jeroenvans schreef:dat is toch dat kanaal waar de lucht doorgaat die je stelt met de luchtstelschroef? tis alweer een tijdje geleden dat ik zo'n carb heb aangeraakt
Nope, deze gaat regelrecht naar de straalbuis toe, om een soort van vacuum te voorkomen volgens mij.
wat bedoel je met membraam?
En een te grote sproeier lijkt me sterk want ik rijd al 2 jaar op dezelfde sproeier en ik heb nu pas problemen dat ie benzine lekt.
Cmon schreef:wat bedoel je met membraam? En een te grote sproeier lijkt me sterk want ik rijd al 2 jaar op dezelfde sproeier en ik heb nu pas problemen dat ie benzine lekt.
Membraam zit achter je spruitstuk waar je de carburateur op vastzet, zijn 2 plaatjes, en als die niet afdichten dan blaast de motor benzine terug.
Zou handig zijn als je een andere carb. kon proberen om te kijken als daar ook het zelfde voordoet.
Of een haartje of ander vuiltje tussen de naald en zitting. Borgclipje eruit trekken en de naald valt eruit. Spuit alles even schon met remreiniger of blaas het flink door.
Plaats een filter tussen tank en carb. En maak je kraantje eens schoon. Vaak zitten die helemaal vol prut.
Haal je vlotter er eens uit en schud er eens mee. Als er vloeistof in zit, is je vlotter lek en heb je een andere nodig.