carburateur
-
- 1000km gereden
Cmon schreef:Gedaan, nieuwe carburateur gekocht.. Zelfde probleem...
Als de motor uit staat en ik doe het gas open en dicht lekt ie ook dus membraam kan het ook niet zijn (toch?).
Gewoon jezelf aanwennen om de benzine kraan op en dicht te doen als je brommer wel/niet loopt. Heb zelf ook een aantal keer meegemaakt dat hij overliep en een plas benzine vond in de garage

- Aad
- 1500km gereden
- Contacteer:
Wimmel O schreef:Cmon schreef:Gedaan, nieuwe carburateur gekocht.. Zelfde probleem...
Als de motor uit staat en ik doe het gas open en dicht lekt ie ook dus membraam kan het ook niet zijn (toch?).
Gewoon jezelf aanwennen om de benzine kraan op en dicht te doen als je brommer wel/niet loopt. Heb zelf ook een aantal keer meegemaakt dat hij overliep en een plas benzine vond in de garage
Wat is dat voor beun oplossing?
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
-
- 1000km gereden
Aad schreef:Wimmel O schreef:Cmon schreef:Gedaan, nieuwe carburateur gekocht.. Zelfde probleem...
Wat is dat voor beun oplossing?
in elk geval eentje die werkt

-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Twowheeler schreef:Ik doe altijd m'n kraantje dicht.
Echt voor de kleinste stopjes. ook bij het tanken enzo.
En nee m'n brommer lekt niet. Maar is gewoon een automatisme
OK. ik draai mijn kraantje ook dicht uit gewoonte.
Mijn carb. lekt ook niet, dus vreemd dat je met een andere carb nog steeds last hebt van overstromen.
Zou haast gaan denken dat het langs je benzine slang loopt.
-
- 1000km gereden
-
- 5000km gereden
Ook zeker weten dat er geen scheur(tje) in je benzineslang zit?
Ik heb dat zelf eens gehad, mij suf gezocht naar de oorzaak van een bezineplas onder de brommer
als ik het kraantje openliet staan....van alles aan gedaan maar niks hielp.
Tot ik ineens zag dat er een miniscuul scheurtje in de benzineslang zat waardoor er sap uitsijpelde
langs de carb naar beneden toe. Hierbij leek het ook nog eens net alsof het uit de overloop van de votterkamer kwam
Ik heb dat zelf eens gehad, mij suf gezocht naar de oorzaak van een bezineplas onder de brommer
als ik het kraantje openliet staan....van alles aan gedaan maar niks hielp.
Tot ik ineens zag dat er een miniscuul scheurtje in de benzineslang zat waardoor er sap uitsijpelde
langs de carb naar beneden toe. Hierbij leek het ook nog eens net alsof het uit de overloop van de votterkamer kwam
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Volgens mij kan een membraan echt niet voor dit soort dingen zorgen. Als je stil zaagt komt daar immers helemaal geen mengsel terecht. Je kan idd beter eerst een nieuwe benzine slang nemen. Kost niks en dan hoef je daar niet maar aan te denken
Aan de carb zal het wel niet liggen, anders had het nu wel opgehouden.

Twowheeler schreef:Volgens mij kan een membraan echt niet voor dit soort dingen zorgen. Als je stil zaagt komt daar immers helemaal geen mengsel terecht. Je kan idd beter eerst een nieuwe benzine slang nemen. Kost niks en dan hoef je daar niet maar aan te denkenAan de carb zal het wel niet liggen, anders had het nu wel opgehouden.
Als de motor niet loopt, en toch overstroomt, dan hoef je niet naar je membraam te kijken.
haarscheurtje in je benzine slang, en wat mij ook is overkomen dat een nieuwe carb ook overstroomde.
Ook bij een nieuwe carb kan de vlotter blijven hangen, of moertje van de shoke zit los.
-
- 7500km gereden
Kun je geen filmpje maken ofzo?
Of ff een lijstje met wat je wel en niet gedaan hebt.
En wat er gebeurt als je dit en dit doet.
meestal zijn dit soort problemen iets heel stoms. Dus sluit sowieso die dingen uit. Dingen als benzine leiding bijv.
Is hetzelfde als een radio uit elkaar slopen omdat hij het toch niet doet en er dan achter komen dat de stekker er niet inzit
Of ff een lijstje met wat je wel en niet gedaan hebt.
En wat er gebeurt als je dit en dit doet.

meestal zijn dit soort problemen iets heel stoms. Dus sluit sowieso die dingen uit. Dingen als benzine leiding bijv.
Is hetzelfde als een radio uit elkaar slopen omdat hij het toch niet doet en er dan achter komen dat de stekker er niet inzit