best cool ding..............ouderwets diagnose apparaat
flitslamp voor ontstekingstijdstip, kontakthoekmeter, volt. ohm en amperemeter en een beeldscherm voor grafische weergave van het ontstekingspatroon o.i.d.
flitslamp voor ontstekingstijdstip, kontakthoekmeter, volt. ohm en amperemeter en een beeldscherm voor grafische weergave van het ontstekingspatroon o.i.d.
Ah je kunt er dus nog best veel mee, als je weet hoe hij werkt Maar is het ook handig? En te gebruiken voor brommers, of echt auto-shit?
hoe komt het dat contactpunten inbranden? wat is daar de oorzaak van?
edit: op 7:59 http://www.youtube.com/watch?v=GhLlOmgzBuI zoveel vonken, is dat bij een fs1 ook as ge dat doet?
hoi jet.
leuk ding is echt een oud apparaatje.
ja je kan er ook je brom ontsteking mee afstellen.
net als ik bij je rd heb gedaan.
je kan dus zien of hij perfect op tijd staat.
niet voor de brom maar kan hij ook;
kracht van de bobine en kabels weergeven.
dwel/contact meten = punten afstelling.
toeren tal geeft hij ook weer.
dus best een leuk ding
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marco schreef:Weet iemand een adres waar ik een cilinderkop kan laten afdraaien?
Gewoon zelf afvlakken.
Glasplaatje, watervast schuurpapier 220/400, beetje water en dan in 8tjes ronddraaien.
Af en toe positie van de kop in je hand wijzigen, suc7
ginofs1 schreef:hoi jet. leuk ding is echt een oud apparaatje. ja je kan er ook je brom ontsteking mee afstellen. net als ik bij je rd heb gedaan. je kan dus zien of hij perfect op tijd staat.
niet voor de brom maar kan hij ook; kracht van de bobine en kabels weergeven. dwel/contact meten = punten afstelling. toeren tal geeft hij ook weer. dus best een leuk ding
Leg maar een keer uit hoe hij werkt dan (heb hem gekregen en vond het tot nu toe een sta-in-de-weg)
ginofs1 schreef:hoi jet. leuk ding is echt een oud apparaatje. ja je kan er ook je brom ontsteking mee afstellen. net als ik bij je rd heb gedaan. je kan dus zien of hij perfect op tijd staat.
niet voor de brom maar kan hij ook; kracht van de bobine en kabels weergeven. dwel/contact meten = punten afstelling. toeren tal geeft hij ook weer. dus best een leuk ding
Leg maar een keer uit hoe hij werkt dan (heb hem gekregen en vond het tot nu toe een sta-in-de-weg)
is goed
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marco schreef:Weet iemand een adres waar ik een cilinderkop kan laten afdraaien?
nee ik zal het niet weten
@Gino kan/wil jij een cilinderkopje afdraaien?
2RU-ori schreef:
marco schreef:Weet iemand een adres waar ik een cilinderkop kan laten afdraaien?
Gewoon zelf afvlakken. Glasplaatje, watervast schuurpapier 220/400, beetje water en dan in 8tjes ronddraaien. Af en toe positie van de kop in je hand wijzigen, suc7
@Kees ik wil wel een hogedrukkop die je koopt hebben niet echt veel compressie.
Toen ik mijn brommer kocht zat er een zeta cilinderkop op van een rd/dt.
Die had pas veel compressie de kop was bijna helemaal plat.
Het reed super maar het ziet er niet uit op een fs1.
marco schreef:Weet iemand een adres waar ik een cilinderkop kan laten afdraaien?
nee ik zal het niet weten
@Gino kan/wil jij een cilinderkopje afdraaien?
2RU-ori schreef:
marco schreef:Weet iemand een adres waar ik een cilinderkop kan laten afdraaien?
Gewoon zelf afvlakken. Glasplaatje, watervast schuurpapier 220/400, beetje water en dan in 8tjes ronddraaien. Af en toe positie van de kop in je hand wijzigen, suc7
@Kees ik wil wel een hogedrukkop die je koopt hebben niet echt veel compressie.
Toen ik mijn brommer kocht zat er een zeta cilinderkop op van een rd/dt. Die had pas veel compressie de kop was bijna helemaal plat. Het reed super maar het ziet er niet uit op een fs1.
om een kopje goed op maat te maken heb ik gegevens nodig.
boring en type cilinder ezv.
pm me maar even
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;