een lucht filter heeft daar niks en dan ook echt niks mee van doen
nalopen met gas los
-
fs-ael
- 2000km gereden

- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden

- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
Brambo
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden

- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Tombo schreef:Dat zat waarschijnlijk je luchtfilter verstopt o.i.d.
dat lijkt me sterk, mn pa zei dat ie zo "valse lucht" aan ging zuigen.... (dan zal die het waarschijnlijk fout hebben??!) maar waarom valt mn brommer zo dan uit als ik mn choke niet gebruik??! dit snap ik dan niet echt meer.... (verder zal ik het maar overlaten aan de experts van het forum)
- NIX
- 10000km gereden

- Berichten: 10840
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Lucht die niet via het filter wordt aangezogen wordt ook valse lucht genoemd. Die is echter hooguit niet helemaal gezuiverd. Op de motorloop hoort dat geen merkbaar effect te hebben.
Als de gasschuif helemaal beneden is, hoort de motor niet in toeren te blijven hangen. Zit er een klein beteje speling op de buitenkabel? Je carb hoor je helemaal op het spruitstuk te schuiven. Koop een ander afdekkapje als je huidige niet past. Als je op de chokeknop duwt, blijft het gas dan ook hangen?
Persoonlijk ben ik niet dol op imi carbs. Beter koop je een originele gebruikte.
Als de gasschuif helemaal beneden is, hoort de motor niet in toeren te blijven hangen. Zit er een klein beteje speling op de buitenkabel? Je carb hoor je helemaal op het spruitstuk te schuiven. Koop een ander afdekkapje als je huidige niet past. Als je op de chokeknop duwt, blijft het gas dan ook hangen?
Persoonlijk ben ik niet dol op imi carbs. Beter koop je een originele gebruikte.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
indian
Re: nalopen met gas los
Brambo schreef:Beste Forum leden
ben bezig met het afstellen van de FS1
setup
16mm carb en spruitstuk
bos demper 32mm
13/44 tanwielverhouding
3E8 cilinder met gevlakte kop
nu heb ik een sproeier geplaatst van 200
na eerder sproeiers geplaatst te hebben rijdt hij redelijk
alleen als het gas los laat dan loopt hij niet meteen terug in toeren maar dat gaat langzaam
wie heeft er een idee?
Sproeier 170 erin doen luchtstelschroef anderhalve slag uitdraaien dan moet ie goed lopen.
ik reed vroeger fs1 cil 16mm carb met 170 sproeier en heb nooit gewisseld reed altijd perfect.
en met een f5b 60cc deed ik altijd sproeier 150 en nog steeds en natuurlijk wel de orginele.
-
Brambo
-
Brambo
