carburateur

Alles over de techniek en sleutelen
Cmon

Bericht door Cmon »

Gedaan, nieuwe carburateur gekocht.. Zelfde probleem...
Als de motor uit staat en ik doe het gas open en dicht lekt ie ook dus membraam kan het ook niet zijn (toch?).
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

Cmon schreef:Gedaan, nieuwe carburateur gekocht.. Zelfde probleem...
Als de motor uit staat en ik doe het gas open en dicht lekt ie ook dus membraam kan het ook niet zijn (toch?).

Gewoon jezelf aanwennen om de benzine kraan op en dicht te doen als je brommer wel/niet loopt. Heb zelf ook een aantal keer meegemaakt dat hij overliep en een plas benzine vond in de garage :P
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door Aad »

Wimmel O schreef:

Gewoon jezelf aanwennen om de benzine kraan op en dicht te doen als je brommer wel/niet loopt. Heb zelf ook een aantal keer meegemaakt dat hij overliep en een plas benzine vond in de garage :P

Wat is dat voor beun oplossing?
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

Aad schreef:
Wimmel O schreef:

Wat is dat voor beun oplossing?

in elk geval eentje die werkt :P
Cmon

Bericht door Cmon »

tijdens het rijden verlies ik toch ook de helft... :P
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

Cmon schreef:tijdens het rijden verlies ik toch ook de helft... :P

in las in jou post dat je brommer lekte als hij uit stond
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ik doe altijd m'n kraantje dicht.
Echt voor de kleinste stopjes. ook bij het tanken enzo.
En nee m'n brommer lekt niet. Maar is gewoon een automatisme
robertehendriks

Bericht door robertehendriks »

Twowheeler schreef:Ik doe altijd m'n kraantje dicht.
Echt voor de kleinste stopjes. ook bij het tanken enzo.
En nee m'n brommer lekt niet. Maar is gewoon een automatisme

OK. ik draai mijn kraantje ook dicht uit gewoonte.
Mijn carb. lekt ook niet, dus vreemd dat je met een andere carb nog steeds last hebt van overstromen.
Zou haast gaan denken dat het langs je benzine slang loopt.
Cmon

Bericht door Cmon »

Nee, ik weet zeker dat het uit dat gaatje komt.
Ben bang dat ik toch het blok uit elkaar moet halen om dat membraam te bekijken...
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

Cmon schreef:Nee, ik weet zeker dat het uit dat gaatje komt.
Ben bang dat ik toch het blok uit elkaar moet halen om dat membraam te bekijken...

membraan kan je losschroeven als je carb eraf hebt gehaald, daar hoeft je blok niet voor uit elkaar
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Ook zeker weten dat er geen scheur(tje) in je benzineslang zit?

Ik heb dat zelf eens gehad, mij suf gezocht naar de oorzaak van een bezineplas onder de brommer
als ik het kraantje openliet staan....van alles aan gedaan maar niks hielp.
Tot ik ineens zag dat er een miniscuul scheurtje in de benzineslang zat waardoor er sap uitsijpelde
langs de carb naar beneden toe. Hierbij leek het ook nog eens net alsof het uit de overloop van de votterkamer kwam
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Volgens mij kan een membraan echt niet voor dit soort dingen zorgen. Als je stil zaagt komt daar immers helemaal geen mengsel terecht. Je kan idd beter eerst een nieuwe benzine slang nemen. Kost niks en dan hoef je daar niet maar aan te denken :wink: Aan de carb zal het wel niet liggen, anders had het nu wel opgehouden.
robertehendriks

Bericht door robertehendriks »

Twowheeler schreef:Volgens mij kan een membraan echt niet voor dit soort dingen zorgen. Als je stil zaagt komt daar immers helemaal geen mengsel terecht. Je kan idd beter eerst een nieuwe benzine slang nemen. Kost niks en dan hoef je daar niet maar aan te denken :wink: Aan de carb zal het wel niet liggen, anders had het nu wel opgehouden.

Als de motor niet loopt, en toch overstroomt, dan hoef je niet naar je membraam te kijken.
haarscheurtje in je benzine slang, en wat mij ook is overkomen dat een nieuwe carb ook overstroomde.
Ook bij een nieuwe carb kan de vlotter blijven hangen, of moertje van de shoke zit los.
Cmon

Bericht door Cmon »

Nog meer ideeën? :P
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

Kun je geen filmpje maken ofzo?
Of ff een lijstje met wat je wel en niet gedaan hebt.
En wat er gebeurt als je dit en dit doet. :wink:
meestal zijn dit soort problemen iets heel stoms. Dus sluit sowieso die dingen uit. Dingen als benzine leiding bijv.
Is hetzelfde als een radio uit elkaar slopen omdat hij het toch niet doet en er dan achter komen dat de stekker er niet inzit :evil:
Plaats reactie