fs1 bedrijven

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
jeroenalbers

fs1 bedrijven

Bericht door jeroenalbers »

ik wil word in het nieuwe jaar 16 en wil fs1 gaan rijden maar ik heb het verstand en de tijd niet om zelf een fs1 op te knappen.
is het verstandig om een brommer door een bedrijf zoals fs1 team almere te laten bouwen?
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Dat is zeker een goed idee als je een zak geld zonder bodem hebt.
bedenk eerst eens wat voor fs1 je wil gezien je leeftijd zal het wel een 2ru zijn die staan er nog vaak genoeg op mp.
maar hier op t forum zitten ook wel mensen die regelmatig wat te koop hebben.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
jeroenalbers

Bericht door jeroenalbers »

ik zou een fs1 uit 77 willen alleen ben ik er bang voor om andermans rotzooi te kopen. en als je die verhalen hoort over niet helemaal goed afgestelde brommers die vastlopen...
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Je weet nooit zeker wat je koopt bij oude brommertjes. Er kan al zoveel mee geknoeid zijn..
Mijn advies is dan om iemand mee te nemen die er meer verstand van heeft als je gaat kijken. Een dure brommer hoeft niet goed te zijn. En soms heb je geluk met een koopje.
En het is ook hoe je er zelf mee omgaat en hoeveel je er zelf aan klooit en "opvoert".

Dus: bepaal eerst je budget, snuffel op marktplaats, ga gewoon kijken om te ervaren en erachter te komen wat je precies wilt en of dat mogelijk is voor dat budget.
En met de kennis op dit forum kun je een heel eind komen met opknappen, problemen, advies en onderhoud.

En qua afstellen is het wel handig als je iets zelf kunt, in ieder geval ontsteking stellen. Maar je kunt ook dat gedeelte laten doen door iemand die het ècht kan. Of je kunt daarvan leren.
Maar nogmaals: alle kennis is aanwezig op dit forum en mensen zijn bereid te helpen (allemaal liefhebbers die zoveel mogelijk FS1tjes op de weg willen houden 8) )
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door Aad »

en je moet beseffen dat 't niet zo is dat als je brommer eenmaal goed loopt, je nog steeds kans hebt op 'n keer een warmlopertje of andere probleempjes, dus je zal sowieso ooit wel weer er aan moeten sleutelen.
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
Sjoerd92

Bericht door Sjoerd92 »

Ik ben zelf erg slecht met motoren en alles.
Maar op deze forum staat inderdaad veel tips. En ik heb het geluk dat men vader vroeger een fs1 heeft gehad en erg handig is met motoren.

Zoals mijn yamaha was een koopje. Enige wat er niet klopte was de kleuren en dat hij aldoor inhield als ik gas open deed.
Ik hoefde alleen sproeier te veranderen en de uitlaat. Nu loopt die beter dan die van men vader en men vader heeft er meer voor betaald.

Een fs1 zit eigenlijk helemaal niet moeilijk in elkaar. Als je de interesse hebt dan lukt het je wel. Gewoon veel dingen op zoeken.
En handleidingen lezen op het internet. Dan kom je erg ver.
drummer
500km gereden
500km gereden

Bericht door drummer »

Juist, het is inderdaad verstandig om iemand mee te nemen die verstand heeft van de fs1. Als je zelf niemand weet moet je dat hier maar even melden.
Ik zou sowieso een aankoop hier even overleggen. Wij zien vaak aan de hand van een marktplaats-advertentie ofzo al snel wanneer je het echt niet moet kopen.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

En afhankelijk van waar je woont is iemand van hier misschien ook wel bereid om met je mee te gaan als je niemand anders kent.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

ik stel mij altijd ter beschikking in ruil voor vervoers- en verblijfskosten!
ik kan wel vakantie gebruiken...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
drummer
500km gereden
500km gereden

Bericht door drummer »

Jeti schreef:En afhankelijk van waar je woont is iemand van hier misschien ook wel bereid om met je mee te gaan als je niemand anders kent.

Ja ik wou het bijna zeggen, maar ik spreek niet graag voor het hele forum.
Ik lees net weer iets over de fs1-knockploeg.. :roll:
miran72
500km gereden
500km gereden

Bericht door miran72 »

Zou ook even bij Yampe kijken die heeft er meestal ook wel een paar staan'
Fs1 team Almere douwt je zo een paar bonken roest in je handen, d'r hebben er zat al een hoop problemen mee gehad met die lui uit Almere.
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

jeroenalbers schreef:ik zou een fs1 uit 77 willen alleen ben ik er bang voor om andermans rotzooi te kopen. en als je die verhalen hoort over niet helemaal goed afgestelde brommers die vastlopen...

een 1J5 uit 77 is een goede keuze, mooie brommer
verkeerd afgestelde brommers kun je weer juist (laten) afstellen dat hoeft geen probleem te zijn
dus inderdaad iemand meenemen die er verstand van heeft .... of bij een vertrouwd adres/persoon iets kopen
succes
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Yampe is een goede, en volgens mij bouwen de jongens uit twente ook mooie FS1'jtes (henk, jurgen enzo van het forum)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

drummer schreef:
Jeti schreef:En afhankelijk van waar je woont is iemand van hier misschien ook wel bereid om met je mee te gaan als je niemand anders kent.

Ja ik wou het bijna zeggen, maar ik spreek niet graag voor het hele forum.
Ik lees net weer iets over de fs1-knockploeg.. :roll:

Ik spreek niet voor het hele forum en doe geen toezeggingen, daarom staat er misschien ;)
Maar mijn ervaring is dat mensen echt heel bereidwillig zijn hier. Positief dus!
En die knokploeg komt alleen naar mensen die het verdienen! :P

Yamaha rd50m schreef:ik stel mij altijd ter beschikking in ruil voor vervoers- en verblijfskosten!
ik kan wel vakantie gebruiken...

Je bent welkom, dat weet je. (en als je tijdens je vakantie nog een RD wilt opknappen hier, dan mag dat ook ;))
Hier in het land met de onbeperkte mogelijkheden (ahum, maar wat groente betreft wel itt be)
geo

Bericht door geo »

"Yampe is een goede"

Breek de bek niet open van een aantal Belgen die hier heel anders over denken :!:
Plaats reactie