Een andere oplossing =
De ontstekingspoel gelijkrichten , aansluiten op je Velleman kit en op je accu (Deze moet je wel laten lopen via contactslot)
Je accu vormt dan een belasting.
Op deze manier wordt de accu gevoed door zowel de lichtspoel als door de ontsteking spoel, zodat eventueel je accu niet leeg wordt getrokken.
condensator
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
met je lichtspoel alleen heb je overschot van stroom hoor, het is enkel wanneer er geen lichtspoel meer actief is (zonder vliegwiel of zo) dat het allemaal van je batterij moet komen..
Zelfs dat houdt een goede batterij nog redelijk lang vol.
Zonder vliegwiel, een 6vkit, een goede 6v batt (niet die van €10) en een 6v bobijn (was Engels ding)
kan je zo'n goede 20km rijden voor je batterij te laag is.
op oude racefoto's van Jamathi zie je hier en daar ook een zeer grote batterij zitten, die reden net één race uit zonder vliegwiel..
Zelfs dat houdt een goede batterij nog redelijk lang vol.
Zonder vliegwiel, een 6vkit, een goede 6v batt (niet die van €10) en een 6v bobijn (was Engels ding)
kan je zo'n goede 20km rijden voor je batterij te laag is.
op oude racefoto's van Jamathi zie je hier en daar ook een zeer grote batterij zitten, die reden net één race uit zonder vliegwiel..
when men were men, and helmets were for divers