansen
dus beter ga je in je helm lekker bwopbwooop geluiden zitten maken
nieknatuurlijk schreef: ik heb nog een carberateru die ik als expiriment beschikbaar heb gesteld, dus ik kan wel zo'n ding eraan lassen alleen heb ik dan ook nog een rechter carterhelft nodig, om daar een gat in te maken waar het "luchtfilter" doorpast.
carburateurs worden gemaakt van zamak (oid), en zijn niet te lassen, dan kan je beter ergens een 2de hands carburateur zoeken die wel een luchtfilteraansluiting heeft.
het spruitstuk verlengen is volgens mij ook niet echt goed voor het vermogen, je kan dan de rechtercarterkap wel affrezen, dan hangt de carb buiten, en heb je ineens ook meer plaats voor een andere carb